Jump to content
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Adrianoob

Tanie auto miejskie w automacie

Recommended Posts

Witam. Chcę kupić małe miejskie auto w automacie na dojazd do roboty gdzie nie ma miejsca na parkowanie dużych niestety.

 

Jakie auto polecacie z małych z automatyczną skrzynią biegów? Chodzi mi o auto tanie do 10 tysięcy zł, rocznik nie ważny w sumie im mniej elektroniki tym lepiej.

 

Zastanawiam się nad Kią Picanto lub Opel astra, oba są w bez problemu do kupienia w automacie.  

Macie jakieś inne propozycje do 10 tyś zł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może Mazda 2? Koszt około 7,5 k.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai i20?

Toyota Corolla lub Auris?

Seat Leon?

 

Na pewno nie kupuj A-klasy, przynajmniej pierwszej generacji, bo nie wiem jak wygląda sprawa z nowszymi.

Edited by cst9191

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym Ci odradzał kupno takiego piź*ika z ASB. 

1. Aut miejskich w automacie jest mało. Elementy zawieszenia mogą się różnić od tych z manualem. W dodatku jak padnie skrzynia może być problem  z dostaniem drugiej.

2. Takie auto z silnikiem max 1.4 / 1.6 w ogóle nie będzie się odpychać.

 

Ale jeśli już - Suzuki Ignis, Fiat Panda, Toyota Yaris, Chevrolet Aveo, Ford Fiesta, Honda Jazz/ Civic.

 

30 minut temu, vand napisał:

Fiata 500. Mały, użyteczny, dobre autko

W tym budżecie nie znajdzie nic dobrego.

 

Godzinę temu, cst9191 napisał:

Na pewno nie kupuj A-klasy, przynajmniej pierwszej generacji, bo nie wiem jak wygląda sprawa z nowszymi.

Tak samo albo jeszcze gorsza padaka. Również  odradzam.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Kiroviets napisał:

Fiat Panda

Pandzie mają Selespeedy, które są cholernie kapryśne. Tak więc słaba opcja, jeżeli chodzi o automat :)

 

Ja od siebie dorzucę do Puli Nissana Micrę K11. Co do Opla Astry... automaty Aisin są w nich idiotoodporne, naprawdę trzeba się postarać, żeby to zajeździć.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostałem kiedyś SMARTa jako zastępcze. Miałem super frajdę z jazdy. Do miasta super.

Corsy były też w automacie. Z dieslem1.7 to jest potwór w mieście.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Orybazy napisał:

Dostałem kiedyś SMARTa jako zastępcze. Miałem super frajdę z jazdy. Do miasta super.

Corsy były też w automacie. Z dieslem1.7 to jest potwór w mieście.

Smart to chyba pół automat prawda? Czy źle mówię? Bo mi chodzi o automat klasyczny hydrauliczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, vand napisał:

A ja rzucę Fiata 500. Mały, użyteczny, dobre autko imo.

Kolega w Panku objeździł niedawno 500-tkę w automacie, nie poleca, skrzynia ociężale zmienia biegi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Adrianoob said:

Smart to chyba pół automat prawda? Czy źle mówię? Bo mi chodzi o automat klasyczny hydrauliczny.

Tak manual zautomatyzowany jak DSG tylko bez podwójnego sprzęgła. Hydraulik płynniejszy ale spadek mocy i większe zużycie paliwa. Skrzynia w SMARTcie szarpie w porównaniu z DSG ale dla mnie to była część frajdy w ciśnięciu tego jeździdełka. To była 1gen w nowszych już pewnie płynniej to działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym budżecie najważniejszy jest stan techniczny pojazdu. Jeżeli auto serwisowane i zadbane posłuży i będzie cieszyć. Jeżeli dojechane do końca będzie przysłowiową skarbonką.

 

Osobiście  w tym hajsie jeżeli ma być coś małego szukałbym Audi A3 8L 1,9 TDI albo 1,6 102KM plus LPG ale to muł. W tym budżecie jest jakaś szansa na znalezienie czegoś w miarę utrzymanego.

 

500setka w automacie do 10 tyś zł. nie ma szans tego kupić. Może 20 tyś,. wystarczy.

Edited by SennaRot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi A3, do 10k znajdziesz egzemplarz który trochę polata, dobre blachy. Kolega miał 1.8T w automacie, jeździć tym się dało, skrzynia hydrauliczna bezobsługowa. Na początku olej wymienić i latać. Na plus brak wielowachacza o ile dobrze pamiętam.

Osobiście jak na dojazdy brałbym 1.9 tdi, najlepiej na pompie, gniotsa nie łamiotsa.

Edited by Imiennik
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 TDI jako auto miejskie?

Ja polecam Honda Jazz 1.4 automat za 10 k pewnie da się znaleźć przyzwoity egzemplarz. Te auta mechanicznie są doskonałe. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Dodarek napisał:

1.9 TDI jako auto miejskie?

 

Tak ale te tylko w A3 8L. Stare, dobre konstrukcje jak już wspomniane na pompie. Małe spalanie, dynamika, praktycznie bezobsługowe i bardzo trwałe.

 

Jazz tez okay niezawodny wóz. Jedynie w manualach leciały łożyska w skrzyni ale piszemy o automacie.

Edited by SennaRot

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, SennaRot napisał:

 

Tak ale te tylko w A3 8L. Stare, dobre konstrukcje jak już wspomniane na pompie. Małe spalanie, dynamika, praktycznie bezobsługowe i bardzo trwałe.

 

Jazz tez okay niezawodny wóz. Jedynie w manualach leciały łożyska w skrzyni ale piszemy o automacie.

Ale diesel odpada do miasta, to jest ok na trasy autostrada itd. Do miasta benzyna ewentualnie LPG. Diesle w mieście szczególnie te nowsze tragedia zapychają się te filtry co chwile jakieś kontrolki, tryby awaryjne itd.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Golf IV występuje z cztero- lub pięciobiegowym automatem, który cieszy trwałością i niezawodnością.

https://autokult.pl/33747,tani-samochod-z-automatem-sprawdzamy-co-warto-kupic-do-10-tys-zl

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Adrianoob napisał:

Ale diesel odpada do miasta, to jest ok na trasy autostrada itd. Do miasta benzyna ewentualnie LPG. Diesle w mieście szczególnie te nowsze tragedia zapychają się te filtry co chwile jakieś kontrolki, tryby awaryjne itd.

 

To tylko moja propozycja. Wiem że, nie wszystkim diesel odpowiada. Owszem nowszej generacji diesle z filtrami cząstek stałych, zaworami recyrkulacji spalin i innymi wynalazkami stwarzają problemy i generują koszty zwłaszcza w ruchu miejskim. W A3 8L w 1,9 TDI (ta sama gama silników co Golf IV) takich ulepszeń jeszcze nie było. Spoko nie każdy lubi diesla - ja akurat tak za moment.

 

Moja sugestia nie była przypadkowa. Czy przypadkiem Bracie @Adrianoob w awatarze nie masz zegarów grupy VAG - A6 C5?

Edited by SennaRot
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem Corsę, za parę stów do pałowania, nie da się tego rozjebać.

 

Istnieje też wersja z automatem.

 

Dobry samochód, tylko mało szpanerski.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Adrianoob napisał:

Ale diesel odpada do miasta, to jest ok na trasy autostrada itd. Do miasta benzyna ewentualnie LPG.

No rzeczywiście, 90KM na pompie, pożeracz szos.

 

Wielu ludzi sobie chwali diesela w mieście, wychodzi prawie tak tanio jak gaz, do tego 1.9 TDI na pompie jest pancerne jak czołg. Znam auta z tymi silnikami które trasę widzą tylko w wakacje, wielu znajomych korzysta z nich w pracy. Nigdy nie słyszałem by komukolwiek coś się sypnęło czy zatkało. Do tego jeśli zestawimy benzynę i ON to spalanie jest nieporównywalne na korzyść diesela, a instalacja to często dodatkowe koszta serwisowania, papiery.

14 godzin temu, RENGERS napisał:

Kupiłem Corsę, za parę stów do pałowania, nie da się tego rozjebać.

Corse to tylko przed rdzą chronić i będzie jeździć, mam dobre wspomnienia z tym autem.

15 godzin temu, Morfeusz napisał:

Volkswagen Golf IV 

Golfina ma gorsze blachy od Audi i wielowachacz z przodu, ale można fajny egzemplarz w okolicy 5k dorwać, często z klimą, szyby w prądzie. Gama silnikowa prawie to samo co A3.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, SennaRot napisał:

 

To tylko moja propozycja. Wiem że, nie wszystkim diesel odpowiada. Owszem nowszej generacji diesle z filtrami cząstek stałych, zaworami recyrkulacji spalin i innymi wynalazkami stwarzają problemy i generują koszty zwłaszcza w ruchu miejskim. W A3 8L w 1,9 TDI (ta sama gama silników co Golf IV) takich ulepszeń jeszcze nie było. Spoko nie każdy lubi diesla - ja akurat tak za moment.

 

Moja sugestia nie była przypadkowa. Czy przypadkiem Bracie @Adrianoob w awatarze nie masz zegarów grupy VAG - A6 C5?

Tak audi S6 4.2 V8 340 HP :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.