Skocz do zawartości

Podział lokalu - co i jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, potrzebuję informacji na temat możliwości podzielenia lokalu handlowego na poszczególne poziomy, tak by miały własną księgę wieczystą i można je było osobno sprzedać.

 

Wiem, że należy złożyć wniosek do prezydenta miasta, ale co dalej? Ktoś przez to przechodził i może coś więcej powiedzieć?

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugiej połowie zeszłego roku zmieniło się prawo budowlane - wcześniej taka przebudowa (będzie to przebudowa w rozumieniu art. 3 pkt 7a Prawa budowlanego, bo dokonujesz zmiany parametrów użytkowych tego lokalu, wyodrębniając z niego osobne lokale) wymagała uzyskania pozwolenia, co wiązało się z koniecznością opracowania projektu budowlanego, aktualnie nie wymaga ani pozwolenia ani zgłoszenia, jeśli nie ingerujesz w elementy konstrukcyjne budynku i przegrody zewnętrzne.

Pozwolenie na przebudowę wydaje starosta - w Twoim wypadku te obowiązki pełni prezydent miasta.

Po zakończeniu prac budowlanych występujesz z wnioskiem do prezydenta miasta o wydanie zaświadczeń o samodzielności powstałych lokali użytkowych (do wniosku załączasz rzuty poziome kondygnacji z opisami poszczególnych pomieszczeń). Na podstawie uzyskanych zaświadczeń zakładasz księgi wieczyste dla poszczególnych lokali, tj. składasz wniosek do właściwego sądu rejonowego, w którym znajduje się wydział ksiąg wieczystych.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, johnnygoodboy napisał:

W drugiej połowie zeszłego roku zmieniło się prawo budowlane - wcześniej taka przebudowa (będzie to przebudowa w rozumieniu art. 3 pkt 7a Prawa budowlanego, bo dokonujesz zmiany parametrów użytkowych tego lokalu, wyodrębniając z niego osobne lokale) wymagała uzyskania pozwolenia, co wiązało się z koniecznością opracowania projektu budowlanego, aktualnie nie wymaga ani pozwolenia ani zgłoszenia, jeśli nie ingerujesz w elementy konstrukcyjne budynku i przegrody zewnętrzne.

Pozwolenie na przebudowę wydaje starosta - w Twoim wypadku te obowiązki pełni prezydent miasta.

Po zakończeniu prac budowlanych występujesz z wnioskiem do prezydenta miasta o wydanie zaświadczeń o samodzielności powstałych lokali użytkowych (do wniosku załączasz rzuty poziome kondygnacji z opisami poszczególnych pomieszczeń). Na podstawie uzyskanych zaświadczeń zakładasz księgi wieczyste dla poszczególnych lokali, tj. składasz wniosek do właściwego sądu rejonowego, w którym znajduje się wydział ksiąg wieczystych.

 

Dzięki wielkie @johnnygoodboy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.