cst9191 Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 Cześć, potrzebuję informacji na temat możliwości podzielenia lokalu handlowego na poszczególne poziomy, tak by miały własną księgę wieczystą i można je było osobno sprzedać. Wiem, że należy złożyć wniosek do prezydenta miasta, ale co dalej? Ktoś przez to przechodził i może coś więcej powiedzieć? Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deleteduser115 Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 W drugiej połowie zeszłego roku zmieniło się prawo budowlane - wcześniej taka przebudowa (będzie to przebudowa w rozumieniu art. 3 pkt 7a Prawa budowlanego, bo dokonujesz zmiany parametrów użytkowych tego lokalu, wyodrębniając z niego osobne lokale) wymagała uzyskania pozwolenia, co wiązało się z koniecznością opracowania projektu budowlanego, aktualnie nie wymaga ani pozwolenia ani zgłoszenia, jeśli nie ingerujesz w elementy konstrukcyjne budynku i przegrody zewnętrzne. Pozwolenie na przebudowę wydaje starosta - w Twoim wypadku te obowiązki pełni prezydent miasta. Po zakończeniu prac budowlanych występujesz z wnioskiem do prezydenta miasta o wydanie zaświadczeń o samodzielności powstałych lokali użytkowych (do wniosku załączasz rzuty poziome kondygnacji z opisami poszczególnych pomieszczeń). Na podstawie uzyskanych zaświadczeń zakładasz księgi wieczyste dla poszczególnych lokali, tj. składasz wniosek do właściwego sądu rejonowego, w którym znajduje się wydział ksiąg wieczystych. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cst9191 Opublikowano 15 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 11 minut temu, johnnygoodboy napisał: W drugiej połowie zeszłego roku zmieniło się prawo budowlane - wcześniej taka przebudowa (będzie to przebudowa w rozumieniu art. 3 pkt 7a Prawa budowlanego, bo dokonujesz zmiany parametrów użytkowych tego lokalu, wyodrębniając z niego osobne lokale) wymagała uzyskania pozwolenia, co wiązało się z koniecznością opracowania projektu budowlanego, aktualnie nie wymaga ani pozwolenia ani zgłoszenia, jeśli nie ingerujesz w elementy konstrukcyjne budynku i przegrody zewnętrzne. Pozwolenie na przebudowę wydaje starosta - w Twoim wypadku te obowiązki pełni prezydent miasta. Po zakończeniu prac budowlanych występujesz z wnioskiem do prezydenta miasta o wydanie zaświadczeń o samodzielności powstałych lokali użytkowych (do wniosku załączasz rzuty poziome kondygnacji z opisami poszczególnych pomieszczeń). Na podstawie uzyskanych zaświadczeń zakładasz księgi wieczyste dla poszczególnych lokali, tj. składasz wniosek do właściwego sądu rejonowego, w którym znajduje się wydział ksiąg wieczystych. Dzięki wielkie @johnnygoodboy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi