Skocz do zawartości

Zablokowany kontenerowiec


Rekomendowane odpowiedzi

Ta cała blokada to wiadomość dla Chin i Europy z USA.

 

Wyjaśnienie sytuacji: https://wiernipolsce1.wordpress.com/2021/04/02/chiny-i-usa-na-progu-konfrontacji/

 

Główna część:

Cytat

Na porządku dnia jest wojna. Stany Zjednoczone pokazały Chinom i Europie, że w każdej chwili mogą sparaliżować ich handel.

Aby dostać się do najważniejszych sekretów, nie trzeba mieć Stirlitza w obozie wroga. Aby to zrobić, zwykle wystarczy dokładnie przeanalizować informacje dostępne w przestrzeni publicznej. Incydent z zablokowaniem Kanału Sueskiego, który przykuł uwagę całego świata, może służyć jako żywa ilustracja tej maksymy. Aby zrozumieć, co to było, kto i dlaczego zorganizował ten rzekomo całkowicie przypadkowy incydent, wystarczy trochę popracować głową. Przepuśćmy przez nią najbardziej podstawowe informacje o tym incydencie, korelując z nim najważniejsze wydarzenia polityczne zachodzące w tym samym czasie, a wtedy wszystko natychmiast się ułoży logicznie.

Co wydarzyło się w Kanale Sueskim

A więc w zeszłą środę – 24 marca 2021 r. P.Z. – (zwracamy uwagę na wszystkie szczegóły!) gigantyczny japoński kontenerowiec, obsługiwany przez tajwańską firmę, wypchany od góry do dołu chińskim ładunkiem, który płynął z Chin do Europy, „przypadkowo” całkowicie zablokował koryto południowej część Kanału Sueskiego, który zapewnia 12% światowego handlu – głównie z Europy i krajów arabskich do Chin i odwrotnie. Stało się to w takim miejscu kanału, gdzie nie ma zdublowanych dróg wodnych. Zanim kanał został zablokowany, kapitan kontenerowca wykonywał bardzo dziwne manewry, które na wykresie przypominają męskie genitalia jeden do jednego (operator statku Ever Given twierdzi, że to „czysty przypadek”). Blokowanie zostało przeprowadzone delikatnie: żaden z członków załogi kontenerowca nie odniósł obrażeń, statek nie został uszkodzony, akwen nie był zanieczyszczony. Operator powiedział, że przyczyną incydentu był … nagły wiejący wiatr, po którym gigantyczny statek oparł dziób i rufę na przeciwległych brzegach.

W rezultacie na głównym szlaku wodnym świata utworzył się „korek”, w który trafiło dziesiątki ogromnych tankowców, masowców, kontenerowców, łącznie około 200 jednostek. Utknęło w nim ponad 6,3 miliona baryłek ropy, w tym rosyjska – za co najmniej 400 milionów dolarów. Po ściągnięciu Ever Given z płycizn normalny ruch zostanie przywrócony dopiero za kilka tygodni. Według Bloomberga dzienne straty z tytułu zablokowanego kanału są rzędu 9,6 miliarda dolarów. Każda minuta „najdroższego korka” w historii kosztowała (zwróćcie uwagę na liczbę) 6,66 miliona dolarów.

Krótko mówiąc, „wiał wiatr” i zdmuchnął 400-metrowy statek o szerokości 59 metrów i ładowności około 224 tys. ton, z takimi, można powiedzieć, epokowymi konsekwencjami, i to w tym miejscu Kanału Sueskiego, gdzie to oznacza jego blokadę. Tym, którzy w to wierzą, można współczuć, ponieważ oznacza to tylko jedno: głowa służy im tylko do noszenia czapki.

 

I spójrzcie na te liczby, a w szczególności na jedną: Każda minuta „najdroższego korka” w historii kosztowała (zwróćcie uwagę na liczbę) 6,66 miliona dolarów.

 

Sataniści się bawią!

W każdym razie ta blokada to nie był żaden przypadek!

Edytowane przez Lukas3k
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Lukas3k napisał:

I spójrzcie na te liczby, a w szczególności na jedną: Każda minuta „najdroższego korka” w historii kosztowała (zwróćcie uwagę na liczbę) 6,66 miliona dolarów.

Kurwa, te pejsy wprawiają mnie w zdumienie. Tak precyzyjnie sterować gospodarką żeby idealnie wbić się w cyfrę !

To jest dopiero Gospodarka Centralnie Sterowana.

Chyba dam się obrzezać i się do nich przyłącze, po co kopać się z koniem ?

Edytowane przez ntech
  • Like 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ntech po tym można stwierdzić, że na blokadzie konkurencji pejsate firmy zarabiały co minutę 7,77 miliona dolarów. To już boska liczba ;)

A co do kopania się z koniem to wiadome, że jak zaatakujesz pejsów od frontu przy ich ogromnym kapitale to przejadą po przeciwniku niczym ten kontenerowiec po małej łódce jakby napatoczyła się mu pod dziób.

 

W każdym razie ja jedynie, co to się mocniej podłączyłem na zarabianiu z pejsami na giełdach akcji i krypto walut (ale teraz głównie krypto bo kapitał po wzrostach przerósł ten co mam na akcjach).

Z resztą Giełda Papierów Wartościowych w republice bananowej jest słabiej nadzorowana od głównych giełd krypto (bo te poza top 100 to też ryzyko).

Tak nadzorują na GPW, że wycofują lewe spółki po 3 latach...

 

Przecież wiadomo, że BTC nie stworzył, żaden niewiadomy twórca tylko finansjera:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Lukas3k napisał:

Tak nadzorują na GPW, że wycofują lewe spółki po 3 latach...

Nie chodzi czasem o wycofania z NewConnect? Tam spółkom krzakom łatwo się ukryć, wejście na ten rynek jest dosyć proste. Spółki z rynku głównego jak robią jakieś wały to jest to już gruby kaliber i odbywa się to pod patronatem urzędników/polityków.

16 godzin temu, Lukas3k napisał:

kapitan kontenerowca wykonywał bardzo dziwne manewry, które na wykresie przypominają męskie genitalia jeden do jednego

A statki czasem nie muszą być cały czas w ruchu? Nie można ot tak sobie wyłączyć silników przecież. Podobno podobne żarty robią piloci jak oczekują na możliwość wylądowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Kangur Z Austrii napisał:

Spółki z rynku głównego jak robią jakieś wały to jest to już gruby kaliber i odbywa się to pod patronatem urzędników/polityków.

 

Debiut Allegro to jeden wielki wałek ;)

Na prawdę żydowska mafia z komisji nadzoru finansowego ma za zadanie kryć machlojstwa, a nie je łowić.

Zobacz sobie te dwa tematy o Allegro:

https://www.bankier.pl/forum/temat_wyjasniam-co-tu-sie-dzieje-i-bedzie-dzialo,45533329.html

https://www.bankier.pl/forum/temat_zrozumcie-jak-zydowski-jp-morgan-daje-rekomendacje-115-zl,41693255.html

 

Nie licz na żadną uczciwość na GPW. To jedna wielka mafia. Z resztą ja w tamtym roku już większość kapitału wycofałem z GPW. Jeszcze mnie jedyne co trzyma to możliwość odliczenia podatku dochodowego za straty z lat poprzednich. Jak to mi się skończy, ani jednej akcji w tej szulerni nie będę miał. Szkoda mafię wspierać.

 

Statek może się zatrzymać patrz:

 

 

Edytowane przez Lukas3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Lukas3k napisał:

Debiut Allegro to jeden wielki wałek ;)

No właśnie o to mi chodzi, że na GPW(i innych giełdach pewnie też) idą grube wały na grube miliardy. Nie są to spółki krzaki tylko całkiem duże firmy. A na NewConnect idzie drobnica co robi drobne wałeczki.

Tak nawiasem mówiąc, ja sądzę, że Allegro skoczy teraz gdzieś maksymalnie w okolice 67 PLN, ale muszę się bliżej przyjrzeć. Nie wierze w rekomendacje banków, co więcej nawet badania pokazują, że mają skuteczność gorszą niż rzut monetą.

 

42 minuty temu, Lukas3k napisał:

Nie licz na żadną uczciwość na GPW. To jedna wielka mafia.

To nie chodzi o uczciwość, takie są zasady gry, tylko jedna osoba zawsze zyskuje- makler, który zarabia na transakcjach. Inwestowanie nie jest grą o sumie zerowej jakby to powiedzieli matematycy.

 

42 minuty temu, Lukas3k napisał:

Statek może się zatrzymać patrz:

Użyłem zbyt mocnego skrótu myślowego, gdyby statki nie mogły się zatrzymać to by wszystkie potonęły w portach. Chodziło mi o to, że nie można ot tak sobie wyłączyć silników w kontenerowcu bo ich rozruch może być kosztowniejszy niż praca np. przez 5 godzin(czas wziąłem sobie z czapy, nie wiem ile zazwyczaj się czeka na możliwość wpłynięcia do kanału Sueskiego). Dlatego jak statek ma czekać jakiś czas(ale nie kilka dni) to wykonuje jakieś dziwne manewry. No i nie wiem czy silnik statku nie musi mieć odpowiednich parametrów pracy typu temperatura żeby dobrze funkcjonować, a takie przygotowanie wymagałoby czasu i paliwa czyli pieniędzy.

W skali mikro- nie wyłączasz samochodu na każdych światłach podczas jazdy w mieście bo jego ciągłe odpalanie i gaszenie by zużyło więcej paliwa niż to co tracisz podczas stania na światłach.

 

Oczywiście to co pisze nie zmienia faktu, że mógł to ktoś specjalnie zrobić, niemniej wypadki się zdarzają, najlepiej by było jakby się marynarz wypowiedział co o tym sądzi. Tylko czy jest tu jakiś marynarz?

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ntech inwestowałeś kiedyś w akcje, albo coś innego?

 

Bo jak nie to i tak najłatwiej, albo z mafią polskojęzyczną zacząć na koncie w XTB (masz też tam konto demo do zabawy), gdzie najmniejszy zakup wynosi 500 zł. Nie musisz zmieniać waluty i ruchy na akcjach są mniejsze jak na krypto walutach. Ewentualnie pytasz w banku o ofertę ich biura maklerskiego :)

A jak nie to krypto waluty. Tylko nie pchaj się w krzaczaste pseudo polskie giełdy rejestrowane w Estonii, tylko załóż konto w kantorze (ja mam kantor Alior Banku), zamień kasę na Euro i graj na Binance.
Podepniesz się pod międzynarodową koszerną klikę i będziesz się dorabiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.