Skocz do zawartości

Polacy chcą zakazu sprzedaży aut spalinowych


RealLife

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Orybazy napisał:

Urzędy skarbowe.

To Ty zapłaciłeś za finalny produkt. I w mojej ocenie masz prawo oczekiwać jego pełnej zgodności  z deklaracjami.

 

7 minut temu, Orybazy napisał:

Spytaj znajomych, czy jak kupowali auto patrzyli w specyfikacji na emisję CO2. Ja nie patrzyłem

33 lata przepracowałem w serwisach 7 różnych koncernów, nawet nie jestem w stanie policzyć wszystkich reklamacji dotyczących emisji spalin, jeszcze na długo przed tym nim to się stało modne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, Mnemonic said:

To Ty zapłaciłeś za finalny produkt. I w mojej ocenie masz prawo oczekiwać jego pełnej zgodności  z deklaracjami.

Ja powinienem mieć wybór auto A zgodne z wymysłami EU ale droższe i tańsze niezgodne.  

4 minutes ago, Mnemonic said:

33 lata przepracowałem w serwisach 7 różnych koncernów, nawet nie jestem w stanie policzyć wszystkich reklamacji dotyczących emisji spalin, jeszcze na długo przed tym nim to się stało modne

To znaczy klienci przyjeżdżali i reklamowali bo wzięli nowe auto na hamownię i przeprowadzili test zgodny z NEDC? Bardziej hardcorowi instalowali PEMS na aucie?

Czy po prostu auta były w kiepskim stanie technicznym z powodu zużycia pierścieni (palenie oleju), nieszczelnej uszczelki pod głowicą czy wypalonych gniazd zaworów? 

 

https://www.tno.nl/en/focus-areas/traffic-transport/roadmaps/sustainable-traffic-and-transport/sustainable-mobility-and-logistics/the-transition-to-co2-neutral-mobility-in-2050/measuring-the-emissions-of-passenger-cars-and-vans/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Orybazy napisał:

Ja powinienem mieć wybór auto A zgodne z wymysłami EU ale droższe i tańsze niezgodne.  

Nie mam pojęcia co Ci odpowiedzieć na taką tezę :(

Zamieszkaj w Afryce?

Sęk w tym, że jesteśmy w takiej a nie innej dupie obecnie, miedzy innymi przez rozhasany radośnie wielki przemysł, który wytwarzał co chciał, mając w wielkim poważaniu i konsumentów i środowisko :(

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, RealLife napisał:

Auto elektryczne są póki co droższe o 50-100% od ich odpowiedników modelowych z silnikami spalinowymi.

 

Przykład.

 

Citroen C4 - najtańszy spalinowy - 74800 PLN. Ten sam model i wersja wyposażenia a elektryk 136 400 PLN

Póki co to płaci się za lans, że masz elektryka.

Jak nie stanieją to będzie taniej kupić chińczyka i sprowadzić. Przy okazji będzie tańszy wielokrotnie i lepszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, Mnemonic said:

Sęk w tym, że jesteśmy w takiej a nie innej dupie obecnie, miedzy innymi przez rozhasany radośnie wielki przemysł, który wytwarzał co chciał, mając w wielkim poważaniu i konsumentów i środowisko

EU bardzo kontroluje nasz rynek aut homologacjami. Dobre i tanie relatywnie marki rezygnują z Europy jak Mitsubishi, najpierw chcieli wyjść teraz się skundlają z Renault jak Nissan. Mam Nissana ale już ich auta nie kupię bo to Dacia-Renault-Nissan teraz. Kupując auto w Europie nie możesz wybrać auta z USA (brak homologacji), Japonii (bo i tak robione w Europie jak Auris, Avensis (UK)), Chin (brak homologacji), Korei (bo i tak robione w Europie - Kia, Hyundai). Auta robią się homologiczne dzięki homologacjom i cłom. Gdy firmy w USA zaczęły mieć w poważaniu klientów przyszli Japończycy i dali im kopa w tyłek tanimi i dobrymi autami. W Europie nam to nie grozi, EU nie wpuści Chińczyków mimo że mają coraz lepsze produkty.   

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/mitsubishi-wycofuje-sie-z-europy-japonczycy-juz-zmienili-zdanie/shrlmep

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Libertyn napisał:

Awaria kadłuba dziś- stocznia
Awaria kiedyś - kilku chłopa z klinami, deskami i gwoździami pod pokładem 

Ciekawe jakbyś wydłużył śródokręcie?

Deskami, klinami, szmatami?

Skąd wiesz jak budowano statki wieku temu?

REINKARNACJA? 

SZKUTNIK?

...może SZKODNIK?

Kornik do kornikowej, dziś na obiad szwedzki stół.

 

52 minuty temu, wrotycz napisał:

starczy jeszcze na bardzo długo

Ile?

Konkrety!

 

40 lat to bardzo długo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minutes ago, Libertyn said:

Przebudowa to nie to samo co naprawa.

 

Nie masz pojęcia ile kosztuje duża naprawa vel przebudowa statku.

Był taki jeden - zespół mu się silnik. Zaparkowali i po dwóch tygodniach przyszła decyzja - na żyletki. Nie opłacało się naprawiać silnika a statek był w miarę nowy, miał mniej niż 5 lat.

Cały statek na szrot bo zepsuł mu się silnik.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minutes ago, Shit test odbiłem rozwodem said:

Mam to w dupie i za moje V8 prędzej zdechnę, Czego i wszystkim Braciom życzę :)

 

 

Tylko że nie wszędzie pojedziesz tym V8 bo wprowadza również zakazy wjazdu do miast autami spalinowymi. Myślę, że to będzie przed zakazem sprzedaży spalinowek albo chwilę później. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezerwy ropy na świecie są oceniane na 244,9 mld [m^3], to 1,5-2 razy więcej niż zużyliśmy od 1850r. Dzienna produkcja, czyli zużycie tychże rezerw to 9,460 mln [m^3].

Co ciekawe zasoby rezerwy te cały czas rosną.


Oil_Reserves_Top_5_Countries.png

 

Doświadczenie pokazuje, że początkowe szacunki wielkości nowo odkrytych złóż ropy

naftowej są zazwyczaj zbyt niskie. W miarę upływu lat kolejne szacunki ostatecznego wydobycia ze złóż mają tendencję do zwiększania się. Termin przyrost rezerw odnosi się do typowego wzrostu szacowanego ostatecznego wydobycia, który następuje w miarę zagospodarowywania i eksploatacji złóż ropy naftowej.[David F. Morehouse (1997). "The Intricate Puzzle of Oil and Gas Reserves Growth" (PDF). U.S. Energy Information Administration. Archived from the original (PDF) on 6 August 2010. Retrieved 19 August 2014.]

 

A to jeszcze nie koniec, od połowy XIX wieku znane są hydraty metany, i innych gazów, których złoża dopiero są odkrywane i na tę chwilę są szacowane i ostrożniejsze oceny mówią o ilości metanu przekraczającej od 2,5 do 10 razy złoża gazu ziemnego.
[Krystyna Forowicz: Gazohydraty – nowe źródło energii czy bomba ekologiczna (pol.). Energia.org.pl, 2005-04-15)]

 

Methane_Clathrate_Location_Map_USGS.gif

 

Jak widać szelf kontynentalny jest pełen tego surowca, wystarczy się schylić.

 

Edytowane przez wrotycz
  • Like 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2021 o 21:28, RealLife napisał:

Na stronie autokult.pl pojawił się artykuł jakoby Polacy popierali zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2030. 

*artykuł sponsorowany

 

13 godzin temu, Stefan Batory napisał:

Zakaz używania aut spalinowych miałby sens, gdyby zastąpić go napędem parowym, którego jestem fanem (prostota konstrukcji, wysokie osiągi i duża niezawodność).

Koncerny autek paliwowych uwaliły. Te auta biją na głowę elektryki pod względem ekologii.

  • Like 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2021 o 21:28, RealLife napisał:

Patrząc na cenę elektryków, ich ceny, osiagi, zarobki w kraju do bardzo odważna deklaracja moim zdaniem. 

 

Najtańszy elektryczny samochód do nabycia w Polsce to Skoda CITIGOe iV – 82 050 zł w podstawowej wersji. 

Już widzę jak Janusze pod wąsem i Grażyny z pensjami na poziomie 2000-3000 zł kupują nowe z salonu😆

 

W dniu 12.04.2021 o 21:28, RealLife napisał:

jakoby Polacy popierali zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2030.

 

Rozumiem, że Ci owi Polacy, którzy wzięli udział w ankiecie popierając elektryki i żądając zakazu spalinowych kierowali się

taką pobudką jak ekologia😁

Swego czasu pewien mechanik opowiadał mi, że podzespoły do elektryków trzeba utylizować i są niebezpieczne dla środowiska.

 

 

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem negatywnie nastawiony do tych wynalazków :) (nie przemawia do mnie elektryczność samochodowa) ale pewnie tak to się skończy patrząc na ciśnienie światowe.

 

Ci zwolennicy elektrycznej motoryzacji to chyba nie zdają sobie jednak sprawy, że jak faktycznie się to mocno rozpowszechni, to najpierw skończy się ta wychwalana ekonomiczność tych pojazdów. Będą łupić kierowców elektryków podatkami i kosztem ładowania tego :)
Zresztą już teraz można sobie poczytać/pooglądać testy ile realnie kosztuje przejechanie 100 km jak się korzysta z komercyjnych ładowarek (naiwni Ci co myślą, że skoro teraz są darmowe punkty to takie będą dalej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.