Skocz do zawartości

Fit for 55 czyli Unia idzie na wojnę ze zmianami klimatu


cst9191

Rekomendowane odpowiedzi

Nierząd PiSuarów zaorał fotowoltaike, farmy wiatrowe. 

Nie przeszkadza to płacić 3000 za tonę węgla którego mamy ponoć na 200 lat, w tym samym czasie płynie węgiel z Australii i Chile. 

 

Unia nie pierwszy raz ratuje nam życie, gdyby nie UE mielibyśmy tutaj rozwój dobrobyt i wolność jak w tfu. Rosji. 

 

Psy szczekają karawana i tak pojedzie dalej. 

 

Fajnie że antyszczepionkowcy mają nowy temat na który mogą przelewać swoje teorie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, PyrMen napisał:

Psy szczekają karawana i tak pojedzie dalej. 

 

18 minut temu, PyrMen napisał:

gdyby nie UE mielibyśmy tutaj rozwój dobrobyt i wolność jak w tfu. Rosji. 

Skąd to wiesz ? Przez UE nie możemy robić wielu rzeczy, chociażby wydobycie węgla, budowanie elektrowni węglowych. UE przejada wszystko co Europejska wspólnota węgla i stali stworzyła. Dobrobyt za jaką cenę ? Za zniszczenie celowo wielu branż gospodarki ?

373664-352x500.jpg

 

Polecam przeczytać, tylko za nim zaczniesz czytać jakieś relanium albo czteropaka sieknij.

Tylko nie mów mi że z pośród tych kilkuset albo kilku tysięcy zlikwidowanych zakładów wszystkie był nie rentowne. 

Po co POlexit Jak UE sama się rozleci, kwestia czasu, zachód ma tykającą bombę w postaci licznych mniejszości, które się niezasymilizowały, miliony nierobów na zasiłkach, którym nie chcę się pracować bo po co jak jest socjal.

18 minut temu, PyrMen napisał:

Fajnie że antyszczepionkowcy mają nowy temat na który mogą przelewać swoje teorie. 

To dlaczego te teorie są banowane ? Dlaczego nie ma dostępu do pełnych informacji, czy zostały spełnione wszystkie procedury medyczne, jak tak to proszę podaj mi wyniki badań, żeby dopuścić szczepionkę na rynek musi minąć kilka, kilkanaście lat i przejść wszystkie procedury, czy zostały spełnione wszystkie procedury ? Co z nadmiarową liczbą zgonów spowodowaną brakiem dostępu do służby zdrowia ?  A tutaj w kilka miechów coś tworzą i mało tego nikt nie bierze za ten syf odpowiedzialności.

Coś dla ciebie, polecam:

 

4w1-FALSZYWA-PANDEMIA-TESTY-PCR-MASKI-SZ

Edytowane przez Boromir
  • Like 2
  • Dzięki 2
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PyrMen napisał:

Fajnie że antyszczepionkowcy mają nowy temat na który mogą przelewać swoje teorie. 

Która foliarska teoria dotycząca szczepień na covid okazała się nieprawdziwa? Tylko nie wymyślaj kompletnych głupot w stylu płaskiej ziemi.

 

3 godziny temu, PyrMen napisał:

Unia nie pierwszy raz ratuje nam życie, gdyby nie UE mielibyśmy tutaj rozwój dobrobyt i wolność jak w tfu. Rosji. 

Dlaczego od razu Rosji. Fakt, sporo zyskaliśmy na byciu w UE, ale nie zapominajmy, że nikt nie wpuścił nas do struktur z dobrego serca. Jak zwykle chodzi o kasę.
 

 

 

3 godziny temu, PyrMen napisał:

Nierząd PiSuarów zaorał fotowoltaike, farmy wiatrowe. 

Nie przeszkadza to płacić 3000 za tonę węgla którego mamy ponoć na 200 lat, w tym samym czasie płynie węgiel z Australii i Chile. 

Kopalnie już dawno powinny być prywatne.

Dlaczego ściągają węgiel z drugiego końca świata? Bo jego wydobycie i transport jest tańszy niż wydobycie naszego.

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, cst9191 napisał:

Bo jego wydobycie i transport jest tańszy niż wydobycie naszego.

 

A limity narzucone przez UE ?

 

 

 

19 godzin temu, cst9191 napisał:

Która foliarska teoria dotycząca szczepień na covid okazała się nieprawdziwa?

Problem z foliarskimi teoriami jest taki, ze bardzo często okazują się prawdą.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ksuFZ28bnG4&ab_channel=MaxKolonko-MaxTV

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z niespodzianką. W sumie kontynuacja posta o skomplikowanym procesie gaszenia takiego elektryka:

 

https://nczas.com/2022/06/15/tak-plonie-elektryk-niezwykle-trudna-i-czasochlonna-akcja-gasnicza-video/

 

Na złomowisku w Sacramento w amerykańskim stanie Kalifornia spłonął elektryczny samochód. Ogień strawił Teslę S.

Iskry pojawiły się ni stąd, ni zowąd w komorze akumulatora pojazdu. Strażacy mieli ogromny problem z ugaszeniem pożaru, ponieważ co i rusz dochodziło do samozapłonu ogniw w komorze baterii.

 

Nie pomogło nawet przewrócenie płonącego wraku na bok i wlewanie płynu gaśniczego bezpośrednio do komory.

 

By ugasić pożar strażacy musieli wykopać dół, wlać tam wodę i wrzucić do niego cały samochód elektryczny, by go schłodzić.

 

Cała akcja gaszenia pożaru trwała ponad godzinę.

 

Jak podano w komunikacie, był to pierwszy pożar samochodu elektrycznego na tym złomowisku w Sacramento. Tesla stała tam przez trzy tygodnie. Dlaczego nagle się zapaliła? Nie wiadomo.

 

Proces gaszenia można zobaczyć na poniższym filmie.

 

Płonące elektryki to duży problem, gdyż ugaszenie ognia – jak w powyższym przypadku – jest niezwykle trudne i czasochłonne. Wszystko z powodu zjawiska nazywanego „ucieczką termiczną”. Niekontrolowany wzrost temperatury powoduje uwalnianie toksycznych i łatwopalnych gazów.

 

W praktyce wygląda to tak, że może nam się wydawać, iż pożar ugasiliśmy, a ogień za jakiś czas pojawia się w innej części pojazdu. By mieć pewność, że niebezpieczeństwo zostało zażegnane, należy de facto zatopić cały pojazd w płynie gaśniczym.

 

 

----

edit, przy okazji jeszcze:

https://nczas.com/2022/01/30/eko-kleska-autobusy-elektryczne-uziemione-w-zajezdni-na-trasy-wrocily-te-z-silnikiem-spalinowym/

 

Okazało się, że za „uziemieniem” elektryków stoi inna przyczyna. Otóż przerwy pomiędzy kursami autobusów były zbyt krótkie i nie nadążano z ich ładowaniem.

Co więcej, jeśli elektryk utknął w korku, to zdarzało się, że nie dojeżdżał do pętli, bo rozładowywał się po drodze. Kierowcy, by do tego nie dopuścić, musieli często wybierać inne, niezakorkowane trasy, czyli celowo omijać zgodne z rozkładem jazdy przystanki.

 

Dlatego na trasy, gdzie trwają roboty drogowe i jest największe prawdopodobieństwo korków, a finalnie rozładowania elektryków i paraliżu komunikacji miejskiej, wróciły autobusy napędzane silnikami spalinowymi.

 

„Bild” przypomina, że za każdy eko-autobus, który stoi w zajezdni, Lipsk zapłacił 570 tys. euro. W 2022 roku planuje kolejne zakupy elektrycznych autobusów, tym razem przegubowych.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Od początku stycznia 2023 w Unii znacznie rozszerzono zakres i skalę stosowania robactwa jako dodatków do żywności.

 

Ilość reklam w mediach, wypowiedzi kurewek z tv śniadaniowych zachwalających robacwo - no widać, że poszło sporo hajsu na promocję.

 

Dodatki "białka pochodzenia naturalnego" mogą być już praktycznie wszędzie - do mąki doszły przetwory mleczne, słodycze, sojowe / wegetariańskie, itp.

 

Jest mały problem - pasożyty.

W badaniu farm robactwa w UE, na 300 farm, w 244 wykryto pasożyty, z czego w 91 były to pasożyty zagrażające ludziom.

Prawie 1/3 "naturalnych dodatków białkowych" może się wiązać z "prezentem", który będzie gdzieś tam sobie rósł.

 

Oczywiście dla elit UE prawdziwym pasożytem są mieszkańcy, więc walczą z nimi, jak mogą.

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6613697/

  • Like 1
  • Dzięki 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/naklejka-na-szybe-bedzie-obowiazkowa-za-jej-brak-grozi-duzy-mandat/yg1e6b8

 

Ośmiokątna, zielona naklejka to znaczek, który będzie potrzebny przy wjeździe do Stref Czystego Transportu. Choć takie strefy dopiero powstają, Ministerstwo Klimatu i Środowiska zatwierdziło już wzór tej naklejki. Ma ona kosztować nie więcej niż 5 zł.

 

Kraków będzie pierwszym polskim miastem, w którym powstanie Strefa Czystego Transportu. Pierwsze zmiany wejdą tam w życie w lipcu 2024 r., a całościowe – dwa lata później. Nad podobnymi rozwiązaniami pracują też m.in. Katowice oraz Warszawa. Do takich stref będą mogły wjechać jedynie uprawnione do tego pojazdy, oznaczone zieloną naklejką.

 

 

Naklejka na szybę. Jaki mandat będzie groził za jej brak?

"Dzięki wprowadzonym zmianom posiadacze nisko i zeroemisyjnych pojazdów, którzy nie mają specjalnych tablic, będą mogli wjeżdżać do stref w całej Polsce. Łatwiej będzie też posiadaczom aut, które zostaną uznane za dopuszczone do wjazdu w różnych gminach w Polsce — jeśli ich pojazd będzie spełniał wymagania z innej gminy, która wydała naklejkę. Będzie to możliwe do stwierdzenia na podstawie roku produkcji lub rodzaju paliwa. Na projekcie znalazł się symbol znaku oznaczającego strefę czystego transportu, aby była ona bardziej czytelna. Warto zaznaczyć, że pojazdy, którymi poruszają się osoby niepełnosprawne, są zwolnione od zakazu wjazdu na mocy ustawy" — czytamy na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

 

Za wjazd do Strefy Czystego Transportu bez odpowiedniego oznaczenia ma grozić mandat w wysokości 500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-armator-zabronil-wjezdzac-na-swoje-promy-elektrykami-z-obawy,nId,6554096

 

Rok po pożarze na promie frachtowca "Felicity Ace", który najprawdopodobniej został wywołany przez zapalenie się przewożonego auta o napędzie elektrycznym, firma żeglugowa rezygnuje z transportu takich pojazdów. 

Statek pod banderą Panamy, przewożący około 4 tys. samochodów, zatonął po przechyleniu się na prawą burtę u wybrzeży Azorów około rok temu. Wrak "Felicity Ace" uległ zupełnemu wypaleniu i poszedł na dno podczas holowania do portu. Na pokładzie znajdowały się tysiące samochodów, które miały trafić do USA. Wśród nich 1100 modeli marki Porsche, 186 marki Bentley i około 2700 innych aut. Dokładnej przyczyny pożaru nie udało się ustalić.

 

Norweski armator: Pożar to ogromne kłopoty

Norweska firma żeglugowa Havila Kysruten AS z siedzibą w Fosnavåg na wyspie Bergsøya na zachodzie kraju zaprzestała przewozu aut elektrycznych, hybrydowych i wodorowych. Cztery promy tego armatora kursują na trasie Bergen - Kirkenes, zawijając po drodze do ponad trzydziestu portów.


- Zakaz jest wynikiem oceny bezpieczeństwa - powiedział zarządzający firmą Bent Martini portalowi TradeWinds. - Możliwy pożar w samochodach elektrycznych, hybrydowych lub wodorowych wymaga użycia zewnętrznych środków ratowniczych do ugaszenia i może stanowić zagrożenie dla ludzi na pokładzie i na (innych) statkach - powiedział Bent Martini.
 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

SrT60KeV0cmRqwx0RHBgoQo9SPhi9VFvHA64pEAB

 

 

Czytam sobie właśnie raport Międzynarodowego Funduszu Walutowego na temat nierówności w roku 2022. I gdzieś tam w środku tego prawie 300 stronicowego raportu znalazłem taki rodzynek dotyczący wzrostu emisji dwutlenku węgla w latach 1990-2019. Otóż najbiedniejsi, niezależnie czy weźmiemy 10% najbiedniejszych, 20%, 30% i tak aż do 60%, zwiększyli swoją emisję w tym czasie o 20-40% - zauważalnie, ale bez tragedii. Najgrzeczniej zachowywał się przedział 80-95% - to osoby z krajów rozwiniętych należące do tamtejszej kasy średniej lub trochę poniżej niej. Oni w ciągu tych 30 lat nie zwiększyli swojej emisji CO2 w ogóle. Najciekawsze jest jednak to co robią najbogatsi, bo 0.01% najlepiej zarabiających i najbogatszych zwiększył swoją emisję o ponad 100%. Podsumowując, te wszystkie Gatesy, Schwaby, Gore'y, Kerry emitują ile wlezie, a kagańce i różnego rodzaju "Fit for 55" narzucają akurat tej części światowej populacji, która w ciągu ostatnich 30 lat nie zwiększyła swojego poziomu emisji CO2.

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kredyty węglowe na paliwo i opał


Unia Europejska rozszerza zakres obowiązywania systemu ETS. Teraz uderzy on jeszcze bardziej w zwykłych Polaków, którzy jeżdżą autami spalinowymi oraz ogrzewają domy węglem.


💸Jak zwykle oberwie się najbiedniejszym. Na spalanie węgla w piecach i ropy naftowej w samochodach trzeba będzie mieć certyfikat na emisję gazów cieplarnianych, który ma kosztować 45 euro💶 za tonę CO2. To część pakietu "Fit for 55", na który przystał Mateusz Morawiecki.

 

🚘Spalając jeden litr benzyny w aucie, produkujemy 2,3 kg CO2. Oznacza to, że do każdego litra paliwa doliczone będzie 0,1 euro. tj. 50 gr. Jak to wygląda w przypadku ogrzewania domu węglem? ▪️Spalanie w piecu tony węgla oznacza emisję do atmosfery dwóch ton dwutlenku węgla. Oznacza to, że Unia Europejska do każdej tony węgla dołoży 90 euro (430 zł) europodatku! 

 

Źródło: Konfederacja

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.