verde Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Witam, w ciągu kilku miesięcy zamierzam kupić auto do 20 tysięcy złotych. Najbardziej zależy mi na tych cechach (kolejność nieprzypadkowa): 1. Stosunkowo mała awaryjność (chociaż wiem, że to trudno przewidzieć) 2. Silnik dobrze znoszący LPG 3. Niedrogie części 4. Hatchback Zależy mi na czymś, czym przynajmniej kilka lat bez większych problemów pojeżdżę. Dodam, że moja wiedza na tematy motoryzacyjne jest niewielka, dlatego mała awaryjność ma dla mnie kolosalne znaczenie. Auto będzie używane przede wszystkim do jazdy do pracy, ale czasem dłuższa trasa też się zdarzy, bo pracuję za granicą. Myślałem do tej pory o Hondzie Civic VIII, ale nie wiem czy za 20k kupię jakiegoś nietrupa. Przejrzałem sporo filmików na youtube o autach do 20 tysięcy, ale większość z opisanych tam mi nie pasuje. Bo są to głównie duże auta rodzinne, a ja chcę stosunkowo nieduże auto, bo nie mam rodziny i nie zapowiada się, żebym w kolejnych latach miał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stary_Niedzwiedz Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 10 minut temu, verde napisał: auto do 20 tysięcy złotych Fabia. Aktualnie bardzo dobry stosunek hajsu do użyteczności, wieku i przebiegu pojazdu. W tym pieniądzu to nawet da się wytargać dizelka (nawet szybciej, niż benzynę). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
verde Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 11 minut temu, Stary_Niedzwiedz napisał: Fabia. Aktualnie bardzo dobry stosunek hajsu do użyteczności, wieku i przebiegu pojazdu. W tym pieniądzu to nawet da się wytargać dizelka (nawet szybciej, niż benzynę). Przejrzałem teraz na szybko. Faktycznie. Kilkuletnie Fabie są za dwadzieścia pare tysięcy. Dzięki wielkie. Poważnie się nad nim zastanowię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thyr Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Toyota avensis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiroviets Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 16 minut temu, Stary_Niedzwiedz napisał: dizelka (nawet szybciej, niż benzynę). Kolega chyba pisał o niedrogich częściach zamiennych.... @Autorze z z tego, co wyczytałetem, to w grę wchodzi Japoninia i Korea Płn. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stary_Niedzwiedz Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Teraz, Kiroviets napisał: Kolega chyba pisał o niedrogich częściach zamiennych.... A to klamoty do Fabiedy są drogie? 😄 Biorąc pod uwagę ile tego naklepali, to masz pełną galerię - od OE, przez Chińczyki, używki, regeneraty... Klucz do TANIEJ eksploatacji to kupno auta produkowanego i obecnego na rynku maksymalnie masowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiroviets Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 2 minuty temu, Stary_Niedzwiedz napisał: klamoty do Fabiedy są drogie? 😄 Wbrew pozorom, są......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HumanINC Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Ze swojej strony polecam Ford Mondeo MK4 2008 rok. Niska awaryjność (Diesel 2.0 TDCi - żelazna konstrukcja). Spalanie rzędu 6.8 litra na 100km Komfort i bezpieczeństwo przede wszystkim - za 20k wyciągniesz taki egzemplarz w bardzo dobrym stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmr Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Jeśli dobre do gazu to nie nowoczesne VW i nie japończyk ( chociaż praktyka mówi co innego ) - Octavia 1.6 mpi ( tak, tak, muł bo duża masa), ew. Golf mpi. - Citroen C4 ( byle nie vti), ew. C5 z 1.8/2.0 (komfort bajka, mechanika trwała, elektryka różnie, hydro nie bać się), I....Fiat Bravo ( drobne, wqrwiające usterki ale silniki znakomite, nie rdzewieje toto ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gixer Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 3 minuty temu, HumanINC napisał: Ze swojej strony polecam Ford Mondeo MK4 2008 rok. Niska awaryjność (Diesel 2.0 TDCi - żelazna konstrukcja). Spalanie rzędu 6.8 litra na 100km Komfort i bezpieczeństwo przede wszystkim - za 20k wyciągniesz taki egzemplarz w bardzo dobrym stanie Wymień wtryski, egr, dwumas, turbinę, sprzęgło a na koniec uszczelkę pod głowicą xD Fordy cieszą dwa razy 1. Raz przy zakupie 2. Raz przy sprzedaży ( i wtedy o wiele bardziej) może ty masz inne doświadczęnia. Ja znam tylko płacz i zgrzytanie zębów "szczęśliwych posiadaczy" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cst9191 Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Hyundai i30? Ford Fiesta? Seat Ibiza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HumanINC Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 1 minutę temu, Gixer napisał: Wymień wtryski, egr, dwumas, turbinę, sprzęgło a na koniec uszczelkę pod głowicą xD Fordy cieszą dwa razy 1. Raz przy zakupie 2. Raz przy sprzedaży ( i wtedy o wiele bardziej) może ty masz inne doświadczęnia. Ja znam tylko płacz i zgrzytanie zębów "szczęśliwych posiadaczy" Rozumiem, może to mi się trafił fartowny. Ale zawsze powtarzam, "jak dbasz, tak masz". Olej wymieniany regularnie (wysokiej jakości), raz w roku przegląd u mechanika, sprawdzenie błędów, diagnostyka, ewentualne wymiany i naprawy. Do tego nie zwlekanie z wymianą rozrządu, koła dwumasowego, sprzęgła itp. przy określonej ilości kilometrów. Dla mnie pewność auta jest dużo cenniejsza od pieniędzy. Teraz mam tak, że wsiadam i nie boje się przejechać ciągiem 3 tysiące kilometrów. Tylko lejąc wachę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trop Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Zdecydowanie Honda Jazz III 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RealLife Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Chevrolet Cruze z 2011r. Diesel, 163 KM, 360 Nm momentu. Bogatsza wersja LT+. Idzie 200 km/h bez problemów. Trochę lipne wykonczenie wnętrza w porównaniu z Oplem, Fordem. Od lat jeżdżę benzynowym, nic się nie psuje, tylko eksploatacja. Części tanie jak do Opla Astra. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lognyrg Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Astra H z18xe. Części tanie, silnik prosty, idealny pod LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Król Jarosław I Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 (edytowane) W tym przedziale dupy nie urywa. Na niemca bym nawet nie patrzył. Jak zależy ci głównie na bezawaryjności to może coś japońskiego, mitsubishi colt ? ps. wtedy raczej wydasz mniej. Edytowane 17 Sierpnia 2021 przez Król Jarosław I Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxMen Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Aut znoszących dobrze LPG jest na prawdę sporo a przy budżecie 20k będą to raczej starsze auta to raczej większość będzie na wtrysku pośrednim. Kolejna sprawa to żeliwna głowica (auta grupy wag VW, Swat, skoda i np silniki 1,6 MPI. Lub z utwardzanymi gniazdami zaworowymi, typowo aluminiowe głowice jak w fordach, mazdach mniej się zaleca do gazu choć można zakładać ale są mało odporne na kiepski montaż i obowiązkowa regulacja zaworów jeśli brak hydrauliki a tak jest w fordach i mazdach. No i ogólnie szedłbym w auta z hydrauliczną regulacją zaworów choć to nie konieczność, jest wiele fajnych aut pod gaz które jej nie mają np Hyundai i30, Kia cee'd, ale przed założeniem LPG konieczna kontrola luzu zaworowego i potem co jakieś 30-50kkm Może być np też BMW E87 idealnie nadaje się pod gaz w silnikach z pośrednim wytryskiem. Jak wejdziesz na forum czy grupę FB LPG, to znajdziesz całą masę propozycji aut pod gaz z opisem co i jak. Najważniejsze to dobry i sprawdzony warsztat bo w tym biznesie większość to średniaki i cała masa paprokow i może tylko zniechęcić do gazu a jak masz zrobione profesjonalnie to nawet nie wiesz, że go masz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DonkeyShowman Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Paaanie, Jak kupować używane autko do takiej kwoty to lepiej coś starszego (patrzenie na rocznik auta a nie na stan to największa głupota jaka może być xd) a w miarę niskim przebiegiem tak do 200000 km. Jak już się zdecydujesz coś konkretnego obejrzeć to weź kogoś kto się choć trochę zna jeśli samemu nie czaisz tematu. Na pewno coś wybierzesz Używane Opel Astra - 12 900 PLN, 134 000 km, 2006 - otomoto.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PyrMen Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Megane 3 z prostym silnikiem 1.6. Japonię, UFO, kupisz za te pieniądze, ale będzie starsza o około 5 lat od Megi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Druid Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 11 godzin temu, verde napisał: 1. Stosunkowo mała awaryjność (chociaż wiem, że to trudno przewidzieć) 2. Silnik dobrze znoszący LPG 3. Niedrogie części 4. Hatchback Toyota Auris, najlepiej benzyna z silnikiem 1.4, auto mało awaryjne, albo wcale, idiotoodporne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dodarek Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Seat Leon 1.6 MPI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiroviets Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 @Boromir Stawiam Ci flachę przy najbliższym spotkaniu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
verde Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 19 godzin temu, DonkeyShowman napisał: Paaanie, Jak kupować używane autko do takiej kwoty to lepiej coś starszego (patrzenie na rocznik auta a nie na stan to największa głupota jaka może być xd) a w miarę niskim przebiegiem tak do 200000 km. Jak już się zdecydujesz coś konkretnego obejrzeć to weź kogoś kto się choć trochę zna jeśli samemu nie czaisz tematu. Na pewno coś wybierzesz Używane Opel Astra - 12 900 PLN, 134 000 km, 2006 - otomoto.pl Według Ciebie patrzenie na rocznik nie ma znaczenia? Moim zdaniem jakieś jednak ma. W 2018 roku kupiłem 15-letnie auto, które było uważane za mało psujące się, oglądaliśmy je na kanale i w tym czasie co chwila muszę do niego dokładać. Mnóstwo części po prostu mi się zużyło od wieloletniej eksploatacji. Wiadomo, że do oglądania auta wezmę fachowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DonkeyShowman Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 (edytowane) 3 godziny temu, verde napisał: Według Ciebie patrzenie na rocznik nie ma znaczenia? 5 lat temu mój tata kupił 16letniego mercedesa sprowadzanego z Niemiec z przebiegiem 114500km, auto w tej chwili ma zrobione niecałe 150000km jedyne co było robione to konserwacja podwozia i malowanie punktowo przyrdzewiałych błotników bo okulary lubia rdzewieć oraz oczywiście wymiana filtrów. Na jesień znowu czekaja go małe poprawki ale to i tak drobnostki. Do tej pory zero problemów z autem. Edytowane 18 Sierpnia 2021 przez DonkeyShowman pomyłka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarkoBe Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Ja bym doradził jednak Fiat Bravo II. Sam chcę kupić takie autko w przyszłym roku i wrzucić instalacje lpg. Stylistyka dla mnie świetna. Do tego Fiat Bravo 1.4 16v dobrze znosi gaz. Przy dzisiejszych cenach benzyny warto się o to postarać. Do tego dochodzi pojemny bagażnik. Bravo charakteryzowało się jednym z największych bagażników w segmencie – 400 dm³, a po złożeniu tylnej kanapy (dzielonej na dwie części w proporcji 60:40) – 1175 dm³( źródło : Wikipedia) 2010-2012 rok pr. ogarniesz za 20k-22k myślę maksymalnie, bo tak ceny oscylują, z tego co widzę. Poniżej rocznika 2010 ceny schodzą delikatnie poniżej 20k. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi