Jump to content

Pierwsze auto


Recommended Posts

@Vlad_Lokietnichuk Volvo C70 moje marzenie, mój mokry sen 😁. Wersja T5 240 KM.

Rozsądek podpowiada żeby używane a serce że nówka. Jednak tak jak wspomniałem bujam w obłokach. Nie stać na nic. Chciałem poznać wasze opinie jako doświadczonych. Dla mnie motoryzacja "wymarła" ok 2010 r. Teraz autka z silnikami 1.2 lub 1.5 turbo lub elektryki   😟.

Link to post
Share on other sites

@Orybazy

W każdym używanym aucie jest taka możliwość, rozrząd, klocki, serwis klimy, końcówki drążków to tylko wierzchołek góry lodowej, przewody hamulcowe etc.

 

Generalnie przy używanym aucie ważna jest "baza", reszta to części eksploatacyjne. Z głowicą to i wtryskami to już gruba sprawa, no ale w robocze diesle trzeba ładować.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie benzyna i LPG. 

Co kupić? W małym budżecie: obojętnie co! 

Jedyne warunki to ogólny dobry stan, może być nawet jakieś Daewoo (tak wiem wiem, ale w tym zrobisz hamulce w całym wozie za powiedzmy 250zł, a w innym samo podpięcie pod OBD - 70zł) byle nie trumna na kołach jak Tico czy Matiz. 

Drugi warunek: ma to być popularne auto z tanimi dostępnymi częściami. Nie kupuj rzadkich egzotycznych aut na taniego gruza. Kup sobie nawet kia rio kombi LPG, coś zarysowanego, z zardzewiałą klapą itd. I po prostu jeździj, tzn pierw pojedź z kimś zaufanym na jakiś plac i potrenuj, jeśli dawno nie jeździłeś.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, JoeBlue napisał:

Gdyby moje samochody umiały pisać dziś byłbym znanym milionerem od książek o przygodach.

IMAO nigdy diesel, taka moja prywatna opinia na dziś.

 

Chętnie bym poczytał takie przygody, poproszę o temat na forum

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, ManOfGod napisał:

Co proponujesz?

Kupować auta od sprawdzonych osób, przede wszystkim bezpieczne bo wielu wariatów na drogach. 

Minimum auto za 10k + 3-5k na doprowadzenie go do stanu używalności. 

Jak ktoś nie ma pieniędzy to po prostu nie kupuje a nie tam rzechami jeździć, które w każdej chwili mogą się popsuć lub być zagrożeniem dla kierującego podczas wypadku gdy nie wystrzeli poduszka lub obce elementy dostaną się do środka od zużytej, przerdzewiałej karoserii. 

Koszty utrzymania starego samochodu są ogromne a ich naprawa niejednokrotnie przekracza koszt auta. 

 

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Tomkowski napisał:

Rozsądek podpowiada żeby używane a serce że nówka.

Nowe ? Kto kupuje to badziewie ? Chyba, że ktoś nie ma co z kasą robić.

7 godzin temu, Tomkowski napisał:

Dla mnie motoryzacja "wymarła" ok 2010 r.  

Pozostają jeszcze amerykańce 😎

 Np Jeep w okolicach 2015 miał jeszcze 3,2V6 w ofercie. 

Mazda też pod prąd idzie i ostatnio wypuściła jakiś model z Vką.

 

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Leniwiec napisał:

Mazda też pod prąd idzie i ostatnio wypuściła jakiś model z Vką.

Chyba ich podstawowym celem jest parcie pod prąd. Żeby zmniejszyć emisję inni producenci zastosowali metodę "chuj kurwa 1.0 turboblender i jaaaadzieeem!", Mazda? 2.0 Skyactiv G i Skyactiv D. Teraz pojawiają się zapowiedzi Madzi 6 w wersji coupe z tylnym napędem i silnikiem R6. Wyjątkowo upaci ci Japończycy z Mazdy :D.

Co do jakiegoś nowego modelu Mazdy z V6, to pierwsze słyszę. Ostatnio widlasta szóstka, to chyba w Xedosach pod koniec lat 90. była montowana. 

Poratujesz Bracie jakimś źródłem?

Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Imiennik said:

Z głowicą to i wtryskami to już gruba sprawa,

Tylko w nowych dieslach z common rail, instalacjami 600bar itp. Głowica u mnie miała wyrobioną tuleję prowadzącą zaworu. Można było dorabiać, można kupić za parę stów używkę, splanować (100PLN), sprawdzić szczelność (50PLN) i założyć samemu (uszczelka 100PLN + serwisówka by znać kolejność dokręcania i moment). 

Za kalibrację wtrysków płaciłem chyba z 60PLN od sztuki. Regeneracja pompy z 200PLN. Tylko założenie i regulacja wyprzedzenia to już trochę zabawy.  

11 hours ago, DOHC said:

a w innym samo podpięcie pod OBD - 70zł

OBD 2 z BT ostatnio za tyle kupiłem. Do tego tablet i programik Piston i już można kody czytać.

Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, Imiennik said:

a to i tak grosze jak przy naprawie diesela. Jak się TDCI sypnęło to już lepiej było kupić nowy samochód, nawet bak było trzeba wymieniać

Wiem wiem, bak wymieniany bo zasyfiony i zapchało wtryski?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.