Skocz do zawartości

Złożyłem do ZUSu wniosek o zwrot nadpłaty i...


Rekomendowane odpowiedzi

Wymiękam. Złożyłem prosty wniosek o zwrot nadpłaty 200zł za ubezpieczenie chorobowe. Od tygodnia się z tym męczę, bo:

 

-okazało się że muszę dosłać dodatkowy dokument z numerem konta. Elektroniczny załącznik do poprzedniego wniosku nie wchodzi w grę;

-Dzisiaj przyszło pismo, że kilka składek opłaciłem po terminie(ostatnio w marcu 21) i muszę składać kolejny wniosek z informacją dlaczego tak zrobiłem;

 

O ch*j tu chodzi? Mam wysłać wniosek i jeśli ZUS zaakceptuje moje uzasadnienie, to dostanę te 200zł? Dobrze uważam?

Dodatkowo - przez spóźnione o 2 dni opłacenie składki - nie byłem ubezpieczony przez kolejny miesiąc?

I ostatnie pytanie: co to znaczy zgoda na opłacenie składek po terminie? Jeśli wyrażę zgodę, to te 200zł przeznaczą na zaległe ubezpieczenie? Przecież to bez sensu.

 

Ktoś może ogarnia osZUStowskie procedury? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

gIOAG9C.jpg

OkvXSNx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, DOHC napisał:

Weź dorób się czegokolwiek w Polsce, hmm... Może znajdź infolinię srus i przedstaw pani sytuację? Za to biorą kasę z naszych podatków. Może tu też napisze ktoś kompetentny.

 

Stawiam, że ten drugi list to taki wabik, abym odpisał, że się zgadzam i w ten sposób ujebią mi te 200zł :P

 

Dlatego zignoruję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cst9191 Jeśli opłacasz dobrowolne ubezpieczenie chorobowe, to spóźnienie się z wpłatą chociaż o jeden dzień skutkuje przerwaniem ubezpieczenia począwszy od miesiąca, w którym się spóźniłeś.

Wg danych z załączonego pisma, nie jesteś objęty ubezpieczeniem chorobowym od 08.2020 roku, co oznacza, że jeśli teraz złożyłbyś wniosek o zasiłek, zostałby on odrzucony. Fakt, że opłacałeś później składki w terminie, nie powoduje automatycznego przywrócenia ubezpieczenia - masz po prostu nadpłatę, o zwrot której możesz wnioskować. ZUS wg swoich przepisów nie ma obowiązku informowania przedsiębiorcy, że "wypadł" z ubezpieczenia, dopiero zaistnienie jakiegoś zdarzenia wymagającego analizy konta płatnika - jak wniosek o zwrot 200 PLN w Twoim przypadku, zmusił ich do wysłania Ci tego powiadomienia, bo muszą teraz ustalić, ile Ci oddać.

 

Ty masz teraz dwie opcje:

a) złożyć wniosek o opłacenie składki po terminie, co sugerują w piśmie - wtedy zachowasz ciągłość ubezpieczenia i oddadzą Ci te (nadpłacone z innej przyczyny, jak rozumiem) 200 PLN;

b) nie składać ww. wniosku - wówczas Twoje ubezpieczenie zostanie uznane za przerwane od 08.2020 roku i musisz złożyć wyrejestrowanie z ubezpieczeń od tego 08.2020 (ZWUA) i ponowne zgłoszenie bez chorobowego (ZUA) też od sierpnia oraz skorygować deklaracje DRA za cały ten okres (od 08.2020 do nadal). W tym przypadku możesz wnioskować o zwrot nadpłaty za chorobowe od 08.2020 roku do teraz (jeśli nadal opłacałeś te składki), natomiast pozostajesz bez ubezpieczenia chorobowego - jeśli ponownie chcesz do niego przystąpić, ponownie składasz ZUA z datą bieżącą, ale obowiązuje Cię 3-miesięczna karencja.

 

Opcja c) czyli zignorowanie pisma i niepodjęcie żadnych działań poskutkuje tym, że:

1) nie dostaniesz zwrotu 200 PLN;

2) nie dostaniesz zwrotu nadpłaty za ubezpieczenie, którego de facto nie masz;

3) w razie czego, nie dostaniesz zasiłku chorobowego

 

W razie dodatkowych pytań postaram się odpowiedzieć.

Edytowane przez Gumowa_kaczka
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.