Skocz do zawartości

Dorabianie po godzinach


Lambert

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Panowie,

W związku z wszechobecną drożyzną i tym, że po pracy mam sporo wolnego czasu, zacząłem się rozglądać powoli za jakimś zajęciem dodatkowym które być może, docelowo mogłoby stać się fajnym fundamentem pod własną działalność. 

Obecnie pracuję jako inżynier, na tle społeczeństwa nie zarabiam źle ale nie do końca mnie to satysfakcjonuje. Praca w systemie 7-15 plus wolne weekendy.

 

Mam kilka pomysłów zwiazanych z tym co umiem już robić lub ewentualnie mam możliwość nauki u znajomych prowadzących podobne działalności. Z waszej strony proszę o ocenę opłacalności wejścia w rynek. Lokalizacja - okolica Warszawy. 

 

- drewniane podłogi, klepka lub deski. Do tego cyklinowanie i lakierowanie. Robiłem to sam u siebie w domu i samo cyklinowanie z lakierowaniem u babci. W sumie w 6 pomieszczeniach. Wynik taki sam jak u profesjonalnych ekip. Musialbym zainwestować w sprzęt do cyklinowania.

- układanie kostki brukowej. Tym zajmowałem się juz wcześniej. W młodzieńczych latach byłem pomocnikiem, a później układałem podjazd u siebie. Praca ciężka i wymaga inwestycji.

- meble na wymiar. Tu się nie znam, ale znajomy - znajomego szuka pomocnika i chętnie mnie zatrudni. Mógłbym się u niego przuczyć. Nie wiem tylko czy konkurencja na rynku nie będzie za duża. 

- montaż ogrzewania podłogowego. Podobnie jak powyżej. Wiem jak to się robi ale nie mam doświadczenia. Mam znajomego który mógłby mnie wziąć na pomocnika.

 

 

Obawy:

- kolidowanie pracy na etacie z dodatkowym zajęciem

- konieczność założenia własnej działalności gospodarczej. 

- brak miejsca na rynku?? Inwestycje się nie zwrócą?

 

Za wszelkie pomysły z góry dziękuję 🙂

 

Edit:

Zapomniałem dodać, że mam miejsce na warsztat bez konieczności wynajmu.

 

Jest też kwestia prawna. Czy muszę rejestrować działalność od razu i co mi grozi jeśli na start pracowałbym po znajomości?

Edytowane przez Lambert