Skocz do zawartości

Praca - negocjacje dot. wypłaty po umowie na okres próbny.


Bombas

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, przychodzę do Was z prośbą o poradę na temat negocjacji stawki wypłaty po pierwszej 3 miesięcznej umowie próbnej.
Mam 23 lata pracuję w branży od 3 lat z przerwami, moja aktualna wypłata na okresie próbnym to 2500 na rękę. Jeśli doświadczenie i zdolności w zakresie mojej branży można ocenić na max 10 pkt, to ustawiłbym siebie na dobrym 5/10, co z tym stażem który ja mam jest wynikiem bardzo dobrym, gdyż wielu jest tu "przerabiaczy" którzy nigdy ponad ten pułap nie wyjdą bo nawet nie ma po co, całą "kariere" jadą na tym poziomie.

Całokształt pracy bardzo mi się podoba, ludzie, kultura miejsca pracy itd... to wszystko mi bardzo pasuje, więc chciałbym zostać na dłużej.
Jeśli chodzi o to jak rozgrywam swoją pozycję w miejscu pracy to myślę że radzę sobie z tym bardzo dobrze, staram się tworzyć "popyt" na moje umiejętności, popyt na moją "osobowość" tak żeby nie zlać się z tłem, tylko być kimś kogo powiedzmy że warto mieć w zespole. 

Niestety nie orientuje się ile zarabiają moi współpracownicy, troszkę wstydze się zapytać, wydaje mi się że to nie kulturalne tak dopytywać, tym bardziej że dosłownie wszyscy są starsi ode mnie, a na przysłowiowym piwie z kimś kto już tu dłużej pracuje jeszcze nie byłem.
Natomiast wiem ile zarabiają ludzie na tym samym stanowisku i jest to pułap bardzo rozległy, ludzie z doświadczeniem, stażem  i obowiązkami podobnymi lub mniejszymi ode mnie zarabiają w okolicach 3 tyś miesięcznie.

Ja oczywiście chciałbym wyciągnąć z tego jak najwięcej, bo chcę zostać w tym miejscu na dłużej. Obawiam się troszkę rozmowy o przedłużenie umowy gdzie będziemy negocjować stawkę, mam pewne pomysły jak poprowadzić tę rozmowę ale chciałbym się dopytać Was, bardziej doświadczonych braci:

-Czego unikać w takiej negocjacji? Jak nie kopać sobie samemu dołka?
-Co warto podkreślić, jak warto siebie wręcz podkoloryzować?