Skocz do zawartości

Unia Europejska banuje spaliniaki


Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, Mosze Red napisał:

Dodatkowo z tego co wyczytałem zmiany elektryka ma nie dotyczyć ciężarówek w dieslu lub na gaz.

Tak, to widziałem :)

A, wspomniane klasyki raczej nie mają tych rozwiązań technicznych, które lubię i do których przywykłem w nowych samochodach.

To są po prostu idioci, chociaż nie wiem, czy teraz nie obrażam idiotów. Pomijając kwestie ideolo, Polska nie posiada infrastruktury do masowego zaspokojenia zapotrzebowania na ładowanie elektryków. I nie wierzę, by w ciągu dekady ją zbudowała. To faktycznie pójdzie w stronę o której marzą -  carsharing, auta na godziny, wypożyczanie, dzielenie się i inne kołchozowe akcje.

 

Ideologiczne cofanie się w rozwoju technologicznym. Jak ujebanie swego czasu projektu Concorde'a, który przez Atlantyk latał niecałe 3 h.

 

LpJgf3D.500.mem.jpeg

 

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Obliteraror to sobie kupisz po 2030 jakieś 10 - 12 letnie Ferrari, Maserati czy inny wynalazek ze współczesnymi rozwiązaniami, żeby przygotować się na nowy, niekoniecznie lepszy świat.

 

Ja widzę pewne plusy tego rozwiązania, skoro zostaną tylko ze spaliniaków auta luksusowe to będzie ich niewiele, a to oznacza że nie będą ich zbytnio kradli :D 

 

Somsiad kupił być sobie Ferrari jak normalny człowiek, to by ci nie kradli co dwa lata jak golfa na prund :D 

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, $Szarak$ napisał:

3389dce039a21.png

 

Hipokryzja władz, elit istnieje od początków organizowania się ludzi w społeczeństwa. Co wolno wojewodzie, to nie tobie...

 

Myślę że "globalisci-totalisci" spodziewają się, że ich prikazy dla dobra ogółu w końcu mogą wzniecić masowe bunty, dlatego zaczęli testować szeroko zakrojone modele kryzysowe, jak np. srandemia, by opracować skutecznie instrumenty tłumienia w zalążku inicjatyw prowolnosciowych wszelkiej maści hołoty. Zresztą nie tylko pandemia może być takim narzędziem. Wywoływanie kryzysów finansowych, energetycznych, za chwilę pewnie jakichś lockdownów to świetna tresura i poligon ćwiczebny zanim nastanie jak to ładnie ujął Klaus Schwab IV rewolucja przemysłowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 6/10/2022 at 10:55 AM, Kespert said:

Aha, stąd też coraz większa ilość Ester czy innych estrów rzepakowych, w "nowych normach" E95... coraz gorzej przechować, rozwarstwia się, zapycha... ma być centralnie.

 

@Mosze Red ja nie za bardzo capisco o czym wy tutaj do mnie rozmawiacie, przyebali czymś znowu w Nędzymorzu?

 

Cavallino rampante sprzedałem, ale zostawiłem sobie wszak LRa na czyste estry rzepakowe, uprzedzam ruchy przeciwnika. Tylko jest problem trochę, bo dymi na wszystkie kolory tęczy. A wam proponuję... 🙄 Wiem!

 

Weźcie połowę prundu od oligopolisty, a połowę z powietrza, od Tesli. Będzie Rokefeler syty i Greta cała! I kable się nie popalą..

 

A tak w ogóle dowiedziałem się ostatnio, że czwarty jeździeć akopalipsy i argamedonu ma przyjechać na ZIELONYM koniu, if u know what I mean... Ktoś jakieś stare księgi porządnie przetłumaczył.

 

Także zbierajcie wytrwale chrust i wszystko będzie gut, starego holzwagena zawsze się na holzgaz zagazuje w razie czego, uber alles!

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My orędujemy, a wy się opierdalacie!

 

Zanim mnie będzie stać na nowego benzyniaka, to się benzyna na planecie ziemia skończy, więc specjalnie nie żałuję.

 

Ale pewnie zwolnienie też będzie na oldtimery, dlatego kupujcie żółte blaszki! 7yd i tu ustawę za szabesgoja przemyślał, za granicę sprzedać nie można, by się mienie spalinowe z Niebiańskiej Jerozolimy nie rozchodziło... Wszystko to zostało dawno pomyślane w podziemiach synagog. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mosze Red napisał:

 

Po co się denerwujesz jak masz zamiar zostać w EU i tu żyć, kup sobie wcześniej coś fajnego Ferrari 348, Lotusa Esprit V8 czy inne kultowe auto

Nie do końca tak rozowo bedzie, bo jak wzrosnie ilosc elektryków, to pewnie zdrozeje paliwo płynne, stanie stowarem luksusowym dla bogaczy. W sumie po dzisiejszych cenach to juz jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2022 o 18:11, Rnext napisał:
  • stacja ładowania (22 kW) – 5 godzin,
  • stacja ładowania (50 kW) – 2 godziny,
  • stacja ładowania (150 kW) – 1 godzina.

@Rnext, te stacje ładowania (Wallbox), to już muszą być zasilane z sieci trójfazowej 400VAC?

Bo tego już nie doczytałem w artykule, a szkoda... Przy mocy 50kW (a szczególnie 150kW), to już odrębna umowa z Zakładem Energetycznym na dostawę takiej mocy, prawdopodobnie już projekt i budowa nowej linii zasilającej, koszty budowy i eksploatacji. I to wszystko po to, by naładować Teslę w 2 czy 1h. Biorąc na zwykłą logikę nie ma innej opcji. To tylko realne dla posiadaczy domków jednorodzinnych, @KolegiKolega, a nie mieszkańców bloków, często z lat 70, 80, gdzie jedyną instalacją trójfazową była wlz, często jeszcze z aluminium...

O, teraz doczytałem, pod linkiem reklamującym stację 22kW pod artykułem - zasilanie z sieci trójfazowej. A gdzie modele 50 i 150kW?  Tylko na stacjach benzynowych, gdzie trzeba specjalnie pojechać? Szkoda, że tego linkowany artykuł też nie wskazał...

  • Like 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie ida z 3 faz. Byc moze z 2 tez sie da, ale widzialem takie przejsciowki do ladowania w domu jamoe daje Volvo i Mercedes to i one byly na 3fazy tez.

 

Tak jak piszesz, jak masz dom to naladujesz u siebie, ale jak wiecej osbo takich bedzie to jiz nie tak kolorowo i sieć padnie.

U mojej bebci do dzis swiatla mrugają jak sasiad spawa i to wcale nie na jakims podlasiu tylko na obrzeżach dużego miasta

Mieszkancy blokow szczególnie tych starszych, tak jak piszesz, beda w dupie i zostana skazani na ladowanie platne na stacjach, lub rezygnacje z wlasnych 4 kolek.

 

Ostatnio o tym cisza, ale kiedys po serii spaleń samochodów, byla dyskusja o zakazie wjazdu i parkowania elektrykow na podziemnych parkingach. Ciekawe jak to rozwiążą 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2022 o 22:31, Tornado napisał:

akże na WLZ 2.5mm da się pocisnac duże moce ale to wymaga falownikow i osobnej lini przesyłowozbiorczej.

I wlz-tem puścić  (strzelam) 15kV z trafa podwyższającego ? ;)

 

Aż mi się przypomniało - swego czasu żartowałem z chłopakami w robocie, że problem elektryków rozwiązać w taki sposób, jak na kolei: sieć metalowych dróg (również z dojazdowymi, osiedlowymi, parkingowymi) z stalowych blach ocynkowanych (by nie korodowały), nad tymi drogami sieć trakcyjna 600VDC (jak w tramwajach, wyprostowane 400VAC), samochody elektryczne mają pantografy na dachach, powrót prądu do metalowej drogi przez ciągniony łańcuszek za samochodem (już niech mają ogumione koła) i problem się rozwiązuje: zasięgi nieograniczone, ładować nie trzeba, nic nie dymi, wystarczy tylko pobudować podstacje trakcyjne ;)😄

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakaz sprzedaży aut z silnikami spalinowymi ominie włoskie marki luksusowe

 

Ferrari, Bugatti i kilka innych luksusowych marek samochodowych będzie mogło nadal sprzedawać samochody z silnikami termicznymi po 2035 r. Zakaz ich nie obejmie. W Parlamencie Europejskim uchwalono poprawkę, podobno dzięki lobbingowi włoskich eurodeputowanych.

 

 

https://nczas.com/2022/06/09/eurocwaniaki-zakaz-sprzedazy-aut-z-silnikami-spalinowymi-nie-bedzie-dotyczyl-ferrari-bugatti-i-innych-luksusowych-marek/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AT91SAM7S256 napisał:

samochody elektryczne mają pantografy na dachach, powrót prądu do metalowej drogi przez ciągniony łańcuszek za samochodem (już niech mają ogumione koła) i problem się rozwiązuje: zasięgi nieograniczone, ładować nie trzeba, nic nie dymi, wystarczy tylko pobudować podstacje trakcyjne ;)😄

Takie rozwiązanie jest obecnie testowane w Niemczech (bodaj niemiecka autostrada A8). Prawy pas jest pod trakcja i ciężarówki mogą z tego korzystać. Nie znam szczegółów technicznych (jakie napięcie, jaki prąd) oraz szczegółów finansowych ale wiem, że takie rozwiązanie na pewnym odcinku jest testowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"najnowocześniejsze technologie wojskowe wymagają do zasilenia coraz większych pokładów energii. Niestety, próżno ich szukać na polach walki. Tym bardziej jest to problem, ponieważ armia Stanów Zjednoczonych stawia na pojazdy elektryczne, działa laserowe czy roje dronów. One potrzebują naprawdę dużo energii.

W tym celu powstał Project Pele. Armia chce zasilić wszystkie możliwe urządzenia mobilnymi reaktorami jądrowymi. Departament Obrony USA poinformował właśnie, że konkurs na budowę takiego urządzenia wygrała firma BWXT Advanced Technologies. Od jakiegoś czasu jej inżynierowie pracują nad wydajnym i w pełni bezpiecznym mobilnym reaktorem nowej generacji."


https://geekweek.interia.pl/technologia/news-armia-usa-buduje-ciezarowki-z-mobilnymi-reaktorami-jadrowymi,nId,6085068

 

 

Edytowane przez spacemarine
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, AT91SAM7S256 napisał:

I wlz-tem puścić  (strzelam) 15kV z trafa podwyższającego

Skoro już strzelamy glutami w sufit, to lepiej puścić bąka niech po gaciach się 'błoonka'.

Mnie się rozchodzi o zespolone pozyskiwanie 'WATY' z chaty do wspólnej klaty.

10 mieszkań 2.5mmm to masz już trochę przekroju(teoretycznie).

Średnio ZK MA BEEMY 100A/120A.

.....czyli z dwóch klatek da się wycisnąć 200A i tu jest koniec.

Linia przesyłowa ZASADNICZO kończy w tym miejscu dwókierunek.

ZATEN MŻONKI O ekektryfikacji mobilnych pojazdów można włożyć w....

Generalizując budki z prądem trzeba stawiać  pomiędzy ZK A trafo średnio/niskie......  czyli często W UUU OD DOMU/POSESJI/NA MIEŚCIE PRAWIE NIE REALNE.

.....O obciążeniu szczytowym nie wspominam.....bo przecież wszyscy z roboty nie wracają o tej samej porze i nie jadą do pracy codziennie?

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.