Skocz do zawartości

Sprzęt Audio do s-classy


Staś

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

 

 

Panowie zastanawiam się czy to ma sens wymiana audio w s-classie ceny się wachaja od 55 do 85 tys  z kompletnym wyciszeniem auta.

 

55 tys to raczej zastąpienie istniejącego systemu Burmiastra  po porostu czymś troche lepszym czyli: Audiotec , Helix tzw gotowy zamiennik

85 tys tutaj mamy już high end z głośnikami Focal Utopia

 

Zasadniczo ceny tak poszły w górę że nie sądzę aby zeszły niżej.

 

Z autem zostaje raczej na zawsze ( wersja jest fajnie wyposażona gęba się cieszy za każdym razem jak prowadzę ) jako ze i tak na daily mam hybryde auto jest w b.dobrym stanie.

 

1 zostawić nic nie orbic

2 tańszy zamiennik

3 high end

Edytowane przez Staś
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Staś zmienił(a) tytuł na Sprzęt Audio do s-classy

A słyszałaś jak to gra (zarówno hight end jak i tańszy zamiennik oraz Audiotec /Helix)? Jak bym wiedząc jakie mam preferencje muzyczne (wolę ostrzejszą/mniejszą górę, mniejszy/większy bas itd.) poszukał najpierw kogoś kto pozwoli posłuchać - najprawdopodobniej sprzedawca, ale może na jakimś zlocie (przecież ludzie spotkają się i piszą o rzeczach za kilkaset zł, a o sprzęcie warym kilkadziesiąt tyś na 100% również), na grupie na FB/blogu/stronie sprzętu/auta/muzyki też ludzie chętnie się pochwalą (najlepiej też twój model samochodu). 

 

Na pewno ja osobiście nie kupowałbym i montował za tyle kasy w ciemno (nie widząc czy mi się to podoba). 

 

 

No i dziwi mnie stwierdzenie 'zostajesz z autem na zawsze' . Za 10-20 lat może się kompletnie zmienić świat, sam możesz zmienić preferencje, coś się stanie z samochodem, że nie będzie opłacało się go naprawiać ... Może się tu czepiam, nie wiem, oceń sam. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, OdważnyZdobywca napisał:

A słyszałaś jak to gra (zarówno hight end jak i tańszy zamiennik oraz Audiotec /Helix)? Jak bym wiedząc jakie mam preferencje muzyczne (wolę ostrzejszą/mniejszą górę, mniejszy/większy bas itd.) poszukał najpierw kogoś kto pozwoli posłuchać - najprawdopodobniej sprzedawca, ale może na jakimś zlocie (przecież ludzie spotkają się i piszą o rzeczach za kilkaset zł, a o sprzęcie warym kilkadziesiąt tyś na 100% również), na grupie na FB/blogu/stronie sprzętu/auta/muzyki też ludzie chętnie się pochwalą (najlepiej też twój model samochodu). 

 

Na pewno ja osobiście nie kupowałbym i montował za tyle kasy w ciemno (nie widząc czy mi się to podoba). 

 

 

No i dziwi mnie stwierdzenie 'zostajesz z autem na zawsze' . Za 10-20 lat może się kompletnie zmienić świat, sam możesz zmienić preferencje, coś się stanie z samochodem, że nie będzie opłacało się go naprawiać ... Może się tu czepiam, nie wiem, oceń sam. 

Ciężko z tymi blogami etc... przez ostatnie kilka miesięcy udało mi się z kontaktować z jednym właścicielem s-class który był pod wrażeniem  zestawu za 55 tys zl zaś na temat wyciszenia ciężko było mu się wypowiedzieć bo głośno słucha muzyki.  Nawet tutaj nie było mowy aby spotkać się twarzą w twarz celem odsłuchu .

Na forum USA MERCEDESA ludzie w 95% dokładają suboofer za 1000$ i temat kończą.

 

Liczę że może jest tu jakiś audiofil ?

 

Aby posłuchać zestawu za  85tys to chyba raczej trzeba już się wybrać na jakieś konkursy/zawody 

 

Ja ma w jednym aucie Mark Levinsona auto jest małe i to jest problem ten sam sprzęt w większej kabinie gra lepiej . W każdym aucie przy innym wyciszeniu auta będzie to inny odbiór akustyczny. 

 

Fakt jest ideałem był by odsłuch  jednak to raczej nie będzie miało miejsca. Za to realizacja będzie odbywać się przez firma która takie " mistrzostwa" w EU wygrywała.

 

Zasadniczo jak bym miał auto sprzedać to bym w nim nic poza serwisem nie robił.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz rację natomiast wydaje mi się mało prawdopodobne aby nie było nikogo w PL kto podobne pomysły zrealizował (od realizatorów w dosłownym tego słowa znaczeniu tj. ludzi którzy montują fizycznie ten sprzęt/serwisantów, przez sprzedawców sprzętu/samochodów i ich reklamodawców, audiofilów samochodowych aż po ludzi ogólnie/luźno zainteresowanych podobnymi tematami, którzy również mogli by Cię nakierować na odpowiednią osobę - której IMHO jak już poświęci czas aby posłuchać i poopowiadać Tobie jak i co, to się należy się drobne wynagrodzenie). 

Więc moim zdaniem nie wiesz gdzie konkretnie szukać takich ludzi i ustalenie tego powinno być twoim pierwszym zadaniem. 

 

Koniecznie sprawdź te FB grupy, bo tam moim zdaniem będzie najłatwiej/najszybciej aby ruszy dalej. 

 

 

Pracuję trochę w IT i wiem że ludzie nie są zaznajomieni z wyszukiwaniem informacji w Google, także trzymaj, może akurat Ci się przyda: https://widoczni.com/blog/jak-wyszukiwac-w-google/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że pracuję z dźwiękiem to się wypowiem (car audi o nigdy nie robiłem), nic nie robić lub dodać tylko ten woofer - i sprawdzić jak to działa, przez co rozumiem to  użytkować przez jakiś ustalony okres czasu. Audiofile w car audio - do mnie nie przemawia - zadaje sobie sprawę, że wbijam kij w mrowisko. 

@Staś chciałbyś to robić bo masz wolne środki? Czy coś tam męczy ucho? Rozumiem, że w obecnym systemie nic nie jest uszkodzone fizycznie?

 

Co do tego, że coś zostaje ze mną na wieki - doskonale Cię rozumiem. PZDR! 

13 godzin temu, Staś napisał:

Ja ma w jednym aucie Mark Levinsona auto jest małe i to jest problem ten sam sprzęt w większej kabinie gra lepiej . W każdym aucie przy innym wyciszeniu auta będzie to inny odbiór akustyczny. 

Clue tematu, zaufałbym producentowi jeżeli to auto premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zuckerfrei napisał:

Jako, że pracuję z dźwiękiem to się wypowiem (car audi o nigdy nie robiłem), nic nie robić lub dodać tylko ten woofer - i sprawdzić jak to działa, przez co rozumiem to  użytkować przez jakiś ustalony okres czasu. Audiofile w car audio - do mnie nie przemawia - zadaje sobie sprawę, że wbijam kij w mrowisko. 

@Staś chciałbyś to robić bo masz wolne środki? Czy coś tam męczy ucho? Rozumiem, że w obecnym systemie nic nie jest uszkodzone fizycznie?

 

Co do tego, że coś zostaje ze mną na wieki - doskonale Cię rozumiem. PZDR! 

Clue tematu, zaufałbym producentowi jeżeli to auto premium.

Generalnie mam mała obsesje na temat ciszy w aucie podczas jazdy. To jest raczej mój problem który wszystko zainicjował.  Wiadomo ze jak się słyszy jak jest źle (nie wyciszona kabina)  to i słyszy się kiedy jest dobrze - tutaj odnoszę się do muzyki. Dodam że większość uważa s-calsse w222 za bardzo dobre wyciszone auto (miedzy innymi dlatego kupiłem)

 

Wiadomo że jak rozbierasz auto celem wygłuszenia to jednocześnie ma sens wymienić audio. Mam wrażenie że tutaj troszkę odjechałem nie sadziłem ze ceny będę tak wysokie.

 

Znowu też nie lubię półśrodków . Dlatego mam dylemat miedzy tani a drogim zestawem

 

Może opcja było by wyciszenie auta i ewentualnie wtedy weryfikacja czy iść dalej czy nie.

 

Co do jakości to wiadomo że nawet premium systemy jak ML, BOSE, HK to bele co na czym producent przycina  dobre pieniądze.

13 godzin temu, OdważnyZdobywca napisał:

Może masz rację natomiast wydaje mi się mało prawdopodobne aby nie było nikogo w PL kto podobne pomysły zrealizował (od realizatorów w dosłownym tego słowa znaczeniu tj. ludzi którzy montują fizycznie ten sprzęt/serwisantów, przez sprzedawców sprzętu/samochodów i ich reklamodawców, audiofilów samochodowych aż po ludzi ogólnie/luźno zainteresowanych podobnymi tematami, którzy również mogli by Cię nakierować na odpowiednią osobę - której IMHO jak już poświęci czas aby posłuchać i poopowiadać Tobie jak i co, to się należy się drobne wynagrodzenie). 

Więc moim zdaniem nie wiesz gdzie konkretnie szukać takich ludzi i ustalenie tego powinno być twoim pierwszym zadaniem. 

 

Koniecznie sprawdź te FB grupy, bo tam moim zdaniem będzie najłatwiej/najszybciej aby ruszy dalej. 

 

 

Pracuję trochę w IT i wiem że ludzie nie są zaznajomieni z wyszukiwaniem informacji w Google, także trzymaj, może akurat Ci się przyda: https://widoczni.com/blog/jak-wyszukiwac-w-google/

Mi udało się znaleźć konkretne model W222 które zostały wyciszone w PL jednak po nawiązaniu kontaktu tylko z jednej firmy po ponad miesięcznym "truciu dup" udostępnili mi numer do ich klienta -   zakładając ze to faktycznie ich klient a nie pracownik który miał mnie nakręcić na zakup.  Jestem przekonany że klient.

 

Do tego jak pisałem ma forum MB USA masa ludzi jednak tam to zawsze się kończy na upgrade jednego modułu lub zmian auta na burmister 3D i tutaj koledzy z USA są już tak zadowoleni że temat upgradu się kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Staś napisał:

Mam wrażenie że tutaj troszkę odjechałem nie sadziłem ze ceny będę tak wysokie.

 I tą kartą możesz również grać - jesteś klientem premium więc oczekujesz traktowania premium (od salonu samochodowego/zakładów które to montują/sprzedają sprzęt muzyczny (niekoniecznie w PL, ale i przy bliskich granicach naszego kraju - czyli wyszukiwanie również po angielsku, niemiecku, słowacku, czesku - dogadać się można przez translatory/wynajmując tłumacza). Ja bym grał tego potencjalnego klienta - firmy dużo dużo chętniej pomagają/chcą rozwiązać problem/skierować do partnerów. Ostatecznie to Ty wybierasz czy kupujesz, czy nie. 

Tu już pytanie ile jesteś w stanie poświecić czasu (albo zapłacić komuś kto to zrobi) aby znaleźć rozwiązanie (klienta lub firmę która rozwiąże twój problem) (również zamieszczając ogłoszenie widoczne, jasne (a w opisie szczegóły) czego szukasz a za skontaktowanie Cię z kim trzeba - dajesz nagrodę).

Więc faktycznie, sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. 

 

Innymi słowy musisz się zastanowić czy ilość czasu jaki na tym możesz spędzić (poszukiwaniach), jest warta tego wszystkiego.

 

Założę się, że sprzęt tej klasy będzie grał bardzo dobrze (nawet zamiennik), co nie znaczy, że akurat tak jak Ty chcesz. Najpierw wyciszenie auta, potem zmiana nagłośnienia wydaje mi się dobrą opcją. 

 

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Staś napisał:

Może opcja było by wyciszenie auta i ewentualnie wtedy weryfikacja czy iść dalej czy nie.

To samo bym zaproponował.

 

A jak z tym audio dla siebie czy popisowo musi być? Wygłuszenie tak, upgrade audio niekoniecznie - chyba, że pokazy auta na targach i inne tam pierdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, zuckerfrei napisał:

To samo bym zaproponował.

 

A jak z tym audio dla siebie czy popisowo musi być? Wygłuszenie tak, upgrade audio niekoniecznie - chyba, że pokazy auta na targach i inne tam pierdy...

No właśnie interesuje mnie wersja dla siebie. Tyle że jak pisałem mam trochę spaczony słuch . Napewno nie chce robić z auta żadnego demo caru itd..

W sumie żałuje że nie zrobiłem tego dwa lata temu ! ceny były inne a jakość ta sama. Ale co najważniejsze od 2 lat bym sie cieszył lepszym komfortem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 7/14/2022 at 6:09 PM, Staś said:

czy to ma sens

1. Wyciszenie. Różnicy między systemami za -naście tysięcy i więcej, nie usłyszysz, jak wiatr wizga na karoserii, coś skrzypi w zawieszeniu a opony szumią...

2. Podczas wyciszania, niech ktoś posprawdza zasilanie. Temat omijany szerokim łukiem, ale bardzo ważny. Przeciągnięcie dedykowanej masy niskoomowej to 200zł kiedyś było.

3. Sprawdzenie tętnień na zasilaniu wzmacniaczy, oraz jak przechodzi szum na wyjścia głośnikowe. Potem w zależności od wyniku decyzja kondensatory/filtr/dedykowana DC/DC (to ostatnie może być drogie!). Znowu niski koszt, możliwe zyski duże. Chociaż tutaj już bym się nie spodziewał, żeby Mercedes się dał tak prosto złapać - raczej powinno i tak być dobrze, jak jest.

Po tym, sprawdź jak jest teraz. Powinno być "dobrze" dla 99% ludzi.

Następny krok - już dla audiofaszystów: badanie akustyki kabiny, najlepiej na modelu głowy. Oczywiście z wykreśleniem charakterystyki. Jak coś pokaże, to tuning charakterystyki ścieżki audio, albo dedykowany equalizer. Ewentualnie reklamacja wyciszenia! Wielu miłośników "muzy" po tym zabiegu stwierdza, że jest gorzej, bo "nie gra ładnie" i basy znikają :P. Ale za to zaczyna grać wiernie.

Po tym, sprawdzenie czego właściwie używasz jako źródła dźwięku, i co to podaje na system. Próbkowanie 44,1kHz gdzieś w torze, a "brakuje" wysokich? :)

Dopiero po tym, można rozważać prucie istniejącego systemu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Kespert napisał:

1. Wyciszenie. Różnicy między systemami za -naście tysięcy i więcej, nie usłyszysz, jak wiatr wizga na karoserii, coś skrzypi w zawieszeniu a opony szumią...

2. Podczas wyciszania, niech ktoś posprawdza zasilanie. Temat omijany szerokim łukiem, ale bardzo ważny. Przeciągnięcie dedykowanej masy niskoomowej to 200zł kiedyś było.

3. Sprawdzenie tętnień na zasilaniu wzmacniaczy, oraz jak przechodzi szum na wyjścia głośnikowe. Potem w zależności od wyniku decyzja kondensatory/filtr/dedykowana DC/DC (to ostatnie może być drogie!). Znowu niski koszt, możliwe zyski duże. Chociaż tutaj już bym się nie spodziewał, żeby Mercedes się dał tak prosto złapać - raczej powinno i tak być dobrze, jak jest.

Po tym, sprawdź jak jest teraz. Powinno być "dobrze" dla 99% ludzi.

Następny krok - już dla audiofaszystów: badanie akustyki kabiny, najlepiej na modelu głowy. Oczywiście z wykreśleniem charakterystyki. Jak coś pokaże, to tuning charakterystyki ścieżki audio, albo dedykowany equalizer. Ewentualnie reklamacja wyciszenia! Wielu miłośników "muzy" po tym zabiegu stwierdza, że jest gorzej, bo "nie gra ładnie" i basy znikają :P. Ale za to zaczyna grać wiernie.

Po tym, sprawdzenie czego właściwie używasz jako źródła dźwięku, i co to podaje na system. Próbkowanie 44,1kHz gdzieś w torze, a "brakuje" wysokich? :)

Dopiero po tym, można rozważać prucie istniejącego systemu.

Super to ma sens, czyli zanim usunę starym system punkt 2/3. warto sprawdzić czy się go nie da poprawić - dobrze rozumie ?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kespert napisał:

niech ktoś posprawdza zasilanie.

Dla mnie to zawsze priorytet!

Godzinę temu, Kespert napisał:

Po tym, sprawdź jak jest teraz. Powinno być "dobrze" dla 99% ludzi.

Dokładnie.

Godzinę temu, Kespert napisał:

Próbkowanie 44,1kHz gdzieś w torze,

Ja zawsze 64kbps. 😜

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do samego audio :

to tak jak pisałem CD/DVD  z Burmester surround sound system na

Focal Utopia

wymiana na coś takiego :

Adapter : MOST to analog.
Processor : Helix DSP Ultra
Controller for processor ( CPU RIVER) :  Helix Conductor
Amplifiers Ground Zero GZUA 4.150SQ-Plus - 3pcs
Amplifier  Ground Zero GZUA - 1pc

Tweeter Focal  Utopia TBM
Midrange Focal Utopia 3.5 WM
Woofer Focal Utopia 6WM
Subwoofer Focal Utopia 10 MW SUB
Set of speakers : FOCAL 165 W-XP PASSIF

Edytowane przez Staś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Staś napisał:

CD/DVD 

Jak pisałem wcześniej, nie siedzę w car audio, ale czy to ma jeszcze sens? Ten 12 centymetrowy nośnik danych? Czy producenci proponują coś bez napędu cd/dvd/bluray? Sloty na karty, usb, bluetooth, zakładam formaty tzw bezstratne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, zuckerfrei napisał:

Jak pisałem wcześniej, nie siedzę w car audio, ale czy to ma jeszcze sens? Ten 12 centymetrowy nośnik danych? Czy producenci proponują coś bez napędu cd/dvd/bluray? Sloty na karty, usb, bluetooth, zakładam formaty tzw bezstratne.

Odczyt z płyty CD jest tak naprawdę analogowy , dlatego właśnie z tym zestawie MOST żeby to utrzymać (koszt samego MOST to blisko 4,5 tys zl.

 

Obecnie Bumaister przetwarza analog na informacje cyfrowa.  Nie wiem jakoś ja słyszę różnice miedzy CD a USB .

Tutaj jeszcze można by dodać dobrze nagrane CD brzmi inaczej niż szmelc za 20zł z Lidla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 7/15/2022 at 7:50 PM, Staś said:

warto sprawdzić czy się go nie da poprawić - dobrze rozumie ?

Wygłuszyć zawsze warto. Sprawdzić zasilania - zazwyczaj warto. Sprawdzić przenoszenie szumów... warto, jeśli jakiekolwiek tony słyszysz "sprzężone" z obrotami, albo jakieś stałe "dziwne" szumy.

On 7/15/2022 at 7:52 PM, zuckerfrei said:

Ja zawsze 64kbps. 😜

Winyl - w odpowiedniej amortyzacji 😜

On 7/15/2022 at 7:58 PM, Staś said:

Helix DSP Ultra

Tu już widzę konkretny, sprecyzowany pomysł - alternatywna opcja, to przed DSP dać MOST to SPDIF-opto (potem i tak DSP przejdzie na cyfrówkę, i to 96kHz).

 

Zazwyczaj ludzie dzielą się na dwie kategorie - jednym ma grać "ładnie", drugim ma grać "wiernie". I jak widzę "DSP", to zazwyczaj jest to kategoria "ładnie". A wtedy - robisz system jak Tobie w duszy gra!

20 hours ago, Staś said:

Odczyt z płyty CD jest tak naprawdę analogowy

Ehm... to odczyt danych cyfrowych, wykonany w sposób analogowy.

Cała zabawa z DSP wywalającym jitter, wpływa wyłącznie na poprawę "umiejscowienia" wartości danej próbki na osi czasu, natomiast jej samej nie zmienia - i ta dana, która została odczytana, pozostaje cyfrowa.

Czepiam się slówek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.