Skocz do zawartości

Koniec Niemieckiej potęgi?


Tamerlan

Rekomendowane odpowiedzi

W ostatnich latach sporo czytałem o problemach niemieckiej motoryzacji, ogromnych długach niemieckich koncernów, zlekceważeniu elektrycznej rewolucji i samej Tesli-której udziały przez moment posiadał Mercedes.

 

VW, Mercedes, BMW znajdują się już od wielu lat na kroplówce od Europejskiego Banku Centralnego (sam VW ma większe długi niż Węgry), w dodatku ogromne problemy/opór z przestawieniem się na elektryki.

 

Dodatkowo rewolucja elektryczna spowoduje upadek wielu firm nastawionych na produkcje silników spalinowych (w tym diesla- który budował potęgę przemysłu niemieckiego)-nowoczesne silniki spalinowe są bardzo skomplikowane- potrzeba tysięcy części-które ktoś musi zaprojektować i wyprodukować-a potem złożyć. Następnie zarabia się na serwisowaniu/wymianie podczas eksploatacji. Coraz mocniej wchodzą też Chińczycy-posiadający już teraz największy rynek samochodowy na świecie.

 

EwsF67vVEAI3e-W?format=jpg&name=large

E4J4tBcWQAItUCT?format=jpg&name=large

 

 

Pomijając sprawy motoryzacji-mamy obecną kwestię wojny na Ukrainie, gdzie wydaje się że Niemcy oprócz aspektów ekonomicznych (np. polskie zakupy w Korei), tracą też politycznie- zwłaszcza w Europie środkowo-wschodniej zagrożonej przez Rosję.

 

Druga sprawa- jeżeli Rosja zakręci kurek z gazem prognozy dla gospodarki niemieckiej są bardzo złe.

 

 

 

 

FWzWltHXkAQ9MEi?format=png&name=4096x409

 

FZ5uhkUXkAY10E4?format=jpg&name=medium

 

 

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu ciekawy niemiecki dokument na temat niemieckiej motoryzacji- troche już zdezakutalizowany bo sprzed 2 lat ale pokazuje sytuacje przesypiania elektrycznej rewolucji przez Niemcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Diess który był zwolennikiem przestawienia się na elektryki w VW i rywalizacji z Teslą już nie pracuje w VW.

 

 

Edytowane przez Tamerlan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą rewolucja elektryczna byłbym bardzo ostrożny. Aktualnie Europa stoi przed kryzysem energetycznym. Niemcy będą mieli zakręcony kurek od ruskich- to pozostaje tylko kwestia czasu. Pamietam jak w lipcu siedzieli jak na szpilkach i czekali czy ruscy im puszą gaz po remoncie turbiny gazociągu nord stream 1.

 

Aktualnie wprowadzany jest plan oszczędzania energii elektrycznej oraz ciepła ( słucham niemieckiego radia). Kraj jest w fazie przygotowawczej do zakręcenia kurka. Ważą się losy rafinerii PCK w Schwedt która przerabia ropę z rurociagu przyjaźń, aktualnie Niemcy szukają nowych dostawców. Na miejsce Rosyjskiego rosneftu ma teraz wskoczyć niemiecka firma. 
 

Zeby nie było, że ta rewolucja energetyczna skończy się przed jej rozpoczęciem. 
 

Niemcy wdrażają plan oszczędzania energii elektrycznej po tym jak przez kilka dobrych lat unia promowała samochody elektryczne i do nich dopłacała. 
 

Gdzie można zaoszczędzić jeszcze energię mając na ulicach około 700 tyś. samochodów elektrycznych?

 

Odpowiedz nasuwa się sama jaki może być kolejny krok rządzących, jakże wielkie będzie wtedy posiadaczy jakże ekologicznych elektryków.

  • Like 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak oni maja teraz gorzej to my i tak jesteśmy 100 lat za murzynami. „Jebać pis po jebać lecha z jarkiem
Znów polska znowu nie mam pracy kasy
Nie mam zwrotu podatku a każą płacić go
A legalnych haraczy mamy wszyscy dość
Ale kurwa wymyśl coś a będziesz gość
Polska CBŚ CBA CBN RFN NRD i kurwa kominiarzy sto
Lecz chcesz wyjebać sztos
Wszystko fiskus zabiera
Wkurwia ich czyjś sos synów Izraela”

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Kacperski napisał:

Z tą rewolucja elektryczna byłbym bardzo ostrożny. Aktualnie Europa stoi przed kryzysem energetycznym. Niemcy będą mieli zakręcony kurek od ruskich- to pozostaje tylko kwestia czasu. Pamietam jak w lipcu siedzieli jak na szpilkach i czekali czy ruscy im puszą gaz po remoncie turbiny gazociągu nord stream 1.

 

Aktualnie wprowadzany jest plan oszczędzania energii elektrycznej oraz ciepła ( słucham niemieckiego radia). Kraj jest w fazie przygotowawczej do zakręcenia kurka. Ważą się losy rafinerii PCK w Schwedt która przerabia ropę z rurociagu przyjaźń, aktualnie Niemcy szukają nowych dostawców. Na miejsce Rosyjskiego rosneftu ma teraz wskoczyć niemiecka firma. 
 

Zeby nie było, że ta rewolucja energetyczna skończy się przed jej rozpoczęciem. 
 

Niemcy wdrażają plan oszczędzania energii elektrycznej po tym jak przez kilka dobrych lat unia promowała samochody elektryczne i do nich dopłacała. 
 

Gdzie można zaoszczędzić jeszcze energię mając na ulicach około 700 tyś. samochodów elektrycznych?

 

Odpowiedz nasuwa się sama jaki może być kolejny krok rządzących, jakże wielkie będzie wtedy posiadaczy jakże ekologicznych elektryków.

 

Rewolucje elektryczną ciągną  amerykanie z Tesli i na największym rynku samochodowym świata chińczycy.

 

Turcja wybudowała już swoja fabrykę elektryków, w Wietnamie też są poważne plany.

 

Ja nie wykluczam że za 10 lat będziemy chińczykami jeździć

 

 

Turcy z TOGG

 

 

 

 

Edytowane przez Tamerlan
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potęgą w europię dalej będą, ale stoją w miejscu lub słabną. Polska która jest dojeżdżana z każdej strony czy z zewnątrz/ wewnątrz, ale rozwija się cały czas - różnice będą malały.

 

Ogólnie przesuwa się takie europejskie serce bardziej na wschód. Ameryka według mnie będzie będzie tworzyć tutaj swoje wpływy pod Pl. Stąd też coraz więcej mówi się trójmorzu itd. 

 

1200px-Three_Seas_Initiative.svg.png

Podczas wojny na Ukrainie, pojawiły się jeszcze pomysły włączenia w to Turcji, noi UK - pod sztandarem USA.

 

Według mnie to właśnie Pl będzie kiedyś najbardziej znaczącym krajem w europie - do potęgi ekonomicznej nam daleko, militarnej też - no, ale samo położenie...

  • Like 6
  • Haha 2
  • Zdziwiony 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Tamerlan napisał:

 

Rewolucje elektryczną ciągną  amerykanie z Tesli i na największym rynku samochodowym świata chińczycy.

 

Turcja wybudowała już swoja fabrykę elektryków, w Wietnamie też są poważne plany.

 

Ja nie wykluczam że za 10 lat będziemy chińczykami jeździć

 

 

Turcy z TOGG

 

 

 

 

Tylko kto będzie chciał jeździć w Europie elektrykiem jak już teraz zapowiadane są drastyczne podwyżki cen prądu?

 

https://www.welt.de/wirtschaft/plus240458485/Strompreis-fuer-Lieferung-2023-fast-verzehnfacht-Stromkrise-droht.html

Edytowane przez Kacperski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Kacperski napisał:

Tylko kto będzie chciał jeździć w Europie elektrykiem jak już teraz zapowiadane są drastyczne podwyżki cen prądu?

 

https://polskieradio24.pl/5/1223/artykul/3015011,drastyczny-wzrost-cen-energii-w-niemczech-w-ciagu-poltora-roku-prad-zdrozal-o-tysiac-procent

Przyczyną wysokich cen prądu jest ideologia-Polska ma mnóstwo węgla i w planach budowę elektrowni atomowych. Niemcy zupełnie irracjonalnie swoje atomówki wyłaczają.

 

Auta elektryczne dopiero raczkują, możliwe ze w przyszłosci wraz z rozwojem technologii takie auto do zwykłej jazdy wystarczy 1 czy 2 razy w tygodniu podładować-w swoim garażu, albo będzie się sam ładował ze słońca.

 

Poza tym ropa może być jeszcze droższa-wystarczy jakieś zamieszanie albo wojenka w zatoce Perskiej, ostrzał rakietowy Arabii Saudyjskiej itd.

 

Elektryki pod tym względem wydają się być bezpeiczniejsze. Poza tym odpada  regularna wymiana olejów, filtrów, dolewanie adblue i pierdyliard innych psujących się w dizlu/benzyniaku rzeczy.

 

Zresztą elektryków pomimo słabej dostępności jest już dużo-a to ciągle raczkująca technologia. W Wiedniu na przykład można mnóstwo Tesli zaobserwować.

 

Edytowane przez Tamerlan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Tamerlan napisał:

Przyczyną wysokich cen prądu jest ideologia-Polska ma mnóstwo węgla i w planach budowę elektrowni atomowych. Niemcy zupełnie irracjonalnie swoje atomówki wyłaczają.

 

 

Aha, czyli w elektrowni palimy węglem po to aby później tym prądem móc ładować bezemisyjne samochody elektryczne? Chcesz budować rewolucję elektryczną na węglu? To nie lepiej wrócić do maszyn parowych i zacząć od nowa rewolucję przemysłową?

Edytowane przez Kacperski
  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@Kacperski

 

Nie rozumiem toku myślenia-to ropa, w dodatku zawsze z importu w dodatku z zawsze bardzo niestabilnego regionu (ewentualnie otwarcie wrogiego państwa) gdzie wystarczy mała ruchawka i ceny skaczą jak szalone albo po prostu nie ma ropy jest lepsza? Po drugie ropa to kopalina jak węgiel.

 

Poza tym europa będzie i tak miała mało do gadania-rewolucja już się toczy na największych rynkach świata tj. Chiny i USA i reszta albo się dostosuje albo zginie.

 

Prąd obojętnie z czego byle tani i niech będzie że ekoloczignczy.

Edytowane przez Tamerlan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Tamerlan napisał:

 

@Kacperski

 

 

 

Prąd obojętnie z czego byle tani i niech będzie że ekoloczignczy.

Myślałem, że założeniem rewolucji elektrycznej w motoryzacji jest chęć redukcji emisji CO2, ekologiczny samochód elektryczny napędzany prądem z elektrowni węglowej- tego jeszcze nie grali, do tego zielona tablica rejestracja i dopłata od państwa za udział w programie "Mój Elektryk" od Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki. 

Edytowane przez Kacperski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kacperski napisał:

Myślałem, że założeniem rewolucji elektrycznej w motoryzacji jest chęć redukcji emisji CO2, ekologiczny samochód elektryczny napędzany prądem z elektrowni węglowej- tego jeszcze nie grali, do tego zielona tablica rejestracja i dopłata od państwa za udział w programie "Mój Elektryk" od Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki. 

Już pomijając ekologię- elektryki to po prostu lepsze auta.

  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Tamerlan napisał:

Już pomijając ekologię- elektryki to po prostu lepsze auta.

pod względem tego, że do ich produkcji potrzebne są takie pierwiastki jak lit i kobalt których na świecie jest tyle co kot napłakał i które w 75% importowane są z niestabilnej politycznie demokratycznej republiki Konga?

Edytowane przez Kacperski
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Kacperski napisał:

pod względem tego, że do ich produkcji potrzebne są takie pierwiastki jak lit i kobalt których na świecie jest tyle co kot napłakał i które w 75% importowane są z niestabilnej politycznie demokratycznej republiki Konga?

Może to będzie dla ciebie szok ale kobaltu używa się też np. w przemyśle naftowtym. Poza tym caly czas opracowywane są nowe technologie np. baterie bez kobaltu

 

 

Edytowane przez Tamerlan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, slusa napisał:

 

 Bzdura, założeniem jest robienie pitosu, szmalu, mamony, siana HAJSU

To dlaczego Niemcy którzy od dekad robili kasę na samochodach spalinowych nagle mieliby wprowadzić zakaz produkcji takich samochodów w UE?

7 minut temu, KolegiKolega napisał:

Oficjalnie tak. Nieoficjalnie jest jeszcze drugi cel, kto wie czy nie ważniejszy: uniezależnienie od dostawców węglowodorów.

To dlaczego Niemcy zaczęli masowo zamykać elektrownie atomowe? Wiadomo, teraz jest już zmiana kierunku, co nie zmienia faktu, że byli na drodze całkowitego odejścia od atomu.

8 minut temu, Tamerlan napisał:

Może to będzie dla ciebie szok ale kobaltu używa się też np. w przemyśle naftowtym. Poza tym caly czas opracowywane są nowe technologie np. baterie bez kobaltu

a co z litem?  bez tego też się obejdzie?

Edytowane przez Kacperski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, Kacperski said:

To dlaczego Niemcy którzy od dekad robili kasę na samochodach spalinowych nagle mieliby wprowadzić zakaz produkcji takich samochodów w UE?

 

Ponieważ "Niemcy" to nie jest jeden twór, składają się na to różne grupy interesów. Dwa, zakazy to oni sobie wprowadzają, ale jak się już upewnią że swoi (niemieccy) producenci są do tych zmian dobrze naszykowani, a inni nie. Trzy, jeszcze tego nie zakazali, cztery, chodzi o zakaz produkcji a nie "istnienia" tych samochodów, mogą je sobie produkować w Chinach i wysyłać na statkach do europy i dalej robić hajs. Sześć, nie robią tego nagle, a trąbią już o tym od jakiegoś czasu, siedem, ludzie którzy mieli się o tym dowiedzieć dowiedzieli się o tym prawdopodobnie naście lat temu. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.