Skocz do zawartości

Koniec Niemieckiej potęgi?


Tamerlan

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Kacperski napisał:

To dlaczego Niemcy którzy od dekad robili kasę na samochodach spalinowych nagle mieliby wprowadzić zakaz produkcji takich samochodów w UE?

To dlaczego Niemcy zaczęli maso zamykać elektrownie atomowe?

A kto powiedział że niemcy są racjonalni we wszystkich decyzjach, poza tym oni zarabiają na rynku amerykańskim i chińskim- i to co produkują zależy głownie od regulacji i popytu na tych rynkach. Dizel się kończy tylko niektórzy nie mogą a raczej nie chcą tego do wiadomości przyjąć.

 

Niemcy mają tu tyle do gadania jak przy dieselgate.

Edytowane przez Tamerlan
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, Tamerlan said:

Może to będzie dla ciebie szok ale kobaltu używa się też np. w przemyśle naftowtym. Poza tym caly czas opracowywane są nowe technologie np. baterie bez kobaltu

 

"cały czas opracowywane są", dobre sobie

 

Aby zamienić wszystkie samochody na ziemi na elektryczne, musielibyśmy doszczętnie zniszczyć planetę przy wydobyciu wszystkich surowców potrzebnych do zrobienia samochodów i baterii, są to pojebanie wielkie ilości.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, slusa napisał:

 

"cały czas opracowywane są", dobre sobie

 

Aby zamienić wszystkie samochody na ziemi na elektryczne, musielibyśmy doszczętnie zniszczyć planetę przy wydobyciu wszystkich surowców potrzebnych do zrobienia samochodów i baterii, są to pojebanie wielkie ilości.

Przy budowie silników spalinowy też zużywa się różne metale

 

https://elektrowoz.pl/transport/catl-dostarczy-baterie-solarisowi-bez-kobaltu-lfp-w-technologii-cell-to-pack-aktualizacja/

 

https://www.gramwzielone.pl/magazynowanie-energii/103646/catl-wprowadzi-baterie-bez-kobaltu-i-niklu

 

https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2020/07/11/teslas-shift-to-cobalt-free-batteries-is-its-most-important-move-yet/?sh=89efffe46b42

Edytowane przez Tamerlan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Salius Ketman napisał:

Silnik elektryczny przekształca większość energii elektrycznej w ruch a nie chemicznej w ciepło niczym spalinowy

tak,  sprawność silnika elektrycznego w porównaniu do spalinowego jest bardzo wysoka- to nie podlega wątpliwości. Tylko jaki jest sens stosowania silnika elektrycznego, który zasilany jest prądem z turbiny parowej zasilanej węglem, której to znowu sprawność wynosi 35-38%?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kacperski napisał:

 Tylko jaki jest sens stosowania silnika elektrycznego, który zasilany jest prądem z turbiny parowej zasilanej węglem, której to znowu sprawność wynosi 35-38%?

Żaden, lepiej brać prąd z elektrowni atomowej, ale broniłem tutaj samochodów elektrycznych, nie germańskiej energetyki, tamto do kolegów wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Kacperski napisał:

tak,  sprawność silnika elektrycznego w porównaniu do spalinowego jest bardzo wysoka- to nie podlega wątpliwości. Tylko jaki jest sens stosowania silnika elektrycznego, który zasilany jest prądem z turbiny parowej zasilanej węglem, której to znowu sprawność wynosi 35-38%?

Żeby tego uniknąć? Żeby ropy od Saudów albo Rosjan nie kupować? Już samo to brzmi zachęcająco.

 

Poza tym dalej nie twoja argumentacja nie ma sensu bo ropa to taka sama kopalina jak węgiel. Z tym że ropy nie mamy.

Edytowane przez Tamerlan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, Tamerlan said:

 

Jak nie kobalt to inne surowce. Prawdziwie ekologiczne rozwiązanie dla miast to metro tramwaje i trolejbusy. Poza miastem nawet przy świetniej sieci kolejowej nie o będziesz się bez samochodów ciężarowych, których nie da się zrobić elektrycznych ze względu chociażby na wielkość baterii potrzebnych do przejechania rozsądnej ilości kilometrów ze sporym ładunkiem. Swoją drogą, są ważniejsze problemy niż samochody, chociażby mikroplastik 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, slusa napisał:

 

Jak nie kobalt to inne surowce. Prawdziwie ekologiczne rozwiązanie dla miast to metro tramwaje i trolejbusy. Poza miastem nawet przy świetniej sieci kolejowej nie o będziesz się bez samochodów ciężarowych, których nie da się zrobić elektrycznych ze względu chociażby na wielkość baterii potrzebnych do przejechania rozsądnej ilości kilometrów ze sporym ładunkiem. Swoją drogą, są ważniejsze problemy niż samochody, chociażby mikroplastik 

 

 

Edytowane przez Tamerlan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, slusa napisał:

 

Sprzedażowe pierdolenie. Gdzie jest ten TIR? Miał się już pojawić. Jakoś prototyp chociaż. Temat jest prosty, baterie do takiego samochodu są po prostu za duże, to się zupełnie nie opłaca ekonomicznie. 

 
 
Niemieccy prezesi koncernów samochodowych mówili tak też o samochodach osobowych Tesli przez ostatnia dekadę albo więcej, miałem gdzieś nawet zapisaną kompilacje tych cytatów- co najlepsze stworzoną przez niemca.

 

Edytowane przez Tamerlan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Tamerlan said:

 

 

Gościu, to jest wszystko teoria. Trochę obliczeń zrobionych pod tezę. Gdyby to było rzeczywiście 83% tańsze, firmy transportowe by się o to zabijały, miałbyś nie jednego muska a multum firm które by to produkowały. 

 

Sprzedażowe 

 

Pierdolenie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, slusa napisał:

 

Gościu, to jest wszystko teoria. Trochę obliczeń zrobionych pod tezę. Gdyby to było rzeczywiście 83% tańsze, firmy transportowe by się o to zabijały, miałbyś nie jednego muska a multum firm które by to produkowały. 

 

Sprzedażowe 

 

Pierdolenie 

 Pożywiom uwidim.

 

Ale dokładnie tak samo mówiono o osobówkach Tesli.  Jak ktoś tłucze dizla i na tym zarabia to będzie to dalej robił- i zniechęcał innych do zmiany. W tym nie ma nic dziwnego.  Elektryki to jest zupełnie inny biznes.

Edytowane przez Tamerlan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, slusa napisał:

 

Ponieważ "Niemcy" to nie jest jeden twór, składają się na to różne grupy interesów. Dwa, zakazy to oni sobie wprowadzają, ale jak się już upewnią że swoi (niemieccy) producenci są do tych zmian dobrze naszykowani, a inni nie. Trzy, jeszcze tego nie zakazali, cztery, chodzi o zakaz produkcji a nie "istnienia" tych samochodów, mogą je sobie produkować w Chinach i wysyłać na statkach do europy i dalej robić hajs. Sześć, nie robią tego nagle, a trąbią już o tym od jakiegoś czasu, siedem, ludzie którzy mieli się o tym dowiedzieć dowiedzieli się o tym prawdopodobnie naście lat temu. 

Od 2035 w uni ma nie być możliwa rejestracja samochodu spalinowego, dla mnie jest to równoznaczne, że żaden niemiecki koncern nie będzie produkował w Chinach samochodów spalinowych i następnie transportował ich do europy. Bo w jakim celu, jak rejestracja będzie zabroniona?

Godzinę temu, Tamerlan napisał:

 Dizel się kończy tylko niektórzy nie mogą a raczej nie chcą tego do wiadomości przyjąć.

 

 

Nie mów hop póki nie przeskoczysz.  Ja na dzień dzisiejszy patrzę na przyszłość europy bardzo pesymistycznie, jak sprawy będą szły tak jak idą aktualnie to za 100 lat widzę na nas koniu lub ośle aniżeli w samochodzie elektrycznym.

g

58 minut temu, Tamerlan napisał:

Żeby tego uniknąć? Żeby ropy od Saudów albo Rosjan nie kupować? Już samo to brzmi zachęcająco.

 

Poza tym dalej nie twoja argumentacja nie ma sensu bo ropa to taka sama kopalina jak węgiel. Z tym że ropy nie mamy.

Nie będziesz kupował roby od Rosjan ani Saudów, będziesz kupował za to kobalt z Konga, gdzie tajemnicą nie jest w jakich warunkach jest on wydobywany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzamy się-są już baterie nie zawierające kobaltu, a pogłoski o innych bardziej zaawansowanych technologiach produkcji baterii też od lat już krążą.

 

W ogóle ta dyskusja miała być o Niemczech a nie elektrykach.

Edytowane przez Tamerlan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tamerlan napisał:

elektryki w porównaniu do spalinowych wymagają zużycia większej ilości pierwiastków, do tego pierwiastki te występują na ziemi w bardzo ograniczonych ilościach i nie podlegają recyklingowi. Do spalinowych potrzebujesz w głównej mierze żelaza, aluminium i miedzi- występują one w dużych ilościach są łatwiej osiągalne oraz  podlegają całkowitemu recyklingowi.

3 minuty temu, Tamerlan napisał:

Powtarzamy się-są już baterie nie zawierające kobaltu, a pogłoski o innych bardziej zaawansowanych technologiach produkcji baterii też od lat już krążą.

 

W ogóle ta dyskusja miała być o Niemczech a nie elektrykach.

Dokładnie, pogłoski krążą od lat i jeszcze długie lata będą tylko krążyły.

 

A temat rewolucji elektrycznej w motoryzacji zacząłeś sam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie to, że na paliwa kopalne w zdecydowanej większości zachodniego świata są podatki około 80 procent a na prąd znacznie mniejsze to nikt by nawet nie pomyślał o elektrykach najbliższe 20 lat. Teraz pomyślcie co zrobi rząd gdy w budżecie zabraknie miliardów z akcyzy za paliwo? Da akcyzę na prąd do celów transportowych i wtedy zamiast drogich paliw kopalnych nasze samochody będą jeździć na jeszcze droższy prąd .

 

Żeby nie odbiegać od tematu... Niemce to chu....

 

Nie lekcewazylbym ich jednak. Gospodarczo i technologicznie są dużo przed nami a mają pewną eksperiencja w przechodzeniu na gospodarkę wojenna .. 

Edytowane przez Mmario
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Mmario napisał:

Gdyby nie to, że na paliwa kopalne w zdecydowanej większości zachodniego świata są podatki około 80 procent a na prąd znacznie mniejsze to nikt by nawet nie pomyślałem o elektrykavh najbliższe 20 lat. Teraz pomyślnie co zrobi rząd gdy w budżecie zabraknie miliardów z akcyzy za paliwo? Da akcyzę na prąd do celów transportowych i wtedy zamiast drogich paliw kopalnych nasze samochody będą jeździć na jeszcze droższy prąd .

Na dzień dzisiejszy nie ma akcyzy na prąd a ceny już osiągają kolosalne poziomy i nic nie wskazuje na to aby w dalszej perspektywie coś miało się zmienić na lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Niemcy nadal mają dużą siłę produkcyjną i to nie w Chinach, a u siebie. Pewnie mają problemy. Tylko porównaj dwie sytuacje:

 - gdyby nawet okazało się, że w tej chwili Lewandowski ma 20 mln długu po policzeniu jego wartości netto, a zachowuje możliwościach generowania dochodu 

 - podnieśli o 10% ratę Heńkowi, co miał wszystko na zapałki wyliczone i niby ma długu tylko na połowę wartości nieruchomości w której mieszka - skromne kilkaset tys. zł. 

czyja sytuacja jest gorsza?

 

2. Niemcy grały z Francją ostrą grę o stworzenie silnej globalnie Unii całkowicie wewnętrznie podporządkowanej ich interesom (Francja za to robiła syf w Afryce, a Unia im pomagała). Mogło im się udać. Wojna kosztuje. Oni nie wrzucili tych pieniędzy w konsumpcję, żeby przejeść. Część "oręża" w postaci organizacji EU nadal dla nich pracuje. Przecież, ktoś tę Unię finansuje. Dopiero zaczynają odbierać zapłatę za ten wysiłek. Będzie tego wielokrotnie więcej na przestrzeni kilkudziesięciu lat.

 

3. Może się okazać, że to tylko akademickie dywagacje. Jeśli Chiny uderzą na Tajwan, prawdopodobny jest scenariusz, że USA zgadza się na dominację Rosji do Odry za cenę ich poparcia w zwalczaniu Pekinu. Nie takie zwroty sojuszy widział świat. Nasi "Ojcowie narodu" pracują ostro by pretekst do ewentualnego wyjścia Polski z UE się znalazł.

 

 

Edytowane przez Piter_1982
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Leniwiec napisał:

Elektryki mają sens, tylko wtedy, jeśli prąd będzie wytwarzany z wodoru. Inaczej tego nie widzę.

Nie ma najmniejszego sensu produkować wodoru po to aby następnie produkować z niego prąd.

 

Załóżmy, że do produkcji wodoru stosujesz gaz.

 

Nie lepiej odrazu produkować prąd z gazu i pominąć produkcje wodoru?

 

Co według Ciebie w tym przypadku miała by wnosić produkcja wodoru?

Edytowane przez Kacperski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Piter_1982 napisał:

 

 

3. Może się okazać, że to tylko akademickie dywagacje. Jeśli Chiny uderzą na Tajwan, prawdopodobny jest scenariusz, że USA zgadza się na dominację Rosji do Odry za cenę ich poparcia w zwalczaniu Pekinu. Nie takie zwroty sojuszy widział świat. Nasi "Ojcowie narodu" pracują ostro by pretekst do ewentualnego wyjścia Polski z UE się znalazł.

 

 

Akurat o odwróconym Nixonie to się dużo mówi. Tylko my w takim układzie zostajemy oficjalnie/nieoficjalnie sojusznikiem Chin. Chiny mogą zająć Tajwan pokojowo-nawet jest chyba plan tunelu na wsypę-to moim zdaniem kwestia czasu tylko. A czy Chiny będą za tym żeby Rosja ekspandowała-zwłaszcza po zdobyciu Tajwanu? Pytanie otwarte. Jest też kwsetia ziem zagarniętych Chinom przez Rosję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Kacperski napisał:

Co według Ciebie w tym przypadku miała by wnosić produkcja wodoru?

 

gęstość energetyczna (masa nie objętość), myślę że tu jeszcze przemysł lotniczy nie powiedział ostatniego słowa, gdzie tankowanie może odbywać się w super specjalistycznych warunkach

możliwość produkcji energii w ogniwach elektrycznych (oczywiście wodór to nie jedyna możliwość)

 

chociaż, ja uważam, że najgorsze co można zrobić w tej chwili to właśnie obstawianie jednego źródła. Kiedyś obiecująco wyglądały układy pneumatyczne (w mieście spokojnie można to zastosować, nie koniecznie z powietrzem ale i ze skroplonymi gazami), amoniak to kolejne paliwo o dużym potencjale. 

Edytowane przez Piter_1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tamerlan napisał:

Prąd obojętnie z czego byle tani i niech będzie że ekoloczignczy.

Ja bym spojrzał na to z innej strony- lepiej spalać paliwo w miejscu gdzie jest 100 filtrów i jakieś inspekcje niż w 10000aut gdzie każde smrodzi jak chce.

 

2 godziny temu, Salius Ketman napisał:

Silnik elektryczny przekształca większość energii elektrycznej w ruch a nie chemicznej w ciepło niczym spalinowy

elektryki mają większą sprawność i tego akurat prędko nie przeskoczymy

To jest ogólnie temat rzeka, jedni będą gadać ze elektryki proekologiczne ( a gdzie szkodliwość wytworzenia i utylizacji?), inni że tradycyjne ( ale wachę trzeba importować). 

Jak dla mnie mogli by dalej klepać 1,9tdi co zre 5l ropy i klepie po 500 tys bez remontu😁

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.