Skocz do zawartości

Wskazanie w umowie złego rachunku do przelewu.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Bracia!

Problem jest natury prawnej. Sprzedałem szkodę firmie i w umowie podałem zły nr rachunku bankowego. Za cholerę nie wiem skąd mi się zaplątał. Firma pieniądze wypłaciła na rachunek wskazany. Zgłosiłem, że zaszła pomyłka i poprosiłem, żeby zgłosili w swoim banku przelew na błędny rachunek. Mieli to zrobić, ale wczoraj zadzwonili, że nic się nie da zrobić bo jest za późźno. Fakt, minęło już ze 2-3 msc od przelewu. Ja jednak nie znalazłem podstawy prawnej ku przedawnieniu takiego roszczenia. 

Co zrobić?

Bo jak bym sam źle przelał kasę, to procedura jest chyba prosta: zgłaszam w swoim banku i jak adresat przelewu w 30 dni nie zrobi zwrotu to bank podaje mi jego dane i dalej na drodze cywilnej sądzę się z jegomościem.

Ale tutaj druga strona umowy przelała pieniądze na rachunek błędnie przeze mnie wskazany i na tą chwilę umywają ręce bo oni przelew zrobili w sumie gdzie trzeba?

Składać jakiś aneks do umowy? Oświadczenie? Reklamację? Wezwać ich do zmiany rachunku?

Wymyśliłem, że mogę przelać na ten rachunek 2 zł np. i zażądać od banku zwrotu i jak nie będzie zwrotu to może bank poda mi dane tej osoby i wtedy czy mógł bym ją pozwać bezpośrednio?

 

Co myślicie o tak zawiłym problemie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajoma pracowała w banku i kiedyś pytalem o podobną sytuację.

Mówił że wcale nie tak łatwo losowo podać nr konta który istnieje, to trochę jak trafić w totka, wiec może przelew wrócił do tej firmy, tylko burdel mają i nie wiedzą. 

Natomiast jesli faktycznie przelew do kogoś trafił to zawsze  jest szansa że może ktoś zauważy i zwróci.

 

Prawnikiem nie jestem, ale zrobiłbym tak:

1. Spróbuj zrobić na to konto przelew (nie rób do końca), wpisując nr konta i dochodząc do ekranu potwierdzenia jeszcze przed wysłaniem, twoj bank wyświetli Ci albo nazwę banku w którym jest konto, albo info że to błędny numer konta - zrób sobie z tego screenshot.

 

2. Uzbrojony w tą informację, znajdź lokalnego prawnika do spraw konsumentów (zwykle przy urzędzie miasta), zadzwoń umów się na rozmowę, za darmo pomoże Ci napisać jakieś ładne pismo:

- albo przedsądowe wezwanie do zapłaty do tej firmy jeśli nr byl błędny,

- albo jakieś pismo do tego banku z prośbą o wyjaśnienie sytuacji.

 

Nie wiem o jakie kwoty chodzi, ale jak trafillo na kogoś nie biednego to mógł nawet nie zauważyć. To samo starszy czlowek, np moja mama co miesiąc wyciaga tyle samo z bankomatu z emerytury i na konto nie zagląda w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przeszukaj historię na wszystkich swoich rachunkach, ewentualnie wpisz go w gogle. Jak piszą bracia nie jest łatwo wymyślić rachunek. Ty nie wiesz skąd go wziąłeś, ale nie pojawił się przecież z powietrza.

 

2. Jeśli firma nie chce ci pomóc to obstawiałbym, że wróciły pieniądze do nich, ale uznali to za "bonus". To tylko przypuszczenie, jednak takie firmy w większości, nastawione są na bezwzględne łupienie.

 

3. To, że znajdziesz do kogo należy rachunek nie znaczy, że odzyskasz. Mogło być tak, że ten ktoś uznał, że te pieniądze mu się należą i wydał. Jak mu nie udowodnisz złej woli, to może być ciężko. Np. spodziewał się też przelewu z podobnej firmy. Albo miał wyrok komorniczy i komornik wziął to na poczet długu. No i co mu zrobisz?

 

4. Na pewno możesz sprawdzić o jaki bank chodzi i po prostu do nich napisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pozostaje grzeczny kontakt z Paribas, samemu np. poprzez formularz reklamacji lub przez rzecznika konsumentów, z informacją o błędnym przelewie z firmy takiej i takiej, wtedy o wtedy (dobrze jakbyś mial potwierdzenie przelewu od tej firmy). Danych klienta Ci nie podadzą, ale może sami się skontaktują z nim i jakoś to ruszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.