Skocz do zawartości

Bojkot piwa "Bud Light" - czyżby wahadło ruszyło w drugą stronę?


Zdzichu_Wawa

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zauważyłem wątku na forum, a myślę że sprawa jest na tyle ciekawa, że warto o niej wspomnieć. Pewnie zauważyliście iż coraz więcej firm wciska na siłę politykę Woke do swoich reklam i marketingu.

Zaczęło się chyba od filmów (mamy czarną Małą Syrenkę, czarną Kleopatrę, Jaskiera który ma okazać się gejem w tym sezonie Wiedźmina -chyba jedynie Tarzan na zawsze będzie biały 😉

Potem rozlało się mocno na "zwykłe" marki. Najgłośniejszy case dotyczy piwa Bud Light które to było najpopularniejszym piwem w USA! 

 

Jeśli się ma produkt który w zdecydowanej większości jest kupowany przez mężczyzn, to co można zrobić? Jak "unowocześnić" przekaz reklamowy..... wynajmijmy transa i umieśćmy jego portret na puszce piwa.... Pewnie ktoś w marketingu doszedł do wniosku że "e tam, to jeszcze nic takiego...potrzymaj mi piwo". Tym kimś była szefowa marketingu, która udzieliła wywiadu w którym to twierdzi że mają już dosyć tej kultury "bractw studenckich" i że teraz będą celować w bardziej wysublimowanego (i wyedukowanego społecznościowo) klienta. 

 

bl1.jpg

 

bl2.jpg

 

 

Zazwyczaj takie rzeczy uchodziły koncernom na sucho, ale to już było zbyt dużo. Trochę jak siarczysty policzek wymierzony w klientów.

 

W efekcie w mediach społecznościowych rozpoczęto nawoływanie do bojkotu marki (najpierw samego Bud Light, a potem wszystkich marek będących własnością tego koncernu Anheuser-Busch InBev). Na początku prezes firmy za mocno się nie przejął, twierdził, że to chwilowa sytuacja i zaraz się "wypali"..... 4 tygodnie później marka odnotowuje coraz większe spadki sprzedaży:

 

bl4.jpg

 

Jest coraz gorzej. Co ciekawe w ichniej "Biedronce" (Target) piwo jest sprzedawane w promocji za 13,99 USD za zgrzewkę.... przy czym można dostać 15 USD zwrotu jeśli się prześle paragon (akcja cash back). Czyli albo jest rozdawane za darmo, albo nawet dopłacają....i nadal widać na filmikach że są pełne (nienaruszone) półki. Są filmiki z przerw meczów Baseball-a gdzie do wszystkich marek są kolejki po piwo....tylko nie do stoiska Bud Light.

Ponieważ w jak mawiają "w przyrodzie nic nie ginie", to fatalna sytuacja Budd Light jest prezentem dla konkurencji, której (co za zaskoczenie) sprzedaż urosła dziwnym trafem dokładnie tyle ile spadł Bud Light.

 

bl3.jpg

 

Tutaj znajdziecie trochę więcej o sytuacji łącznie ze wspomnianą reklamą.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-12068311/Bud-Light-sales-plunged-region-dropping-29-heartlands.html

 

 

Co jest ciekawe to, że kolejną firma objętą bojkotem jest Target (za prezentowanie ubrań dla małych dzieci z hasłami "miesiąca dumy (Pride)" społeczności LGBTQ...cośtamcośtam.

Z boku czeka przestępując z nogi na nogę Nike (które reklamuje staniki sportowe, na facecie) oraz Adidas (to samo tylko że komplety bikini).

 

bl5.jpg

 

plus marka North Face:

 

 

Ciekawy jestem na ile inne firmy przestraszą się tego co się stało z Bud Light i trochę się opanują, a na ile będą leciały jak ćmy do ognia? Z tego co czytałem to prezesom firm zależy na dobrym wyniku audytu żeby firma była LGBTQ.... przyjazna. Nareszcie nie jest to bez ryzyka (na zasadzie, jak wkurzamy starych klientów dla mniejszości, to możemy stracić tą większość, a mniejszośc i tak się obrazi na nas że za mało ich wspieramy. 

 

Idąc krok dalej, Ja oglądam kanał Jokera (z jego sloganem: "twarz do radia....ale za to głos do pracy w gazecie ;-)"

On sugeruje, że może pora aby faceci postępowali z kobietami podobnie jak konsumanci z piwem. Może pora pokazać że niektóre zachowania nie są mile widziane?

ciekawy jestem co Wy o tej sytuacji sądzicie. Czy to dłuższy trend (odbicie wahadła), czy tylko jednorazowa akcja i wszystko znów będzie ociekało kulturą Woke?

 

 

 

  • Like 13
  • Dzięki 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, bo kiedy "Tygrysek" odjebał w 2017 roku akcję z powstaniem warszawskim i cała polska "prawica" rozpoczęła bojkot napoju, to jego sprzedaż... wystrzeliła w górę. Pamiętacie tę akcję: "Zasłoń Tigera", w lodówce sklepowej?

 

59 minutes ago, Zdzichu_Wawa said:

plus marka North Face:

 

Jedyny prawilny North Face :P

 

169899630_590363745211224_49861773713820

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, adann96 napisał(a):

Ciekawe, bo kiedy "Tygrysek" odjebał w 2017 roku akcję z powstaniem warszawskim i cała polska "prawica" rozpoczęła bojkot napoju, to jego sprzedaż... wystrzeliła w górę. Pamiętacie tę akcję: "Zasłoń Tigera", w lodówce sklepowej?

Która i tak tego nie piła, a lewactwo-postępactwo-POactwo zaczęło kupować więcej. ;)

Z takim tanim piwem jest pewnie o tyle inaczej, że to taki VIP z biedronki. Czyli głównymi konsumentami są "porzuceni przez postępacki system członkowie klasy pracującej".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, cst9191 napisał(a):

Z naszego podwórka:

 

Nie no sorry, ale te reklamy Yes, na tle tych potworków Adidasa i North Face to są arcydzieła. 

Zobaczcie, że grupą docelową Yes są w większości kobiety (faceci pewnie ew kupują coś jako prezent i to też pewnie "ze wskazaniem" co dama lubi). Więc w sumie jest "o kobietach, dla kobiet". Gdyby chcieli się wyróżnić to by wstawili jakieś Drag Queen, laski mające po 300 kg itp. Tutaj zaś trochę "zaszaleli", pokazali że kobiety mogą mieć fantazję.

 

Tak się robi reklamy dla kobiet -tutaj magazyn "Panna młoda":

 

b1.jpg

 

b2.jpg

 

2 godziny temu, zuckerfrei napisał(a):

Nie, wahadło nie ruszyło w drugą stronę. 

 

Ja bym polemizował. Jeszcze nigdy wcześniej żadna firma nie odczuła tak mocno (po kieszeni) niezadowolenia klientów. Co ciekawe Bud Light stało się synonimem obciachu ostatnio. Nawet jak ktoś nie wspiera bojkotu, to wstyd się z tym piwem pokazać, bo się nagle pokątnie z Ciebie naśmiewają. Specjaliści branży na początku mówili że "a to takie tak przejściowe, najważniejszy będzie ich "długi weekend" -Memorial Day. Wtedy idzie mnóstwo piwa. Nagle się okazało że owszem piwo schodzi....ale nie Bud, który jest nawet za darmo (po uwzględnieniu cash back-a).

b3.jpg

 

b4.jpg

 

 

wszystko schodzi tylko nie marki tego koncernu. 

 

Nie chce mi się wierzyć, że jeśli ktoś praktycznie rozdaje swoje produkty za darmo (tylko żeby pozbyć się ich z magazynu), to robi na tym świetny biznes. idę o zakład że te rozdawane za darmo nie są uwzględniane w tym oficjalnym 24,6% spadku. Bo przecież oficjalnie się sprzedają po 15 USD.... po czym kasa wraca do kupującego bezpośrednio od koncernu.

 

 

Ciekawa sprawa, bo inna marka ok miesiąc przed aferą Bud Light też poszła ostro w Woke. Zrobiła reklamę piwa "dla kobiet" w której się nabijali z tej kultury męskich reklam, gdzie laski były w bikini itp.

 

Po czym okazało się że nawet główna aktorka ma Instagrama na którym są.....zdjęcia w bikini 😉

tutaj jednak jest trochę spokojniej, bo za samą reklamą nie szedł przekaz szefów koncernu że oni to mają w d***ie tych ciołków klientów.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Zdzichu_Wawa napisał(a):

Jeszcze nigdy wcześniej żadna firma nie odczuła tak mocno

Korporacje zdychają, pojawiają się nowe. Co to ma do społeczeństwa? Towar się nie sprzedaje i już. Wygaszą markę, zrobią nową, dla bardziej „otwartych” na świat ludzi. Business as usual. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że właśnie patrzymy, jak wszelakie "wartości", nazwijmy to ogólnie "normalne", przegrywają z parciem na hajs i odmienność. 

 

Dobrze to już było, chciałoby się powiedzieć. 

 

Świat zmierza obecnie raczej w kierunku chaosu, niż uporządkowania i wszelkie futurystyczne obrazy typu cyber i steam punków, mechanicznych pomarańcz, mad maxów i innych Orwelli, zaczynają się ziszczać na naszych oczach. 

 

Zawsze niby były jakieś subkultury, ale nigdy tak usilnie nie promowano ich jako jedynie słuszne, jak to się teraz dzieje. 

 

Świat dziczeje. Ramki "cywilizacji" zaczynają trzeszczeć. I obawiam się, że nic dobrego z tego nie wyniknie, a już na pewno dla tzw. kultury zachodniej. 

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, maroon said:

Ja myślę, że właśnie patrzymy, jak wszelakie "wartości", nazwijmy to ogólnie "normalne", przegrywają z parciem na hajs i odmienność. 

 

Dobrze to już było, chciałoby się powiedzieć. 

 

Świat zmierza obecnie raczej w kierunku chaosu, niż uporządkowania i wszelkie futurystyczne obrazy typu cyber i steam punków, mechanicznych pomarańcz, mad maxów i innych Orwelli, zaczynają się ziszczać na naszych oczach. 

 

Zawsze niby były jakieś subkultury, ale nigdy tak usilnie nie promowano ich jako jedynie słuszne, jak to się teraz dzieje. 

 

Świat dziczeje. Ramki "cywilizacji" zaczynają trzeszczeć. I obawiam się, że nic dobrego z tego nie wyniknie, a już na pewno dla tzw. kultury zachodniej. 


To się skończy finalnie albo jakąś wewnętrzną rozpierduchą, w której któraś strona nie wytrzyma, gdy druga będzie jej chciała coś narzucić, albo "zje" nas jakaś inna cywilizacja. 
Ja mam np. tak, że im więcej lewactwa, tym bardziej wewnętrznie skręcam na prawo by się temu przeciwstawić. Myślę, że to zjawisko występuje powszechnie, no bo jak dzisiejszy prawak ma się dogadać z lewaczką? Chyba robią już nawet o tym filmy. To się też potęguje w wojnie płci + mainstream zamyka Cię w ramach szura, przegrywa i nie wiadomo kogo jeszcze. 

Btw. porównajcie sobie te dzisiejsze reklamy, a te "nasze" - jakby z innego świata:
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Peter Quinn to był jeszcze świat bez agresywnego marketingu, który zaczął dominować gdzieś po kryzysie 2009, a który miał się przełożyć na double growth every year.

 

Wybuchła pazerność korporacji przekształcona w rozbuchany do granic absurdu konsumpcjonizm i mamy to co mamy. 

 

Tzw. globalizacja jest za to tylko częściowo odpowiedzialna - główny winowajcy to pazerność korpo oraz rozpowszechnienie soszjal mediów na niespotykaną wcześniej skalę promujących bycie "innym" oraz gratyfikujących parcie na szkło. 

 

To taki trochę szach-mat, z którego nie ma za bardzo sensownego wyjścia. 

 

 

Zauważ, jak kiedyś "inność" była promowana. Łamanie schematów, owszem, ale z poszanowaniem dla tradycji. 

Edytowane przez maroon
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spacemarine Właśnie oglądałem fajny materiał o tym, że w tym roku jakoś dziwnym trafem żadna z dużych marek nie zmieniła swojego logo na wersję "tęczową" tak jak to robili w poprzednich latach.

 

Jedną z niewielu marek która ma specjalne świąteczne logo to BMW....ale co ciekawe tylko w Europie. W Arabii Saudyjskiej jakoś (znów zaskoczenie) zostawili po staremu. Ciekawe czemu?

 

BMW.jpg

 

podobnie z PlayStation

 

Play-Station.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wielokrotnie i lubię w takich chwilach przypominać - tej kuli śniegowej lewoskrętnej spierdoliny już nie zatrzymamy. To forum to nie nawet ruch oporu, bo zbyt mała próba statystyczna tutaj nadaje, ale to forum to jeden z ostatnich bastionów świadomosciowych. Daje jeszcze trochę czasu, zanim kogoś zaboli dupa i zajrzy tutaj celem wyłapania "faszytsów". Ale wracając jeszcze - tak się zdobywa umysły, powoli, sącząc ideolo ubrane w niewinny przekaz, często przekaz podprogowy, tak by może jeszcze nie dinozaurom zrobić umysłowy przewrót, ale już ich dzieciom i wnukom zakodować fundament nowego wspaniałego świata...

Edytowane przez Redbad
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2023 o 14:04, Zdzichu_Wawa napisał(a):

Jeśli się ma produkt który w zdecydowanej większości jest kupowany przez mężczyzn, to co można zrobić? Jak "unowocześnić" przekaz reklamowy..... wynajmijmy transa i umieśćmy jego portret na puszce piwa.... Pewnie ktoś w marketingu doszedł do wniosku że "e tam, to jeszcze nic takiego...potrzymaj mi piwo". Tym kimś była szefowa marketingu, która udzieliła wywiadu w którym to twierdzi że mają już dosyć tej kultury "bractw studenckich" i że teraz będą celować w bardziej wysublimowanego (i wyedukowanego społecznościowo) klienta. 

 

bl2.jpg

 

 

 

Z zacytowanego fragmentu zrozumiałem, że chcieli wziąć trapa na twarz kampanii reklamowej ale wzięli szefową marketingu, oraz że osoba na zdjęciu to ta szefowa marketingu. Myślałem, że to młoda pinda na stanowisku ucharakteryzowana na cougara. Dopiero jak wrzuciłem zdjęcie w wyszukiwane obrazem to się zorientowałem, że to ten trap. Dylan Mulvaney.

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTv9DYPHa0QhAbAfMpeDPi3bVLGcW_Wj4Wzvpyhqvo6MGJQqwO5images?q=tbn:ANd9GcSNRiMJDfFwUFe1y3rzC7Vimages?q=tbn:ANd9GcQCgvZOUfAZN4gUSk8ozBKimages?q=tbn:ANd9GcTuPZtaNciqrzoe62eQYNAimages?q=tbn:ANd9GcTmjz68x9WMZzEzfc5EaJIimages?q=tbn:ANd9GcRFCX2beDYCFerFVrFlcyMimages?q=tbn:ANd9GcS31HWFSRaqRniw8uPoUI4images?q=tbn:ANd9GcSG-LzouoTuBZ8_ThhtxIl

Typ ma 27 lat, a na zdjęciach wygląd jak dziewczynka urabiana przez fotografa-pedofila podczas sesji zdjęciowej w kierunku zrobienia czegoś więcej niż tylko bycie przebraną za dorosłą modelkę, a na dwóch ostatnich zdjęciach jakby ktoś pod stołem powoli jej odbyt rozszerzał.

Edytowane przez Były paroletni NEET
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.