Dowódca plutonu Posted April 11 Share Posted April 11 Witajcie. Koejny rok rozliczenia PIT i kolejny przelew 1.5 % na jakieś fundację. Dlaczego Forum Bracia Samcy nie na fundacji? Każdy musi wpisać jakiś numer KRS podczas rozliczenia. To dlaczego nie wybrać fundacji Marka Kotonskiego? Proszę to zrobić 😍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atanda Posted April 11 Share Posted April 11 Fundacja, to pełna księgowość,. Oprócz kosztów rejestracyjnych. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GriTo Posted April 11 Share Posted April 11 13 minut temu, Atanda napisał(a): Fundacja, to pełna księgowość,. Oprócz kosztów rejestracyjnych. no i? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piter_1982 Posted April 11 Share Posted April 11 19 minut temu, Atanda napisał(a): Fundacja, to pełna księgowość,. Oprócz kosztów rejestracyjnych. Nie! Można prowadzić uproszczoną ewidencję przychodów i rozchodów. Można samemu ogarnąć, są małe fundacje gdzie prowadzi jakaś siostra zakonna z księdzem czy miłośniczka piesków. To na pewno nie jest fizyka kwantowa. Z poradnikami w necie jeśli, nie robi się wielkich interesów spokojnie wszystko zrobić samemu. Żeby brać 1.5 % procenta, trzeba mieć status organizacji pożytku publicznego. To może być stowarzyszenie, a nawet spółka z o.o. Wiąże, się to z pewnymi ograniczeniami, no i zwykle trzeba 3 lata mieć udowodnionej działalności aby został przyznany. Moim zdaniem warto. A działalność Marka jest wręcz modelowym przykładem, wartym takiej oprawy. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dowódca plutonu Posted April 11 Author Share Posted April 11 20 minut temu, Atanda napisał(a): Fundacja, to pełna księgowość,. Oprócz kosztów rejestracyjnych. Koszty założenia fundacji w Polsce nie są bardzo wysokie, ale składa się na nie kilka elementów. Oto podstawowe koszty: 1. Akt notarialny fundacji Koszt: ok. 400–600 zł + VAT (może się różnić w zależności od notariusza i liczby stron). Fundacja musi mieć akt fundacyjny sporządzony w formie aktu notarialnego. 2. Wkład fundatora (majątek fundacji) Minimalny wkład: 1 000 zł – jeśli fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej. Jeśli fundacja chce prowadzić działalność gospodarczą, min. 1 000 zł na cele statutowe + min. 1 000 zł na działalność gospodarczą. 3. Opłaty sądowe Wpis do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS): 250 zł. Ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym (MSiG): 100 zł. 4. Ewentualne koszty dodatkowe Opłata za pełnomocnictwo (jeśli z pełnomocnikiem): 17 zł. Koszty usług prawnika lub doradcy (jeśli korzystasz z pomocy przy przygotowaniu dokumentów): zależnie od stawki. 1 minutę temu, Piter_1982 napisał(a): A działalność Marka jest wręcz modelowym przykładem, wartym takiej oprawy. Dokładnie tak. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piter_1982 Posted April 11 Share Posted April 11 (edited) To nie dokładnie tak jak piszesz, jednak nie ma sensu rozmawianie o szczegółach, jeśli Marek nie chce. Nie wiem jak jest aktualnie, ale zakładałem fundacje gdzie 100 zł wynosił wkład. 1000 musi być w momencie jak fundacja prowadzi działalność gospodarczą. Jeśli ma utrzymywać się z darowizn i 1,5%, to absolutnie nie musi prowadzić działalności. "Podwojenie" jest potrzebne jeśli od razu chcemy z marszu działać jako organizacja pożytku publicznego (pomimo braku takiego statusu), bo połowa budżetu (w dużym uproszczeniu) powinna być przeznaczana na taką właśnie działalność. Ogólnie trzeba się zastanowić po co nam fundacja, co chcemy nią robić, czy np. wydawać książki, czy sprzedać gadżety czy może robić koncerty w celu pozyskania pieniędzy i jak je wydawać, czyli np. na utrzymanie forum i wyjazdy zagraniczne czy na karmę dla kotków. Reszta to narzędzia. Fundacja, stowarzyszenie i sp. z o.o. trzech ich jest (ok tak naprawdę ponad 10 jest możliwych form prowadzenia "biznesu" w Polsce). Te trzy są najlepsze w mojej osobistej ocenie. Inne to już bardzo szczególne sytuacje. Najgorsza wbrew pozorom jest JDG. Tylko, że o tym to można książkę napisać i to pewnie nie jedną. Najpierw punkt pierwszy decyzja. ps. z doświadczenia wiem, że największym problemem dla nowo powstającego podmiotu jest siedziba. Nie wiąże się to z żadną uciążliwością, ale sporo osób co wynajmuje nie ma ochoty, aby ktoś im coś rejestrował. Jeśli więc założyciel nie jest właścicielem jakiejś nieruchomości, pojawiają się koszty stałe w postaci wirtualnego biura. Edited April 11 by Piter_1982 4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts