Jump to content

Siłownia - jak zacząć i czy warto

Recommended Posts

Od jakiegoś czasu chodzi za mną siłownia, tak mniej więcej od dwóch-trzech lat :D. Chciałem się zapisać, ale zawsze znalazłem sobie jakąś wymówkę. Nie to, żebym nie trenował bo robię w domu trening z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała (z aplikacją na telefon), około 15 minut dziennie i w sumie mam dość spoko efekty jak na tak mały czas poświęcony na trening, dodatkowo pływam 4-5 razy w tygodniu - bardzo to lubię, nie chcę z tego rezygnować. 

Od lutego będzie otwarta siłownia 5 minut od mojego domu na nogach. Nie mam już wymówki, że jest za daleko, bo autem by mi prawdopodobnie dłużej zeszło tam dojechać niż przejść 400 metrów na nogach. No i stwierdziłem, że skoro będzie tak blisko, to żal nie skorzystać. A przynajmniej - żal nie spróbować, bo jest jakaś szansa, że mi się ta cała siłownia w ogóle nie spodoba. 

W związku z tym, że jestem kompletnym laikiem, chciałbym Was prosić o rady - jak zacząć. 

1) Czy jest sens zapisania się do trenera personalnego na kilka lekcji, żeby pokazał co i jak? Ile coś takiego może mniej więcej kosztować? 

2) Jaki ubiór na taką siłownię? Raczej krótkie spodenki dresowe i t-shirt, czy bardziej ubranie w stylu "długi dres"? Jakie buty? 

3) Jaki trening ma sens, gdy już skompletuje sobie zestaw ćwiczeń? Czy lepiej trenować np. codziennie po 30 min, czy lepiej dwa razy w tygodniu po godzinie? Co da najlepszy efekt?

4) Czy jak będę sobie robił przerwę co drugi tydzień, to będzie w porządku, czy raczej lepiej trenować bardziej regularnie? Czasami mam wyjazdy z pracy za granicę i mnie nie ma tydzień w miesiącu. 

5) Jak w to wkomponować pływanie? Nie chciałbym z tego rezygnować. 

6) Jakieś inne rady, wskazówki? 

• Like 1

15 minut temu, Maurycy napisał(a):

Od jakiegoś czasu chodzi za mną siłownia, tak mniej więcej od dwóch-trzech lat

Skoro chcesz coś zrobić od lat, to zrób to!

1. Zaplanuj że pójdziesz na siłownię od lutego, zapisz ten cel