Brzytwa Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Miałem niedawno taką sytuację, że autokar którym jechałem miał poważną awarię. Pech oczywiście bo kurs był nocny przez co musiałem czekać prawie 6 godzin na podstawienie drugiego, za który zresztą musiałem zapłacić. Pytanie za sto punktów: Czy żądać jedynie zwrotu hajsu za drugi bilet, czy za oba bilety, czy za oba bilety + rekompensata za poniesione straty z tytułu opóźnienia? Ktoś wie jak to wygląda od strony praw konsumenta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assasyn Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 (edytowane) Moim zdaniem istnieje większe prawdopodobieństwo zwrotu kosztów za drugi bilet, aczkolwiek mimo to bym takze spróbował za pierwszy , może jednak co do rekompensaty, nie mam bladego pojęcia, ale mógłbyś coś zadziałać w formie pisemnej do tej firmy z dobrym uzasadnieniem, warto próbować. Edytowane 10 Października 2016 przez Assasyn 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rnext Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Ja tylko na marginesie dodam, żeby tak jak by co, rozważyć różnicę między rekompensatą, odszkodowaniem i zadośćuczynieniem, bo to są zdaje się zupełnie różne byty prawne, choć słowniki zwykle wypisują głupoty w postaci synonimów tych pojęć. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuckerfrei Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Potrzeba prawnika, lub osoby która juz walczyła z przewoźnikami, tu w UK duża szansa na jakieś zadośćuczynienie, ale uzasadnienie musi być konkretne, ze nie ubiles interesu itd... Da się ale w PL to wszytko możliwe.... Jeszcze DR oskarżą o zepsucie autokaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek Kotoński Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 Trzeba tu poprosić o prawną opinię pewnego obywatela pochodzenia czosnkowego @Mosze Red przybądź! :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosze Red Opublikowano 10 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2016 2 godziny temu, Silny napisał: przybądź! :> Ale ja nie jeżdżę autobusami :> Tu powinna być odpowiedź: http://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/road/doc/summary_pl.pdf http://www.konsument.gov.pl/pl/porady/podroze-samolotem-2.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subiektywny Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 Z tego co mgliście pamiętam sprawę regulowała rozporządzenie (?) Parlamentu Europejskiego. Bodajże w 2013r znalazło się w polskim systemie prawnym - ale pisząc szczerze, nie moja działka więc nie znam szczegółów. http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32011R0181&from=PL S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi