Skocz do zawartości

Mechanika dla początkujących


self-aware

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panowie :)

 

Tak sobie myślę... Przez całe życie kładłem lagę na motoryzację. Niestety widzę, że był to błąd. Jako facet fajnie byłoby wiedzieć co nieco o samochodach a ja jestem TOTALNIE zielony. Raz, że każdy mechanik może mnie przeruchać bez mydła na kasę, dwa że głupio się czuję w towarzystwie znajomych jak nawet laseczki wiedzą więcej... Trzy, sporo gości interesuje się autami, więc to zawsze jakiś dodatkowy temat. Ponadto czuje dziwny strach gdy jadę swoim ledwo żywym golfem 3. Boję się, że coś pierdolnie a ja jak ta życiowa mameja będę stał jak pizda i nie wiedział co robić :) 

 

Pytanie: Czy znacie jakieś fajne czasopisma / tutoriale / blogi / vlogi / fora albo coś abym mógł trochę podbić swoją wiedzę na te tematy? Na ten moment jestem kompletnie zielonym laikiem w kwestii samochodów. typowa blondyna rozpierdala mnie na łopatki. Jak zacząć?

 

Inna sprawa, że coraz więcej w samochodach elektroniki i tego to nie przeskoczę tak czy siak, trzeba mieć komputer itp. ale solidne podstawy mimo to fajnie byłoby mieć.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszesz jest przykre,ale prawdziwe,coraz więcej facetów kompletnie nie ogarnia nawet najprostszych napraw w swoich autach...Na samamym początku musisz sobie zadać pytanie jak daleko chcę w temat mechaniki wejść.Jest to bardzo istotne z głownie powodów finansowych .Masz bardzo dobry samochód do nauki mechaniki Golfy 3 są bardzo proste,solidne i względnie łatwe w naprawie.Na początek zacząłbym od prostych czynności takich jak wymiana filtrów,kół,świec oleju,czyszczenie przepustnicy,kasowanie błędów i skąpa diagnostykaetc.
Do takich czynności potrzebujesz relatywnie mało narzędzi,a w gronie znajomych na pewno nie będziesz już wychodził na takiego laika...