Skocz do zawartości

Jaki samochód do nocowania.


jaro670

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze dodam że jakiś czas temu również chciałem kupić sobie samochód "do zwiedzania" i również myślałem nad kamperem, jednak znajomy zainteresował mnie tzw overlandingiem czyli terenowym zwiedzaniem i muszę powiedzieć że to był strzał w dziesiątkę, wjeżdżam gdzie chce i cieszę oko widokami, kamperem byłoby to niewykonalne. Szczerze polecam taką formę podróżowania. Jakbyś był zainteresowany to w niewielkich pieniądzach możesz mieć np Hyundaia Terracan'a i również tak go dostosować by spać w bagażniku a po terenie też da się pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kupiłem !!! Zapłaciłem całe 6800 podczas gdy modele z 2008 chodzą od 10tyś w górę. Pojechałem z tym do mechanika , na wstępie mnie pocieszył że ten check na turbinę nie wygląda ale bardziej jak filtr cząstek . Weźmie go pod lupę, liczę się z tym że trochę trzeba włożyć ale jakby to było nawet z 5-6 tyś to dobijam dopiero do ceny bazowej a auto jest zdrowe i powinno pohulać jeszcze sporo. 

@Kniaź z Bajki fajny pomysł z tym kamperem terenowym tyle że sam pomysł śmigania po lasach jakoś nie dla mnie , mi sarny ani dziki po kuchni sie nie pałętają to ja też nie zamierzam im huczeć i smrodzić.

Teraz tylko naprawić i przerejestrować jako osobowy , mam nadzieję że nie będzie z tym problemów.

Edytowane przez jaro670
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś czuję że się wdupiłem na minę bo zarejestrować tą karetkę jako osobowy lub ciężarowy nie będzie łatwo. Pojechałem do Wydziału Komunikacji to panienka mi powiedziała że może mi go zarejestrować tylko jako sanitarny. Myślę ok i walę do Okręgowej Stacji Końtroli i facet mówi że jak przyjadę karetką na przegląd to nie dość że zapłacę więcej (chyba o 80zeta) to jeszcze na aucie musi być cały sanitkowy badziew z kogutem włącznie. Pytam go czy przejdę u niego przegląd jeśli firma do tego uprawniona dokona przeróbki na osobowy lub ciężarowy a on że nie wie bo by trzeba zmienić liczbę miejsc ( obecnie są 3 siedzące i 1 leżące). Kurwa podkusiło mnie a było brać zwykłe doblo zarejestrowane jako ciężarowe. Wkurwiam się na siebie ile wlezie że tego polskiego urzędo-gówna nie przewidziałem. 

Edytowane przez jaro670
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2018 o 17:29, jaro670 napisał:

Teraz tylko naprawić TO rozumiem!

i przerejestrować jako osobowy ALE TO ? PO KIEGO GRZYBA?

Zasadniczo to w wielu miejscach europy jest zakaz kamperowania gdzie popadnie, nawet postoju. Jeśli wbijesz w dowód kamper/specjalne/itd.

W wersji ciężarowej tylko ilość osób jest ciężko uzyskać pożądaną. I opony w kategorii C(wzmocnionej).

Dodatkowo zawsze możesz kimać w ciężarówce bo masz przymusową(teoretycznie) pauzę(czyli policaj może Ci pukać w szybkę aż do usranej).

Teraz, jaro670 napisał:

to jeszcze na aucie musi być cały sanitkowy badziew z kogutem włącznie.

No i tu pierdoli bo chce w łapę.

Każda stacja okręgowa może dokonać przechomologowania jeśli, w danym modelu/roczniku występuje taki wariant seryjny.

Czyli osobówka/ciężarówka.  

 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tornado posiadam wyciąg ze świadectwa homologacji fabrycznej, przed "ukaretkowieniem" doblosa , wtedy był homologowany jako 2 osobowy z rodzajem nadwozia VAN BB ,myślisz że to pomoże ?

Według Ciebie lepiej go zarejestrować jako ciężarowy (problem z dobudowaniem przegrody) czy jako osobowy ? 

Według przepisów VAN o kodzie BB to samochód ciężarowy z przedziałem, w którym kierowca oraz powierzchnia załadunkowa znajdują się w obrębie jednej jednostki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jaro670 napisał:

homologowany jako 2 osobowy z rodzajem nadwozia VAN BB ,myślisz że to pomoże ?

Oczywiście, pobierz dokumentacje jeśli jest karta pojazdu.

 

Teraz, jaro670 napisał:

Według Ciebie lepiej go zarejestrować jako ciężarowy TO CHYBA NAPISAŁEM WCZEŚNIEJ :P

 

(problem z dobudowaniem przegrody) TYLKO POTRZEBNA przy działalności do VAT`u.

 

Teraz, jaro670 napisał:

Według przepisów VAN o kodzie BB to samochód ciężarowy z przedziałem, w którym kierowca oraz powierzchnia załadunkowa znajdują się w obrębie jednej jednostki.

 

Nie porozumienie Ministra Transportu i Ministra finansów!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jakby udało Ci się go za rejestrować jako ciężarowy do 2,5 tony. Taki wynalazek z dawnych lat.

Absolutnie nie może być specjalny/sanitarny bo  zakaz poruszania się w strefach ujęcia wody(skażenie), no kumasz co jest 5?!

Czyli zakaz wjazdu prawie wszędzie gdzie się odpoczywa. Kompulumpa inaczej.

 

Bez kratki nie możesz prowadzić działalności typu transportowej-zarobkowej.

Oraz odliczać VAT`u z tej działalności na danym pojeździe.

 

Czyli SEI CZENTO z kratą z tyłu jako ciężarówka dla dilera telefonów komórkowych(parodia).

 

Przy dodatkowej ilości osób muszą być szyby, bo nie wolno woźić ludzi jak ziemniaki po ciemaku aby glonki na główce nie rosły :P

A to nie za bardzo przy `STEALCH`dla kampera?

 

Teraz dla analogi w 7 osobowym wanie po wyjęciu siedzeń gdzie jest kratka przy wożeniu szafy na działkę?

A no właśnie.

......

 

:)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Tornado napisał:

 

Teraz dla analogi w 7 osobowym wanie po wyjęciu siedzeń gdzie jest kratka przy wożeniu szafy na działkę?

A no właśnie.

......

 

:)

 

 

 

Tylko van typu Sharan/Galaxy ( bo takiego chyba miałeś na myśli ) jest zarejestrowany jako osobowy. Logika swoje a prawo niestety kurwa swoje. Obawiam się że rejestracja auta jako ciężarowe bez przegrody nie przejdzie bez względu czy chcę na nim zarabiać i wozić ziemniory czy wozić powietrze z Lichenia dla własnych celów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jaro670 napisał:

Tylko van typu Sharan/Galaxy ( bo takiego chyba miałeś na myśli ) jest zarejestrowany jako osobowy.

Nie tylko, ale blisko byłeś :P

 

Pomijając, chodzi o przechomologowanie w okręgowej. Jak diagnosta bije piane, że się nie da. 

Zasadniczo to oni to robią bez pracy manualnej. Patrzą w księgi i każą Ci po demontować osprzęt oraz ograniczą ilość siedzeń.

No i po marudzą bo nie każdy wie, że się da. Czyli po czołgowemu albo wiesz i się z nimi spierasz, lub pytasz ile chcą bo wiesz, że się da i nawet wiesz jak.

 

No to są moje klimaty i mam znajomego diagnostę, pruuuuuuuuu :P

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Tornado said:

Najlepiej jakby udało Ci się go za rejestrować jako ciężarowy do 2,5 tony.

A co tym zyskuje? Fiata Doblo też można tak zarejestrować? Mam ochotę zakupic taki samochód, fajnie byłoby gdzies pojezdzić nie martwiąc sie o nocleg, postawić jakiś stolik, posiedzieć :D

Najlepiej chyba kupować w komisach, które dają np półroczna gwarancję?

Edytowane przez Les
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię inaczej, zarejestruję tak jak na tą chwilę się da czyli na specjalny-sanitarny , wywalę wszystkie oznaczenia, kogut i wyposażenie medyczne a jak nie przejdzie przeglądu w styczniu 2019 to się będę martwił i zmieniał na ciężarowe. 

Chociaż ..... z tego co czytam to diagności zwracają uwagę na stan techniczny, opony,hamulce a z wyposażenia to sprawdzają jedynie trójkąt, gaśnicę itp. Co innego badanie pojazdu uprzywilejowanego które jest szczegółowe i droższe o 50 ale odkąd ściągnę koguta z Doblo to uprzywilejowanym w tym momencie przestanie być.

 

Są wśród nas jacyś diagności, może oni coś podpowiedzą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ciąg dalszy bajki o karetce co chciała zostać kamperem.

Pochwaliłem się zakupem w pracy i w rodzinie :             hłe hłe hłeeeeeeee , karetke se kurwa kupił , chyba po to żeby najebanym cię wozili hłe hłe hłe.

Na 15 osób może 3 chwyciły zajawkę a jedna mnie zaskoczyła bo od razu bez wyjaśnień odpowiedziała mi na pytanie po co to kupiłem.

Kurwa powiem Wam ciężko być innym w tym matrixie, innym bo bez baby, bez dziecioków a do tego takie gupoty wymyślo, żeby to jeszcze do zarobianio piniędzy ale łon kce w tym spać, no waryjot jeden. 

Kurde już miałem nawet parę dni z myśleniem że może rzeczywiście to ja jestem jebnięty i zamiast śmigać zgrabną ładną Toyotką,VW lub Oplem z jakimś tam prestiżem lub przynajmniej elegancją to będę jak debil dostawczakiem wszędzie jeździł. 

Do bycia choć trochę poza systemem trzeba w cholerę sił ale nie poddałem się ,pierdolę co myślą janusze jak mój szwagier który stwierdził że jak on by kupił kamper to tylko z łazienką i wc a gość siedzi na kanapie i ostatni raz za granicą był w Rumunii za czasów Caucescu.

Z drugiej strony reakcje ludzi to fajne sito z kim warto trzymać i tu mnie zaskoczyli młodsi koledzy bo Ci nawet zarazili się pomysłem i proszą o foty i rysunki techniczne.

Ale..... nie zmienia to faktu że do bycia poza matrixem trzeba masy energii i wytrwałości nie dziwię się wielu że w końcu wybierają komfortowy pochód lemingów.

 

Edytowane przez jaro670
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jaro670 napisał:

Do bycia choć trochę poza systemem trzeba w cholerę sił ale nie poddałem się

I o to chodzi, tak trzymać. Ludzie zawsze gadają, bez kitu. Najważniejsze, że Tobie to sprawia radość.

 

7 godzin temu, jaro670 napisał:

Z drugiej strony reakcje ludzi to fajne sito z kim warto trzymać i tu mnie zaskoczyli młodsi koledzy bo Ci nawet zarazili się pomysłem i proszą o foty i rysunki techniczne.

Ja napiszę z drugiej strony, że też nie warto żebyś Ty popadał w skrajność. Rozumiem, że dołujące może być to, że ludzie krytykują wszystko, co jest inne od jedynie słusznej linii, ale też nie powinieneś oczekiwać, że z entuzjazmem pochwycą każdy oryginalny pomysł, a jak tego nie robią to niewolnicy matrixa :) Brak entuzjazmu i chęci naśladownictwa nie wyklucza tego, że ktoś Twoje odmienne zdanie szanuje :) Ja tak na przykład mam - w Twoje ślady bym nie poszedł, ale w życiu bym nie wpadł na to, żeby twierdzić że to głupie i kup panie Passata :D 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Les Chwalić się może mniej co ewentualnie podeprzeć czyimś zdaniem, opiną. Tak , wiem że to głupie ale od zawsze miałem cholerny problem z podejmowaniem niektórych decyzji stąd wahania , rozkminki itp i tak jest z tym autem, wciąż rozkminiam czy dobrze zrobiłem , że to może bez sensu walczyć tak długim autem  z miejskimi parkingami przez 8 miesięcy  żeby przez 4 miechy mieć ubaw i radochę ,że może mogłem wybrać kombi itp. Strasznie mnie takie bzdury spalają i jak już z kimś o tym gadam to nie po to żeby się chwalić co raczej podgrzać czyimś zdaniem. Są dziedziny w moim życiu w któym decyduję w 5 sekund i niczyje zdanie się nie liczy ale jak chodzi o moje szajby i  (egoistyczne tfuuuuu) pasje to zawsze mam mega rozkminy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   @jaro670  Dobrze jest, nie przejmuj się rodziną i swoimi rozkminami. Moje poprzednie auto to był Ford Transit z 94r

Typowy dostawczak, 3 osobowy. Kupiłem go po sprzedaniu Merca w210 w kombi. Kombinowałem co by tu, i stwierdziłem że auto

ma na siebie zarabiać i chcę mieć coś ala kampera. Synkowie wydziwiali, kobieta wydziwiała, miałem to w dupie. Zrobiłem sobie proste

łóżko które wstawiałem w dwie minuty, stolik turystyczny, krzesło, butlę gaz. z palnikiem i kilka nocy nad jeziorem spędziłem w spokoju.

Do tego, temu czy innemu coś przewiozłem, wpadło parę złotych, synki dorobiły na transporcie do tego nauczyli się jeździć busem, same zalety.

Najlepsze że już nie byłem do dyspozycji dla baby i teściowej bo warunki nie te. Hehe. Dobrze się czułem i szkoda że musiałem go oddać.

Pojechał do Afryki i teraz Murzyny ganiają moim Fordzikiem po pustyni.

 

   Jeszcze będziesz zadowolony, gwarantuje Ci.:D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jaro670 napisał:

@Les Chwalić się może mniej co ewentualnie podeprzeć czyimś zdaniem, opiną. Tak , wiem że to głupie ale od zawsze miałem cholerny problem z podejmowaniem niektórych decyzji stąd wahania , rozkminki itp i tak jest z tym autem, wciąż rozkminiam czy dobrze zrobiłem , że to może bez sensu walczyć tak długim autem  z miejskimi parkingami przez 8 miesięcy  żeby przez 4 miechy mieć ubaw i radochę ,że może mogłem wybrać kombi itp. Strasznie mnie takie bzdury spalają i jak już z kimś o tym gadam to nie po to żeby się chwalić co raczej podgrzać czyimś zdaniem. Są dziedziny w moim życiu w któym decyduję w 5 sekund i niczyje zdanie się nie liczy ale jak chodzi o moje szajby i  (egoistyczne tfuuuuu) pasje to zawsze mam mega rozkminy. 

Nie gadaj o tym z ludzmi dla których all inclusiv w egipcie to szczyt prestiżu i marzeń.

Chyba nie jest znacznie dłuższy od combiaków, ja mam problem z szerokościa

Długość 4810 mm
Szerokość

1985 mm   

 

Kwestia przyzwyczajenia.

 

Wiele razy miewałem chwile zwątpienia, wtedy przestawałem mysleć o problemach a skupiałem się na celu, pomagało.

Zrobiłeś coś o czym ja od dawna mysle....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.