Skocz do zawartości

Honda xl250r problem


maxis300

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie jest problem tego typu że silnik stracił moc i w rezultacie zauważyłem że nie ma praktycznie kompresji... a co najgorsze nawet potrafi sie zaciąć przy próbie obrotu wałem, i tu pytanie do was bo niestety czeka mnie rozbiórka tego silnika... czy ktoś sie orientuje gdzie można znaleźć jakiś manual  silnika do tak wiekowego motocykla jakim jest honda xl250r 1982r. Z góry dziękuje za wszelkie sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maxis300 napisał:

potrafi sie zaciąć przy próbie obrotu wałem

Wygląda na to, że pierścienie Ci się rozsypały. A kawałki utkwiły pomiędzy ściankami tłoka i cylindra.

 

W Poznaniu, jest taki warsztat Japan Garage. Specjalizują się ogólnie w japońskich autach ale Honda to ich ulubiona marka. W sumie nawet nie wiem, czy robią też motocykle, ale pewnie mają dostęp do różnych serwisówek - zadzwoń, pogadaj. To pasjonaci, sympatyczni- może Ci udostępnią taki manual. 

Jak wrzucisz nazwę Japan Garage w google to Ci wyskoczy ich strona.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, herodotrk napisał:

Wygląda na to, że pierścienie Ci się rozsypały. A kawałki utkwiły pomiędzy ściankami tłoka i cylindra.

Jeśli to prawda to by był pierwszy taki przypadek jaki zobaczę na własne oczy ? Spróbuję dziś podzwonić ale znajaąc naszysz Polskich majstrów to nie wiele się dowiem przez telefon 

4 godziny temu, herodotrk napisał:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maxis300 napisał:

nie wiele się dowiem przez telefon 

W każdym razie nie pisz maili - kiepsko im idzie odpowiadanie. Zdecydowanie dzwoń. Może zaproponuj jakąś opłatę? np. 50 -100 PLN? Tak, żeby coś mieli z tego...

 

Pisząc "kawałki" oczywiście miałem na myśli jakieś  opiłki metalu -  do  tego mogły się gładzie cylindra "poharatać" i dlatego tak marnie się kręci.  W sumie nieważne, i tak będziesz musiał to rozkręcić to wtedy zobaczysz co się stało. Opisz potem jak to wyglądało

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.08.2017 o 08:41, herodotrk napisał:

Opisz potem jak to wyglądało

Pozdrawiam

Dziś zebrałem się w sobie by w końcu dobrać sie do silnika i jak sie okazało pierścienie i gładź cylindra jest ok :) problem natomiast jest w tym że łańcuch rozrządu był mega luźny tak jakby napinacz go nie naciągał :/ 2 zawory ssące dostały i są krzywe. Teraz pytanie co dalej z tym robić by to w miarę ogarnąć

IMG_20170814_112401 - Kopia.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę, rozluźniony rozrząd i wykrzywiły się zawory.  Człowiek całe życie się uczy.

 

Szkoda, że ta głowica jest pęknięta. Bo na fotce wcale nie wygląda to źle jak na silnik z 82 roku. Zawory to byś w końcu znalazł, japońce lubią te same części umieszczać w różnych modelach. Zwłaszcza w tamtych latach.   No ale jak głowica pęknięta...  Może znajdziesz jakiś inny uszkodzony silnik ale z dobrą głowicą.

 

U nas to niestety, ciągle mały rynek takich części używanych. W  UK albo USA to byś pewnie znalazł nawet nówkę nie śmiganą :-)

 

Pozdrawiam!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

I w końcu po długim czasie silnik złożony ?? Skończyło się na wymianie łańcuszka rozrządu , dotarciu nowej głowicy, nowym pierścieniu olejowo-zgarniajacym gdyż stary połamałem przy zakładaniu głowicy :/ i wymianie łożysk w skrzyni biegów . Przyznam że o wiele lepiej chodzi niż wtedy gdy go tylko kupiłem :). Dzięki panowie za pomoc można zaczynać sezon :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.