Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was Bracia

 

Bardzo krótko moje zapytanie do Was . Właśnie zmarł mój życiowy mentor mój Tata . Wielka postać w moim życiu I mój najwierniejszy Przyjaciel .

Nie znam się na prawie ale mam ograniczone zaufanie niestety do partnera moje Siostry który ma na nią niepozytywny wpływ który mógłby nastawić Siostrę przeciwko swojemu Bratu  . Chodzi o sprawy spadkowe (dom Rodzinny)

 

- po pół roku zostanie otwarty testament z wolą mojego Taty ,

- raczej wola Taty będzie taka że dom zostanie przepisany na moją Mamę w całości za jej życia (osoba nie zdolna do samodzielnej egzystencji psychicznie i fizycznie) nie posiada chyba odpowiedzialności prawnej jest po operacji 

- po śmierci Mamy dom przechodzi raczej na dzieci w równej połowie jeśli nie zostało to inaczej określone w woli zmarłego chyba Siostra i Ja .

- obecnie Siostra samozwańczo wzięła Mamę do siebie pod opiekę po śmierci Taty  

 

Moje pytania do osób z podobnymi doświadczeniami :

 

1) Czy powinienem być osobiście na odczytaniu testamentu mojego Taty ?

2) Czy brak obecności wpłynie prawnie na dalsze losy zarządzania majątkiem ?

3) Jeśli Tata zadecydował że dom przejdzie na moją siostrę za "dożywotnią opiekę" nad Mamą czy i jak mogłbym tą ewentualną wolę zakwestionować ?

4) Jeśli siostra dostała by dom za opiekę nad  Mamą czy nadal według prawa należy mi się jakaś część majątku (domu) ?

 

Moje słowne ustalenia z Siostrą w przyszłośći  , nie chcę domu bo jej zależy żeby go zatrzymać z tytułu sentymentu zależy mi tylko na spłacie części która mi się należy . Mam Syna i też chcę się jakoś zabezpieczyć .

 

Dziękuję za ewentualne rady

 

Masterblaster

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego testament ma być odczytany za pół roku? Czy jest już w sądzie? W jakiej formie (jak był sporządzony i kiedy) i u kogo się znajduje?