Skocz do zawartości

Pierwszy motocykl klasy 125


Perun

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

I kupiłeś maszynę? YBR to taki osiołek, szału nie robi ale na początek wystarczająco dobry. Ja zaczynałem od demoludów i jakichś rupieci, ile bym dał żeby mieć taką nawet YBR. 

Ewentualnie NSR, RS,MiTo jak lubisz dwusuwy, ale trzeba patrzeć w dowód czy łapie się na B.

 

Co mogę doradzić? Na samym początku kupić ubiór motocyklowy. 

Kurtka spodnie lekkie na lato z meshu, cięższe ale solidne z cordury co wolisz. 

Sprawdź ceny nowych typu adrenaline, ozone itd. Używki także możesz śmiało kupić. 

Buty takie i dobre polskiej firmy Husar ok 300zł. Zamów dwie pary, protestuj i odeślij jedną. Lepiej wziąć ciut, podkreślam ciut większe plus wkładka do środka.

Rękawice polskiej firmy Husar bądź tureckiej Tschul. Mam to i to oba dobre, Husar od ok 80 Tschul od ok 150. Mierz obwód dłoni, lepiej wybrać jeśli masz rozmiar graniczny mniejsze. Ale i tak warto zamówić dwie pary i odesłać te nie pasujące.

Kaski? Milion wyborów. Moim zdaniem. Do turystyki wystarczy zwykły kask pełny szczękowy ze zwykłym zapięciem. Zapięcie DD, 2D różnie to nazywają jest mniej wygodne gdy gdzieś pojedziesz do sklepy, ściągasz zakładasz itd. 

 

Co warto mieć w kasku:

Blendę przeciwsłoneczną - nie wiadomo kiedy będziesz jechał pod słońce a to nie auto że wyciągniesz okulary ze schowka i założysz. A tak cyk i gotowe. 

Pinlock - osobiście NIE wyobrażam sobie kupić kasku bez tego. Nie raz prawdopodobnie ocalił mi skórę zapewniąc widoczność i chroniąc przed wypadkiem choćby wypad praktycznie zimą przez Alpy. 

 

Nowy czy używany? Nowe nie są drogie, a używane są śmiesznie tanie. Zależy na co trafisz, sam używam LS2 - poprzedni używałem 7 lat i polecam, teraz mam drugi i także polecam. Miałem kupić Caberg Evo Drift 2 ale jak ma się porysować albo mają ukraść, to za to kupię dwie LS- dwójki z wyższej półki. 

 

A z motocyklem sprawdzenie jak wszędzie, są setki poradników. Po zakupie opłaty, serwis. Wymień olej w lagach, nikt tego nie robi a warto.

  • Dzięki 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
2 godziny temu, Perun napisał:

Celuję jednak w GPZ 500

To patrz w 500S polift z tarczą z tyłu. Miałem to i miałem KLE, przeżyłem regenerację magneta i wyjazd panewki oraz SWAP nowego używanego silnika, w sumie rozbierałem to parę razy i jak kupisz miałbym kilka porad. Też gdzieś jakieś linki do serwisówek może się znajdą. Motocykl śmiesznie tani, nie kupuj trupa za grosze. Patrz czy masz pełne magneto czy nie, odkręcasz górny korek w pokrywie magneta np monetą 5zł w korek i kombinerkami łapiesz, odkręcasz i patrzysz. Mam namiary do gościa co regeneruje magneta itd w razie potrzeby.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.