Skocz do zawartości

Gdzie wlać płyn chłodniczy?


Marek Kotoński

Rekomendowane odpowiedzi

Pokaż całą komorę silnika, ale stawiam, że wlewasz do chłodnicy aż troszkę się przeleje przez wlew. Tak tyci tyci i poczekaj aż osiądzie. Jeżeli stan się wyrównał i nic nie opada (masz zalane pod "sam korek") zakręcasz i po sprawie. Nadmiar płynu przeleje się sam do zbiorniczka wyrównawczego i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekhmmm.... Pozwolę sobie na małą poprawkę.... Każdy układ paliwowy, olejowy, hamulcowy czy chłodniczy jest układem CIŚNIENIOWYM! Każdy jest wymuszony pompą lub wtryskiwaczami wysokiego ciśnienia.

 

Układ chłodniczy dzielimy zasadniczo na dwa rodzaje:

1. Chłodzony powietrzem- np fiat 126p czy stare wojskowe tatry lub MAN-y- przewiew powietrza był wymuszany specjalnym radiatorem lub zwykłym wystawieniem chłodnicy. Dziś spotykany w małolitrażowych motorach i skuterach.

2. Chłodzony cieczą- i dzielimy go znów na dwa rodzaje:

 

1. Otwarty- czyli że możemy w każdym momencie dolać płyn chłodniczy- najczęściej stosowany

2. Zamknięty- czyli chłodziwo jest wciskane pod ciśnieniem specjalną sprężarką- np. popularny Ford Mondeo MKIII z silnikiem 2.0TDCI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.