Skocz do zawartości

Czy brać socjalne pomimo dobrej sytuacji?


Achilles

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka. Ojciec pracuje za granicą, nie rozlicza się w polskim US, przelewa mi co miesiąc 1500 zł a jestem studentem. Zawsze mi coś zostaje z tego.

Ojciec nie rozlicza się w US, mam zasądzone 450 zł alimentów przez sąd.

Branie stypendium socjalnego byłoby nie moralne, żyjemy jednak w Polsce .

Pytanie egzystencjalne wręcz- brać czy nie brać?

Podpowiedzcie za i przeciw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo, aż założyłem konto, żeby odpowiedzieć. 

Otóż ja byłem po drugiej stronie. Tzn wśród ludzi którzy pomimo faktycznie nieciekawej sytuacji stypendium nie mogli dostać bo 3 zł za dużo dochodu. Mając jeszcze dwójkę rodzeństwa na studiach żyłem przeważnie za 500 zł na miesiąc ( z czego 300 na akademik ) + to co udało się dorobić. I powiem szczerze chuj mnie strzelał jak spotykałem ludzi, którzy chełpili się wręcz tym, że załatwili sobie zerowe dochody i dostają maksymalne możliwe stypendium ( a przeważnie byli to ludzie - w moich oczach ludzie majętni) . Ale uczciwie przyznam, że nie wiem czy gdybym nie był po drugiej stronie nie robiłbym tego samego. Także moja rada jest taka: jak chcesz to bierz, ale nie chwal się tym i nie rozpowiadaj jak to dostajesz hajs z uczelni bez powodu - tylko staraj się dobrze to wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie kiedyś wkurwiało, że majętni mają kasę i biorą socjal, a ja mimo kiepskiej sytuacji nie brałem. Teraz wychodzę z założenia, że hasło "wyuczona bezradność" miało wpływ na to, że nie kombinowałem, żeby dostać tą kasę. Bierz kasę i dobrze ją wydawaj i wszystko będzie tak jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach