Arox z lasu Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Zgodzę się z Tobą jeżeli chodzi już o te diesle typu "blueeficinety" czy "bluemotion". Tam usuwając ten filtr zaburzasz pracę całego silnika. Co do Scootta i Audicy- znaczenie kluczowe ma rodzaj oprogramownia komputera. Czy jest to dla wersji 130 KM czy 140 KM DPF. Samo wywalenie filtra to odkręcenie 6 śrub i zamontowanie nowego kolektora wylotowego, którego można za grosze w stanie bardzo dobrym dostać na szrocie- chyba że chce bawić się w kwasówkę. Samo przeprogramowanie to koszt koło 250-300 zł. Czyli za robotę i części powienien zmieścić się w zakresie około 500-800 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scOOtt Opublikowano 6 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 Na chwilę obecną już dwukrotnie zdarzyła mi się sytuacja, że auto nie miało mocy - nie przyśpieszało jak powinno. Tak jakby turbina w ogóle się nie załączała. W obydwu przypadkach zgasiłem auto, uruchomiłem ponownie i problem zniknął. Nie wiem co to może być za przyczyna. Dziś przy okazji wizyty u mechanika powiem mu o tym fakcie - niech podłączy kompa i niech sprawdzi. Mam nadzieje, że to nie początek końców żywota turbiny. Nie świszcze, nie gwiżdże podczas przyśpieszania. Jedynie z kratek nawiewowych przy przyśpieszaniu słychać taki bardzo delikatny cichy pogłos powietrza - świstem bym tego nie nazwał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarnawa vel Lancelot Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 To automat jest bo nie mogę odczytać i jeśli tak czy wcześniej jeździłes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scOOtt Opublikowano 6 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 (edytowane) Tak, to automatyczna skrzynia biegów multitronic. Dopiero co zmieniałem w niej olej. Zmieniałem też przewód od turbiny do intercooler'a bo oryginalny miał lekko ułamane zapięcie, przez tą małą dziurkę chlapało olejem (nie dużo ale auto było usyfione po stronie tego przewodu od spodu i postanowiłem to zrobić) - jeździło poprawnie ale wkurzało mnie jednak to że ten olej gdzieś tam syfi. Po zmianie przewodu na zamiennik miałem taką sytuację, że mechanik niedostatecznie go wsunął i podczas dodania gazu wypadł - auto praktycznie unieruchomione, jakoś się "doczołgałem" z powrotem do niego - zapiął poprawnie przewód i od tej pory nic już takiego się nie przydarzyło.Staram się odpalać auto rano by pochodziło tę minutkę przynajmniej zanim ruszę. Dopóki na blacie nie ma 90st nie przekraczam 2000 RPM. Często jeżdżę po mieście a tam może i przyznam się do tzw. "PSJ"* ale jak wylece poza miasto to nie obawiam się mu depnąć.Ten drugi raz gdy nie działała turbina zdarzył mi się wczoraj. Dziś np. jadąc odcinek 30 km włączyłem tryb sport na skrzyni i po rozgrzaniu nie schodziłem poniżej 2500 RPM średnio utrzymując prędkość 140-150KM - tak na przedmuchanie turbiny bo też słyszałem opinię żeby po prostu "dać jej popracować a nie jeździć jak pizda" *PSJ- pizdowaty styl jazdy Wcześniej jeździłem benzynowym silnikiem 1.25 o straszliwej mocy 75KM - Ford Fiesta Edytowane 6 Listopada 2015 przez scOOtt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarnawa vel Lancelot Opublikowano 6 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2015 A moźe odnosisz mylne wrażenie tzw.turbo dziury Też tak miałem ,teraz podczas jazdy w tiptroniku robię redukcję silnik wyje i depcze, tona sześćset frunieTeż jeżdze jednym z świętej Niemieckiej trójcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arox z lasu Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 A moźe odnosisz mylne wrażenie tzw.turbo dziuryTeż tak miałem ,teraz podczas jazdy w tiptroniku robię redukcję silnik wyje i depcze, tona sześćset frunieTeż jeżdze jednym z świętej Niemieckiej trójcy Też tak uważam, że po prostu nie przyzwyczaiłeś się do turbo dziury. Co do psującej się turbiny- przede wszystkim zaczyna wyć. To znaczy, że jak do tej pory jej nie słyszałeś, to właśnie zaczynasz ją słyszeć. Późniejszym etapem jest przepalanie oleju silnikowego, a to oznacza, że turbina do konkretnego remontu. W skrajnym przypadku następuję zablokowanie łożyska. Czyli turbina do wyrzucenia. @Scoott Jeżeli już pozwalasz sobie na przedmuchanie turbiny, to zawsze na koniec zanim wyłączysz motor, to niech popracuje on na jałowych obrotach tak do 3 minut, by turbina gwałtownie nie stygła. To pozwoli Ci na dłużej utrzymać jej poprawną kondycję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukulus Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 A moźe odnosisz mylne wrażenie tzw.turbo dziury Też tak miałem ,teraz podczas jazdy w tiptroniku robię redukcję silnik wyje i depcze, tona sześćset frunieTeż jeżdze jednym z świętej Niemieckiej trójcyTarnawa wymieniales moze olej w tiptroniku? Wlasnie mnie to czeka, lecz nie wiem na jakie koszty sie przygotować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scOOtt Opublikowano 9 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (edytowane) Czy taki dźwięk podczas przyspieszania (musicie sie wsłuchać) to dźwięk turbiny ?http://sendfile.es/pokaz/562869---uua1.html Edytowane 9 Listopada 2015 przez scOOtt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarnawa vel Lancelot Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (edytowane) Tarnawa wymieniales moze olej w tiptroniku? Wlasnie mnie to czeka, lecz nie wiem na jakie koszty sie przygotować.Z tego co pamiętam Około 500 płn za komplet w zeszłym roku Edytowane 9 Listopada 2015 przez Tarnawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scOOtt Opublikowano 19 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Podłączyłem wozidło do kompa - błędów brak. Więc to raczej nie turbina. Mechanik podejrzewa zawór sterujący N75 - pokazał na co patrzeć jak auto nie będzie miało mocy - pożyjemy, sprawdzimy, zobaczymy. Na razie nic niepokojącego się nie dzieje. Jestem po wymianie oświetlenia na LEDy. Wieczorkiem postaram się wrzucić fotkę jak to wygląda.Pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukulus Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Z tego co pamiętam Około 500 płn za komplet w zeszłym rokuDzieki za odpowiedź. Mam nadzieje, ze po wymianie automat mi nie padnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scOOtt Opublikowano 20 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 I nastała jasność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Scoot.I Ty wpuszczasz babe do Twojego cudenka?Wiecej bedziesz mial pozytku z blachary niz ze swojej baby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arox z lasu Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Fakt, ta torebka na prawym siedzeniu psuje efekt i to całkowicie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Portista Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Automat - bleee ale autko fajne , no i ta torebka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scOOtt Opublikowano 21 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 To trochę bez torebki Stroniłem od automatycznej skrzyni. Wręcz byłem przeciwny. Teraz jednak nie chciałbym z powrotem przesiadać sie na manual. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi