Skocz do zawartości

Transport kierowca C lub C+E czy jest sens?


david001

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam to szczęście że po kilku latach poszukiwań znalazłem sensowną firmę i już 11lat jeżdżę w jednym miejscu. Wożę ADRy w cysternie. Firma DK ale kontrakt PL pieniądze nie najgorsze i wszystko w majestacie prawa płacone. Wiadomo że materiały niebezpieczne są trochę trudniejsze ale wszystkiego idzie się nauczyć. Jedynie jedna rzecz jest ciężka to system 4/2 ale idzie przywyknąć. Sprzęt ok czego chcieć więcej. Podejście dunów do nas też nie spotykane gdzie indziej. To wszystko dlatego że w PL mamy tylko jednego typa od wypłat a resztę załatwiamy tam. Pewne jest że trzeba szukać a coś znajdziesz, z tym że musisz złapać trochę doświadczenia i znajomych wtedy będzie i sensowna robota, a i znajomość języka obcego jest bardzo ważna!

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, qubba1982 napisał(a):

już 11lat jeżdżę w jednym miejscu.

Faktycznie - rzadko spotykane w branży.

 

32 minuty temu, qubba1982 napisał(a):

. Wożę ADRy w cysternie. Firma DK ale kontrakt PL

Maiłeś wcześniej doświadczenie na cysternach? ADR robiłeś razem z "lejcami" czy po jakims czasie?

 

33 minuty temu, qubba1982 napisał(a):

. Podejście dunów do nas też nie spotykane gdzie indziej.

Potwierdzam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmowa o pracy kierowców przywołała coś, co widziałem jakieś 30 lat temu.

TIR z pełnowymiarową przyczepą wjeżdżający tyłem po łuku na prom, między inne tiry.

To że lekko pod górkę to tylko dodatkowy detal, wśród całokształtu wydarzenia nie aż taki ważny.

Odstęp po obu stronach po pół metra od sąsiednich TIRów.

Stałem jak zamurowany zastanawiając się jak trzeba umieć jeździć, żeby coś takiego zrobić.

Zostało mi w pamięci do dzisiaj.

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kiroviets napisał(a):

Maiłeś wcześniej doświadczenie na cysternach? ADR robiłeś razem z "lejcami" czy po jakims czasie?

Wcześniej jeździłem z silosem i cysterną spożywczą. ADRy zrobiłem po 4 latach w branży. Zawsze marzyłem o cysternie to trochę inna robota, wiadomo że jeździsz jak wszyscy ale obsługa tego barachła jest trochę bardziej wymagająca(choć dziś miałbym problem założyć prawidłowo pasy). Przede wszystkim trzeba cały czas myśleć przy przewozie materiałów niebezpiecznych (tunele, załadunki i rozładunku) bo to nie wybacza. Nie tak dawno poparzyłem nogę sodą kaustyczną dobrze że polałem się tylko wodą z wypłukanego węża po rozładunku, węch też mam słaby od kwasu octowego (wozimy taki 98%) ale to tylko pokazuje skale zagrożeń których nie można ignorować (rutyna gubi).

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.08.2023 o 20:07, Strusprawa1 napisał(a):

Swoją drogą jak było w szkółce i potem na stażu? W szkółce są soboty wolne czy tylko niedziele?

Na poczatku przez pierzwe 3tyg, soboty normalnie masz zajecia i jestes skoszarowany, pozniej juz mozesz wracac na weekend do domu, chyba ze Ci sluzba wypadnie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.08.2023 o 22:55, qubba1982 napisał(a):

Wcześniej jeździłem z silosem i cysterną spożywczą. ADRy zrobiłem po 4 latach w branży. Zawsze marzyłem o cysternie to trochę inna robota, wiadomo że jeździsz jak wszyscy ale obsługa tego barachła jest trochę bardziej wymagająca(choć dziś miałbym problem założyć prawidłowo pasy). Przede wszystkim trzeba cały czas myśleć przy przewozie materiałów niebezpiecznych (tunele, załadunki i rozładunku) bo to nie wybacza. Nie tak dawno poparzyłem nogę sodą kaustyczną dobrze że polałem się tylko wodą z wypłukanego węża po rozładunku, węch też mam słaby od kwasu octowego (wozimy taki 98%) ale to tylko pokazuje skale zagrożeń których nie można ignorować (rutyna gubi).

Ale chyba przy ADR nie trzeba tak cofac? Bo wiekszosc rozladunkow/zaladunow to albo jakies wielkie stacje paliwowe albo ustawiasz sie bokiem? Czy sie myle?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, david001 napisał(a):

Ale chyba przy ADR nie trzeba tak cofac? Bo wiekszosc rozladunkow/zaladunow to albo jakies wielkie stacje paliwowe albo ustawiasz sie bokiem? Czy sie myle?:

Chyba się mylisz. ADR to materiały niebezpieczne czyli nie tylko paliwo, a miejsca w jakich są załadunki i roz są różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, qubba1982 napisał(a):

Chyba się mylisz. ADR to materiały niebezpieczne czyli nie tylko paliwo, a miejsca w jakich są załadunki i roz są różne.

Tak, ja mam podstawowy zeby jezdzic cysterna trzeba doplacic wiecej, myslalem ze tylko po stacjach to wozisz, pamietam ze na tym kursie sporo tego bylo gdzie sa zakazy jakis ladunkow tunele itp ale i tak kazdy zdawal

Edytowane przez david001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@david001Ja wogóle nie jeżdżę po stacjach. U nas na kursie uczą przy cysternach jak byś woził tylko paliwo (gdy ostatnio przedłużałem ADR facet na kursie musiał mocno zastanawiać nad odpowiedziami na moje pytania bo tylko na przewozie paliw się znał). Tak naprawdę paliwo wożę bardzo rzadko i zazwyczaj do portów. Dużo rozładunków mamy w małych firmach w DK. Tam są takie małe manufaktury gdzie trzeba się trochę spocić żeby cofnąć pod zbiornik i podłączyć węża. Napewno nie porównam się z kimś kto jeździ na dostawach do Biedry bo tam jest inny stopień trudności ale uważam że mam dość duże umiejętności w tym względzie 😁 Zdają wszyscy nawet Ci którzy nie chcą bo szefostwo ich na siłę na kurs wysłało. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
5 godzin temu, david001 napisał(a):

4 raz w tym roku bede zmienial robote,

Tak branża, taki kraj. Tym bardziej na solówce.

 

5 godzin temu, david001 napisał(a):

moje CV to smietnik xD

Na jakiegoś team leader'a aplikujesz do korpo? Nie ma co przeżywać. ;) 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.