Skocz do zawartości

Jak wybrać firmę do seo


robert_m

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wybrać dobrą firmę do SEO/reklam?

Mam miesięczny budżet na "marketing" ok 10-20k eur. Nie mamy wewnętrznego działu marketingu, robimy to na czuja z tym co każde z nas się kiedyś nauczyło, póki co wychodzimy na fajny plus i zysk z leadów które wpadają przewyższają koszt który ponosimy na reklamę. Jednocześnie coraz bardziej nam to ciąży i chcielibyśmy by ktoś to od nas przejął.

Rozmawiałem z paroma firmami ale nie mam zupełnie pojęcia jak je zweryfikować, a gdy mówię im o budżecie to tylko im się oczy świecą i obiecują złote góry.

Będę wdzięczny za tipy. 95% postów na necie "jak wybrać dobrą firmę do reklam" jest pisana przez firmy oferujące te reklamy, zależałoby mi na opinii z zewnątrz.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawka godzinowa + success fee. Unikaj modeli % od budżetu, bo one są fajne dla agencji oraz firm, gdzie będziesz małym klientem i będziesz na końcu listy priorytetów. Generalnie cudów w tej branży już nie ma, bo została wysycona przez dużych graczy i można ugrać jak się jest w niszy, na wysokiej marży, albo jeszcze małej skali. Jakby co, to pisz na priv to mogę coś poradzić, bo kiedyś w tym siedziałem.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wyborem warto jest zadać kilka pytań

1. Kto jest osobą kontaktową w moim projekcie - account czy specjalista? Przy strukturze firmy z silnym account managmencie, Twój projekt może realizować junior lub mid, którego nazwiska nawet nie będziesz znał stąd ryzyko dużego przepalenia budżetu. Jeśli specjalista występuje z imienia i nazwiska, masz do wglądu doświadczenie czy nawet portfolio, możesz zweryfikować, czy ktoś zrozumie Twój biznes.

2. Jak wygląda raportowanie? - Ludzie kłamią, dane nigdy. Jak widzisz raporty w prezce lub spisane dane z panelu w Excelu to od razu widać, że to nic poważnego. Raporty powinny być do wglądu w czasie rzeczywistym, agregujace wszystkie usługi, jednocześnie zrozumiale do klienta. Jak kula analityka, kulawe jest wszystko inne. Zrozumienie i analiza rzetelnych danych to podstawa pracy.

3. Jak często odbywają się spotkania statusowe? - przy Twoim budżecie nie wyobrażam nie widzieć się minimum raz w miesiącu ze specjalistą, żeby omówić bieżące wyniki, Twoje procesy sprzedażowe i kolejne zmiany w kampaniach czy słowach kluczowych.

Od siebie polecam skontaktowanie się z firmą https://blackdale.eu/ Powinni dobrać odpowiednia strategię. 

Edytowane przez bbking
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.