Skocz do zawartości

Brak pamięci w radiu w Chevrolecie.


Arox z lasu

Rekomendowane odpowiedzi

Chwaliłeś się Marku, że Twój Kennwood po wyłączeniu napięcia odcina się.

 

Można temu zapobiec podając prąd bezpośrednio od akumulatora. Najczęściej jest kolor żółty przy kostce którą wpinasz. Czasem może być inny, bo żółty może być zarezerwowany dla anteny wysuwanej elektrycznie.

 

Należy puścić napięcie albo z deski z bezpiecznikami, albo stacyjki albo bezpośrednio z akumulatora (powinno być podane w instrukcji jaki bezpiecznik zainstalować) i wpinasz w wolny pin (oczko), który jest przedłużony do radia na pozycję "stand by".

 

Jest to około 1-1,5 godziny pracy i powinno rozwiązać Twoją bolączkę z programowaniem radia co odpalenie silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli prawidłowo. To w takim razie nie musisz nic robić.

 

Mam tylko pytanie:

 

Czemu odłączasz akumulator? Boisz się, że rozładuje się? Czy rozładowuje się przez noc? 

 

Jeżeli rozładowuje Ci się przez noc, to znaczy że masz nadmierną upływność. Najłatwiej sprawdzić omomierzem cęgowym. Wynik porównujesz do danych producenta. Jeżeli jest za wysoki, to trzeba zacząć szukać tej upływności. Jeżeli w normie, to cóż... Ale to oznacza, że akumulator stracił już "pamięć pojemności" i niestety najlepiej wymienić na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Mnemonic napisał:

Wyjmuj bezpiecznik od sterownika silnika. Prościej, czyściej i bez kłopotów z radiem. 

 

A nie spierdoli się coś? Boję się nawet o tym pomyśleć. Ciągle check się zapala i jakieś gówno wychodzi na kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytując klasyka:

Ty strzelasz, do Ciebie strzelają - jeden huk :D

Odpięcie klemy czy wyjęcie bezpiecznika to jeden pies, zabierasz zasilanie. Różnica tylko w tym, że bezpiecznikiem z jednego urządzenia a nie całego auta.

Swoją drogą może warto zająć się tymi błędami zanim posypie się coś kosztownego. Każde zaburzenie spalania mieszanki to wzrost temperatury spalania, prędzej czy później coś padnie. Za bogato spali katalizator, za ubogo wypali głowicę. W termodynamice margines błędu jest bardzo mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.