SzatanK Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 Czy przy wymianie sterownika z np. Mazda 3 2005 1.6 benzyna 16v Musi być wymieniony na identyczny sterownik czy na przykład można na "nowszy". Byłbym bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrotycz Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 elektroda.pl To jest forum tematyczne i ten dział jest raczej na zasadzie co myślicie o tym aucie a to wam się widzi? Twoje pytanie musi trafić gdzieś gdzie jest wielu specjalistów a tu to raczej z tym ciężko. To jest specjalizacja. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzatanK Opublikowano 23 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 @wrotycz Dzięki bardzo bracie. Chyba zrobię tak jak mówisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chciak Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 Wystarczy że będzie kompatybilny z tym samym osprzętem. tj, czujniki/zawory mają takie same nr seryjne. Możesz to sprawdzić na stronach z cześćiami np http://e-katalog.intercars.com.pl dodatkowo trzeba zakodować immobilizer 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonzo Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 (edytowane) 55 minut temu, SzatanKrieger napisał: Czy przy wymianie sterownika z np. Mazda 3 2005 1.6 benzyna 16v Chodzi Ci o sterownik silnika ? To nie takie proste bo w nim poza oprogramowaniem do sterowania silnika jest także immobilizer. Więc jesli wymieniać to: Po pierwsze - musi byc to identyczny sterownik, z tymi samymi numerami katalogoowymi i w dodatku z tą sama wersja softu (jesli występowały rózne wersje) Po drugie - wymieniając sterownik - wymieniasz też pestkę w kluczyku lub cały kluczyk wraz ze stacyjką. No i kluczowe pytanie - dlaczego chcesz wymieniać sterownik ? To jest bardzo mało awaryjny element. Jesli coś się upaliło - zazwyczaj daje się naprawić. Możliwe jest także zrobienie klona ECU - kupujesz taki sam uzywany, wyciągasz z istniejącego eprom od immobilizera, kopiujesz go i wlutowujesz do drugiego sterownika. A i w niektorych sterownikach (choc nie wiem czy jeszcze w 2005 roku) da się usunąć immobilizer całkowicie. A wracając do samego oprogramowania sterownika. To że kupisz sterownik z tym samym numerem (używka) - nie znaczy w 100% ze będzie on miał takie samo oprogramowanie. Może być tak, że silniki 1.6-16 wychodziły z na przykład róznymi wtryskiwaczami (rózne wydajności). I od tego zalezy jakie będą wpisane czasy wtrysków wtryskiwaczy dla trybu pracy silnika w pętli otwartej. A i w petli zamkniętej też nie będzie to bez znaczenia - bo na przykład może się okazać, że skończy się zakres korekt adaptacyjnych. Ale i tak się ciesz, że nie masz Volvo. W tych autach od 1998 roku każdy moduł elektroniczny (im nowsze Volvo tym wiecej) - jest wprogramowywany do konkretnego egzemplarza samochodu. I jesli masz dwa identyczne Volva, 1:1 takie same i wyprodukowane w tym samym dniu, jeden po drugim - to jesli przełożysz z jednego do drugiego na przykład sterownik od ABS'u - nie zadziała mimo, że identyczny. Trzeba wprogramować go w ASO do CEM a to wymaga połaczenia się z serwerem w Goeteborgu by dostać plik wsadowy. No i mozna zaprogramować moduł tylko raz, pod warunkiem, że jest nowy. Edytowane 23 Lipca 2018 przez Bonzo 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chciak Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 (edytowane) 11 minut temu, Bonzo napisał: Chodzi Ci o sterownik silnika ? To nie takie proste bo w nim poza oprogramowaniem do sterowania silnika jest także immobilizer. Więc jesli wymieniać to: Po pierwsze - musi byc to identyczny sterownik, z tymi samymi numerami katalogoowymi i w dodatku z tą sama wersja softu (jesli występowały rózne wersje) Po drugie - wymieniając sterownik - wymieniasz też pestkę w kluczyku lub cały kluczyk wraz ze stacyjką. No i kluczowe pytanie - dlaczego chcesz wymieniać sterownik ? To jest bardzo mało awaryjny element. Jesli coś się upaliło - zazwyczaj daje się naprawić. Możliwe jest także zrobienie klona ECU - kupujesz taki sam uzywany, wyciągasz z istniejącego eprom od immobilizera, kopiujesz go i wlutowujesz do drugiego sterownika. A i w niektorych sterownikach (choc nie wiem czy jeszcze w 2005 roku) da się usunąć immobilizer całkowicie. A wracając do samego oprogramowania sterownika. To że kupisz sterownik z tym samym numerem (używka) - nie znaczy w 100% ze będzie on miał takie samo oprogramowanie. Może być tak, że silniki 1.6-16 wychodziły z na przykład róznymi wtryskiwaczami (rózne wydajności). I od tego zalezy jakie będą wpisane czasy wtrysków wtryskiwaczy dla trybu pracy silnika w pętli otwartej. A i w petli zamkniętej też nie będzie to bez znaczenia - bo na przykład może się okazać, że skończy się zakres korekt adaptacyjnych. Ale i tak się ciesz, że nie masz Volvo. W tych autach od 1998 roku każdy moduł elektroniczny (im nowsze Volvo tym wiecej) - jest wprogramowywany do konkretnego egzemplarza samochodu. I jesli masz dwa identyczne Volva, 1:1 takie same i wyprodukowane w tym samym dniu, jeden po drugim - to jesli przełożysz z jednego do drugiego na przykład sterownik od ABS'u - nie zadziała mimo, że identyczny. Trzeba wprogramować go w ASO do CEM a to wymaga połaczenia się z serwerem w Goeteborgu by dostać plik wsadowy. No i mozna zaprogramować moduł tylko raz, pod warunkiem, że jest nowy. punkt 1. gadasz głupoty nie ma najmniejszego znaczenia. Jedynie jeśli przerzucasz wsady sterowników z jednego do drugiego. nr hardware może się różnić, częste przypadki działają zamiennie. software number zależy tylko od tego co jest w sterowniku. w tym samym silniku z tym samym osprzętem może być nawet 20 czy 50 różnych sterowników działających zamiennie punkt 2. zapomniałeś o liczniku w którym pin immo też jest zapisany co do wtryskiwaczy. Dlatego poleciłem zbadać czy kluczowe podzespoły są takie same bądź zamienne co do volvo. zadziała. Do żadnego Goteborgu nie trzeba się łączyć, nie wierz w bajki. kwestia zaprogramowania pod silnik. Czyli zrobienie adaptacji- czy auto ma esp czy nie czy ma asr czy nie. czy benzyna czy diesel. czy automat czy manual. Owszem można kupić sterownik z wyłączonym immo. Ale kontrolka immo będzie mygać, więc trzeba zrobić porządek z licznikiem, bądź wyjąć żarówke. Jak to zrobisz, nie chwal się nikomy bo wtedy triki z filmów o odpalaniu z kabelków stają się prawdą!! Chłopie nie siej popeliny! Twoja gadka brzmi jak od typowych mechaników po których ciągle poprawiam kwestie mechaniczne a także komputerowe oraz "amatorskie chip tuningi". Myślą że jak ściągną mapę z chomikuj to że będzie super. A potem siedź i kombinuj orginalny wsad i go przerabiaj pod dane auto. Idiotyzm Edytowane 23 Lipca 2018 przez Chciak dopisane w punkcie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonzo Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 6 minut temu, Chciak napisał: co do volvo. zadziała. Do żadnego Goteborgu nie trzeba się łączyć, nie wierz w bajki. kwestia zaprogramowania pod silnik. Czyli zrobienie adaptacji- czy auto ma esp czy nie czy ma asr czy nie. czy benzyna czy diesel. czy automat czy manual. Taaa. Zrób to Vidą bez dostępu. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzatanK Opublikowano 23 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 (edytowane) 20 minut temu, Bonzo napisał: Chodzi Ci o sterownik silnika ? Tak dokładnie to miałem na myśli, wybaczcie mój biedny opis, w motoryzacji jestem cienki jak siki pająka. Generalnie model mojego sterownika to KOMPUTER MAZDA III 3 BK 1.6 16V 279721-2240 https://allegro.pl/komputer-mazda-iii-3-bk-1-6-16v-279721-2240-i7441485897.html Nie jestem przekonany do końca czy to na pewno jest popsuty ten sterownik ale wszystko wskazuje, że to jest to. To samochód mojego ojca i matki. Na wolnych obrotach chodzi, katalizator wymienionym, cewki wymienione, przepływka powietrza wymieniona. Na drugim biegu silnik zaczyna się dławic, jak silnik dostanie obrotów 3.000 to idzie elegancko ale po pewnym czasie czuć też takie lekkie przerywanie. Klima działa itd, tylko podczas jazdy nie raz szarpie. Edit: Sterownik został oddany do naprawy w piątek, zobaczymy czy był walnięty czy może nadal trzeba szukać innej przyczyny. Jeszcze raz wszystkim dziękuje za dyskusję i za wszelką pomoc. Pozdrawiam. Edytowane 23 Lipca 2018 przez SzatanKrieger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonzo Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 1 minutę temu, SzatanKrieger napisał: Na drugim biegu silnik zaczyna się dławic, jak silnik dostanie obrotów 3.000 to idzie elegancko ale po pewnym czasie czuć też takie lekkie przerywanie. Podłacz cokolwiek pod OBD-II i zobacz jak korekty wyglądają (takie dwa parametry jak STFT i LTFT). Zanim zaczniesz wymieniać najmniej awaryjne elementy samochodu (sterownik) trzeba ustalić co rzeczywiście zdechło. To auto ma sondę szerokopasmowa - więc reakcja na takie problemy powinna być wyraźna. Wystarczy, że masz nieszczelny dolot i już będą problemy. Obstawiam z prawdopodobieństwem 99% że wina nie jest po stronie sterownika. Czy auto ma LPG ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzatanK Opublikowano 23 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 @Bonzo Nie ma LPG w razie co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonzo Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 (edytowane) 4 minuty temu, SzatanKrieger napisał: @Bonzo Nie ma LPG w razie co. A sprawdzałeś ciśnienie sprężania w cylindrach ? To moze głupio brzmi co piszę, ale w tych silnikach kilka razy się spotkałem (szczególnie na LPG wystrojonym na ubogo) z podpartymi zaworami. Też mistrzunie szukały dziury w całym, wymieniali pół osprzetu a wystarczyło poprawić zawory. Co prawda droga to zabawa bo tam nie ma hydrauliki, popychacze są szklankowe, trzeba zdjąc pokrywę zaworów, pomierzyć, wyjąć wałki rozrządu i ustalić o ile nizsze szklanki i w ilu miejscach trzeba wymienić. W ASO jedna szklanka kosztuje kilkadziesiat złotych. Są kamikadze, którzy to szlifują, ale ja bym nie zaryzykował. Ale zanim zaczniesz cokolwiek robic - skaner OBD-II i przejrzeć w czasie jazdy co się dzieje. Choćby taki: https://allegro.pl/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-i7408637150.html Programików do tego pod Androida na google.play jest od cholery. Edytowane 23 Lipca 2018 przez Bonzo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzatanK Opublikowano 23 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 @Bonzo Dałbym pucharki bracie ale kurcze nima, na pewno później wejdę w temat i podziękuje w odpowiedni sposób. Poczekam jeszcze do jutra lub do środy z tym sterownikiem bo może faktycznie on walnął. Co ciekawe dwóch mechaników rozłożyło ręce na ten problem Obczaję jeszcze to wszystko o czym pisałeś @Bonzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonzo Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 Teraz, SzatanKrieger napisał: Obczaję jeszcze to wszystko o czym pisałeś @Bonzo Jesli jesteś z Poznania - mam tam bardzo dobrego kolegę gazownika, ktory podejrzewam, że nie odmówi Ci przejrzenia tego co się dzieje w tym aucie z poziomu OBD-II. Napisz na priva do mnie to dostaniesz namiar. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi