Skocz do zawartości

Rozciąganie


blck.shp

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Wprowadzam powoli rozciąganie do swojej codzienności. Od jakichś 3 tygodni rozciągam się codziennie rano, są to raczej krótkie sesje do max 20 minut.

Jestem laikiem kompletnym, przeszukałem trochę internet odnośnie ćwiczeń rozciągających i tyle, resztę sam ustaliłem.

Celem jest oczywiście szpagat, możliwie jak najszybszy, podkreślam możliwie, bo nic kosztem zdrowia.

Na dole podam ćwiczenia, jakie wykonuję, ile przytrzymuję i tak dalej.

Na pewno są tutaj ludzie, co także się rozciągają i mają większy staż niż ja, może poradzą coś, co dodać, co zmienić, tego typu rzeczy.

Może też kogoś zachęci temat do podjęcia się rozciągania i zrobienia z tego codziennego rytuału. Mi powoli zaczyna wchodzić to w nawyk, wstaję rano, woda, rozgrzewka i rozciąganko.

 

No nic, przechodzę do ćwiczeń:

 

Rozgrzewka:

             Nie będę oszukiwał, nie przykładam się zbytnio do rozgrzewki i wiem, że to błąd. Robię wymachy nogami do przodu, w boki i do tyłu, naprzemiennie, raz prawa, raz lewa, po 10 powtórzeń na maksymalną wysokość.

             Następnie przyciągam kolano do klatki piersiowej, stojąc, naprzemiennie nogi, potem pięty do tyłka, też naprzemiennie, przytrzymuję 5/10 sekund.

             Ostatnia część rozgrzewki, to rozciągnięcie kręgosłupa, pokręcenie biodrami, rękami, rozgrzanie barków i tyle, zaczynam się rozciągać.

 

1 ćwiczenie:

            Nie znam nazwy ćwiczenia, rozciągają się chyba tutaj pośladki, bo je najbardziej czuję. Nie liczę tutaj czasu, w sumie można by to podczepić pod rozgrzewkę jeszcze. Robię podobnie, jak facet na zdjęciu, z tym że ręka, którą zgina, wędruje pod kolano wyprostowanej nogi.

conseils-yoga-les-etirements-a-quoi-ca-s

 

2 ćwiczenie - Siad motylkowy:

 

            Nie wiem, czy tak się to prawidłowo nazywa. Po prostu stopy złączone, przyciągnięte do krocza i rozpychanie ud na boki. Przytrzymuję 30 sekund.

            image024.jpg