Skocz do zawartości

Motocykl, motorek i inne takie


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 12.06.2023 o 01:52, Tornado napisał(a):

....A 1300 tak sprytnie się zbierało po mieście. 

 

Kiedyś było jakoś fajniej.

Wspominane przeze mnie Audi 100C3 z 1985 roku miało silnik NF (potem oznaczony jako AAR) o pojemności 2.3 litra i mocy 133 koni.

Ten wóz był lekki i miał nisko położony moment obrotowy.
I dlatego zrywał beret.

 

Bo był lekki. Bo nie miał nic ponad to co było NAPRAWDĘ potrzebne.

 

Natomiast w 1989 roku (a więc 34 lata temu) wyszło Audi 100 2.5TDi

2.5 litra, 120 koni, ponad 200 km/h i poniżej 10 sekund do setki.
I bez mała półtora tysiąca kilometrów na zbiorniku.

 

Motoryzacja osiagnęła swój szczyt w latach 90 ub wieku.
Potem było tylko gorzej, co opisać można w artykule pod tytułem "Galopem w dół"

Po 2000 roku samochody konstruowano już z nowoczesnego materiału czyli z gównolitu.

Obecnie pojazdy produkowane są z pizdrygonu.

 

PS:
W 1963 roku Erich Waxenberger (jeden z konstruktorów Daimler-Benz) wstawił silnik M100 (od Mercedesa W100 - four of five dictators recommended it) - czyli 6.3-V8 do Mercedesa W109

Wtedy, czyli 60 lat temu ten wóz miał 6.5 sekundy do setki.

Edytowane przez Bonzo
  • Like 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.