jaro670 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 Czołem. Mam zajawkę żeby w te wakacje przejechać kawał europy ale bez nocowania w hotelach tylko mieszkając w samochodzie. Prawie w całej europie nie ma z tym problemu bo spać można na parkingach dla tirów, campingach itp. Może ktoś z was ma podobne doświadczenia. U mnie sytuacja o tyle prosta bo bozia dał mi całe ,niebosiężne 160cm wzrostu więc i fura nie musi być wielkości ikarusa. Chodzi mi o auto które będę mógł używać do podróży ale też do wszystkich innych codziennych zastosowań. Na pewno odpada camper z wielu powodów a powód jednosamochodowy jest najważniejszym.Poza tym wielkie to, pali sporo i nie wszędzie da się dojechać. Raczej odrzucę berlingo/kangoo bo mimo że są mega przestronne i można zrobić z nich fajny mikro kamper to jednak nie chciałbym na co dzień jeździć taką lodówą. Jednym z ważniejszych kryteriów jest ekonomiczność, chciałbym diesla najlepiej w przedziale pojemności 1,4-1,6 no max to słynne 1,9. Podróżować będę sam, no chyba że jakąś miłośniczkę jagód zaproszę na jedno-nocny przegląd zagajnika. Z góry dzięki za sugestie. Wszelkie rady a najlepiej wspomnienia będą mi bardzo pomocne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryss Opublikowano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 Wywalasz tylne siedzenia i masz miejsce na spory materac,dostępność części , nie wiem jak z ekonomią, ale buda duża . 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukulus Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Najwazniejsze, żeby auto miało po złożeniu tylnych siedzeń płaską podłogę. U mnie było tak w volvo 850 no i nastepcy v70 pierwszej generacji w nadwoziach kombi. Takie volvo jak na filmiku tylko normalna wersja, a nie sportowa 850r. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro670 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 (edytowane) Coraz bardziej skłaniam się ku kombi. Galaxy/Sharan jest świetny przez swoją pakowność tylko jak dla mnie samego trochę za duży do późniejszych codziennych przejazdów. Myślałem też o Fordzie Fusion albo Toyocie Yaris Verso z silnikiem 1,4D która ma genialne spalanie z którym w trasie można podobno zejść do poziomu poniżej 4l .Tylko że ta Toyotka trochę mała jest. @Lukulus spałeś kiedyś w tym Twoim volvo ? Edytowane 18 Czerwca 2017 przez jaro670 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marden Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Mam w domu sharana I to się wypowiem. 1. 1.9 tdi - na komputerze spalanie pokazuje 5,2 przy ekonomicznej jeździe. 2. Tak jak Kryss pisał. Wywalasz wszystkie fotele. U mnie dodatkowo można obrócić fotel kierowcy i pasażera. Fotele mają z tyłu plastikowe wypełnienia, które mogą posłużyć jako stolik 3. Wysoki sufit, w cholerę miejsca. Wszystko rozbija się o twój wzrost i zasoby. Jaki budżet? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro670 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Mam do wydania do 15 tyś. @MardenJak sie nazywa ta wersja z obracanymi fotelami bo to genialny pomysł jest ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SennaRot Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 (edytowane) Myślałem chwilę nad tym co napisałeś @jaro670 i osobiście skłaniam się na Sharan/Galaxy/Alhambra z legendarnym 1,9 TDI. Nie ważne już który byle tylko kupić w miarę zadbany egzemplarz. Fusion i YarisVerso na taką wyprawę? Bagaży nie pomieścisz i jedź tyle kilometrów takimi samochodami, przecież to mieszczuchy. Do 15 tyś masz szansę coś szukać w miarę sensownego. Edytowane 18 Czerwca 2017 przez SennaRot 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro670 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 (edytowane) @SennaRot myślałem też o mniejszym Fordzie czyli o C-Maxie ale tam chyba dużo mniej miejsca niż w Galaxy bo to chyba taki przerośnięty Focus. W planach mam przejechać płn Italię ( nienawidzę określenia włochy) a później południowa Francja a docelowo myślę o Lizbonie. Powrót z zahaczeniem o Hannover bo tam mam rodzinę. Edytowane 18 Czerwca 2017 przez jaro670 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SennaRot Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 (edytowane) @jaro670 zupełnie bez porównania C-Max do Galaxy. Galaxy jest dużo, dużo większy. C-Max w moim odczuciu to większy trochę Focus (więcej miejsca na głową, jest po prostu wyższy). Jeżeli chodzi o przestrzeń w środku te dwa samochody są bez porównania. Zresztą w Galaxym masz 1,9 tdi. W C-maxie? TDCi. Ja wybieram Tdi. Chyba każdy się zgodzi że, Tdiki (z tych lat) są trwalsze i mniej awaryjne. Dużo mniejsza awaryjność i silników i osprzętu. Edytowane 18 Czerwca 2017 przez SennaRot 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marden Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 @jaro670 u mnie jest to przedliftowy comfortline. Może są też w highline. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SennaRot Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Są też Highgline na pewno .... ale szukając takiego skupiłbym się na zweryfikowaniu stanu technicznego i stopnia zużycia pojazdu. Ważne aby kupić w miarę zadbany egzemplarz a nie dojechany do końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Endeg Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Proponuje Škodę w gazie. Gaz jest istotny, bo śmiało może zasilać kuchenkę turystyczną i można nim pompować materac do spania. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro670 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 @Endeg miałeś na myśli Fabię ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kootas Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Może nie konkretny model Ci podam. Ale jak można przystosować auto, będzie tutaj: http://www.instructables.com/id/30-Vanlife-Projects-to-Get-You-on-the-Road/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeq Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Xsara Picasso? Miałem ją brać pod kątem wypraw, ale ostatecznie trafiła się ładna astra w kombi od znajomego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Endeg Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 @jaro670 A czemu by nie? Nawet doktorzy (ale niehabilitowani) i inni wykładowcy jeżdżą takimi na swe wymarzone zagraniczne wakacje. o np. tu: https://sprzedajemy.pl/skoda-felicia-polski-salon-jeden-wlasciciel-50-tys-km-bydgoszcz-6bea9f-nr52848787 https://www.olx.pl/oferty/q-skoda-fabia-gaz/ Jak się ma więcej hajsu to można zmodyfikować na kampera jakiegoś Kodiaq czy Karoq. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro670 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 @radeq też myślałem o Picasso ewentualnie Scenicu 2 ale nie wiem co sądzić o żabolskich silnikach. Te HDI z fabryki PSA ( citroen, peugeot) są podobno niezłe. Natomiast zdecydowanie psy wieszają na 1.5 DCI od Renaulta. Nocowałeś w tej Astrze ? Da się tam przekimać w miarę wygodnie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeq Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Nie i nie planuję, po wyciągnięciu siedzeń nie ma płaskiej powierzchni, trzeba by deski wstawić. Xsara ma ten plus, że każdy fotel jest osobno wkładany do płaskiej podłogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arox z lasu Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 (edytowane) @jaro670 Moje propozycje dla Ciebie to: 1. Volvo V70 2,5 TDI 140 KM i mówimy tu o pierwszym tego imienia, następcy 850. Silnik co prawda z Audii, ale pancerny i w skrzyni manualnej pali mniej od mojej fiesty 1,8TD. 2. Opel Zafira 2,0 DTI zamienna z Oplem Vectrą B. Jest to przerośnięta Astra G (II seria Astry) i 95% części ma z nią wspólnego. Zwłaszcza tych mechanicznych, więc naprawy za grosze i w każdym miejscu Europy. Plusem jest niewysilona jednostka, która o dziwo daje sobie radę z tą budą. Odradzał bym silniki 2,2 DTI, gdyż są to delikatne Diesle- wytrzymałe, lecz trzeba poświęcić im wiele więcej uwagi. 3. I coś z klasy wyższej- Audii A4 B5 1,9 TDI i jeżeli chcesz bardzo pancerne to 90 KM, jeżeli troszkę mniej pancerne, ale za to porównywalnie więcej zabawy przy zbliżonym spalaniu to 110 KM. Passeratii nie polecam- nie dlatego, iż jest złe, tylko trafienie dobrego egzemplarza ze zdrowym silnikiem to dłuższa i mozolna zabawa. W przypadku każdego auta jesteś w stanie zamiast Diesla dobrać sobie satysfakcjonująca Cię Benzynę. W tych przypadkach polecam wersję 1,8 z LPG. Ale to już Twój wybór. Dlaczego te auta? Powodów jest kilka. 1. Wszystkie to są kombii. Czyli przestrzeń, by się rozprostować, zabrać ze sobą niezbędne rzeczy. 2. Komfort i bezpieczeństwo- coś o tym wiem, bo zjechałem praktycznie całą Europę i nie jest to weekendowy wypad z Krakowa do Zakopanego. Można Twoją trasę objechać i smartem, ale zapewniam Cię w aucie typu Toyota Yaris to po 600 km będziesz kręgosłup z pięty wyciągał i przeklinał na czym ten świat stoi. Poza tym auta te są już raczej wyposażone w klimatyzacje i to nawet automatyczne, ABS, ESP czy poduszki powietrzne. Nie wspomnę o możliwości komfortowego i bezpiecznego wyprzedzenia dzięki poważniejszym silnikom. 3. Ekonomia i naprawy. Nie oszukujmy się, ale tych samochodów jest jak mrówków. Konstrukcje solidne, sprawdzone. Każdy ciut bardziej rozgarnięty mechanik jest w stanie go naprawić od ręki. No i ceny cześci- nawet oryginalne w ASO we Francji nie przyprawią Cię o zawał serca i zakończenie wakacji na mechaniku. 4. Cena zakupu- jesteś wstanie kupić każde z tych aut w bardzo dobrym stanie i wyposażeniu poniżej 10 tys. Więc zostaje Ci koło 5 na niezbędne naprawy i serwisy, wymianę opon. Czasami zdarzają się perełki, iż do 15 tysi kupujesz auto, w które nie musisz wkładać złotówki by mieć wspaniałe wakacje. Edytowane 18 Czerwca 2017 przez Arox 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeq Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Zafira ma jakiś zjebany system montażu tylnej kanapy, pamiętaj o tym, jak masz zamiar wywalać tylne siedzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PewnySiebie Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Cytuj Wielu kierowców zastanawia się, czy w czasie podróży można się gdzieś zatrzymać i zdrzemnąć lub nawet spędzić w aucie całą noc. Pytanie jest o tyle uzasadnione, że przepisy zabraniające spać w samochodzie obowiązują w kilku państwach. Link: http://info-car.pl/infocar/artykuly/spanie-w-samochodzie-przepisy.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro670 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Wielkie dzięki @Arox takiego zestawienia sie nie spodziewałem, zaskoczyłeś mnie a jeszcze do tego wiedzę na ten temat jak widać posiadasz nie małą. Z pewnością wezmę pod uwagę Twoje sugestie. Pomyśleć że kiedyś znałem się na każdym aucie, w latach 90 kupowałem Auto-bilda i tłumaczyłem sobie ze słownikiem na nasze każdy artykuł bo z naszej prasy był tylko (szanowany przeze mnie) Motor który o samochodach z "zachodu" mówił niewiele . Dziś żeby się znać na furach to trzeba mieć chyba łeb jak sklep. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K272 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 (edytowane) Jeśli w grę ma wchodzić szeroko pojęta ekonomia + jak największa przestrzeń to wybór wydaje się oczywisty. Ford mondeo MKIII kombi z silnikiem diesla wyprodukowany po 2005 roku. 1. Ekonomia zakupu. Auto można kupić za śmieszną kasę, całkiem przyzwoite egzemplarze odkupione od poprzedniego właściciela (a nie podpicowane przez handlarza) zaczynają się w cenie 5tyś zł 2. Ekonomia użytkowania. Części do tego samochodu potrafią być niższe niż cena usługi polegająca na ich zainstalowaniu. Dodatkowo auto na trasie potrafi spalić, przy ekonomicznej jeździe w okolicy 2,5tyś obrotów około 6 litrów paliwa na 100km (prędkość 120-130km/h). Jest tego pełno w całej europie, gdzie nie trafisz zawsze znajdzie się jakiś szwagier Heniu z garazem, "Fanczesko", "Arnold" czy "Huanez", który przy pomocy młotka i klucza 17 naprawi w nim prawie wszystko. 3. Wygoda podróżowania. Auto jest przestronne, wyciszone i przyjemne w prowadzeniu. Pokonanie w nim kilku tyś kilometrów nie robi wrażenia. 4. Przestrzeń. Tym autem można przewieźć niemal wszystko a po złożeniu tylnej kanapy zyskujesz wielgachne łóżko do spania. Nawet z bagażami spokojnie znajdziesz sobie w nim miejsce dla siebie i swojej kobiety, jeśli zechcesz w nim nocować. Pisze z własnego doświadczenia, śmigam nim od wielu lat na wakacje (Chorwacja) i jeszcze nigdy mnie nie zawiodło. Edytowane 19 Czerwca 2017 przez K272 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arox z lasu Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 @jaro670 mysle iz @K272 wyczerpal temat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro670 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 @Arox sam nie wiem co myśleć o mondeo bo ludzie na autocentrum piszą że ceny części nie napawają radością. Ciężki wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi