Pacman Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 11 minut temu, wrotycz napisał: Jeśli krawężnik ważący 80kg w bagażniku czyni auto niesterownym to każdy inny bagaż albo pasażer o takiej masie zrobi to samo. Krawężnik ważący 80kg ułożony na tyle auta zrobi auto mniej sterownym. Powtarzam tezę. Nigdzie nie napisałem, że pasażer, o tej samej masie ułożony w tym samym miejscu, nie zrobi tego samego z autem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrotycz Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 A dwóch pasażerów na tylnym siedzeniu? W połowie odległości od środka masy? Takie tezy trzeba udowodnić. Zwłaszcza, ze przedstawiłem kontrargumenty, które zupełnie zignorowałeś. Tak więc, jak dorwiesz BMW i zrobisz taki eksperyment to będziesz mógł powiedzieć, że tak jest. Jak na razie, nie obaliłeś kontrargumentów i nadal twierdzisz, że masz rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maroon Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 (edytowane) 8 hours ago, wrotycz said: W Polsce, poza skrajnymi wyjątkami, nie wolno używać łańcuchów. Więc pudło. Już Ci uprzejmie tłumaczę. Mieszkam przykładowo na wiosce w górach na Mazurach. Asfalt mi się kończy 200 m od chaty pod górkę alibo z górki, zależy jak patrzeć. Albo nie kończy, znaczenia nie ma. Primo patrzę jakie są prognozy w zimie (gdzieniegdzie jeszcze bywa dużo śniegu). Secundo profilatycznie wożę łańcuchy na te kluczowe 200m i wali mnie czy wolno, czy nie wolno i co imć @wrotycz uważa. Zdrowy rozsądek / common sense się to ładnie nazywa. Ps. Jadąc do Zakopannego w zimie starą drogą mozesz zaobserwować przy drodze takie śmieszne znaki. Mówią one, że łańcuchy powinieneś mieć. Na wszelki wypadek. Góry to góry. Edytowane 6 Października 2020 przez maroon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrotycz Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 1 hour ago, maroon said: i wali mnie czy wolno, czy nie wolno i co imć @wrotycz uważa To mi schlebia. Nie wiedziałem, że mam aż taką władzę, żeby decydować o tym czy można używać łańcuchów. Myślałem, że to jest regulowane przez prawo. Miło słyszeć! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maroon Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 1 hour ago, wrotycz said: To mi schlebia. Nie wiedziałem, że mam aż taką władzę, żeby decydować o tym czy można używać łańcuchów. Myślałem, że to jest regulowane przez prawo. Miło słyszeć! Ja myślę towarzyszu @wrotycz, że wy byście chętnie nawet pory srania prawnie uregulowali. Dobry obatel, to taki co sam o niczym nie decyduje, co nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrotycz Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 11 hours ago, maroon said: wali mnie czy wolno, czy nie wolno Rozumiem, towarzyszu, że w lecie też używacie, w końcu, co łańcuch to łańcuch. I ograniczeń też nie przestrzegacie, bo was to wali i świateł też nie używacie, i kierunkowskazów, bo żaden @wrotycz nie będzie wam nic dyktował, ani pasów, ani kół zapasowych, przegląd też wam nie jest potrzebny. ... ... ... No cóż... na takim poziomie wasza twoja wypowiedź, towarzyszu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egregor Zeta Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 12 godzin temu, Pacman napisał: Dyskusja jest o tym czy lepiej ten krawężnik mieć czy nie mieć a nie o tym, że waży tyle co pasażer. Zamiast krawężnika to może teściową do bagażnika??? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiroviets Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 (edytowane) @Egregor Zeta To samo chciałem napisać xD. Tylko, że trująca d'pę teściowa może znacząco wpłynąć na obniżenie koncentracji i ogólnie bezpieczeństwa. Od jej samej aury mogę wyjść zwarcie w elektronice ?. Edytowane 7 Października 2020 przez Kiroviets Błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maroon Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 1 hour ago, wrotycz said: Rozumiem, towarzyszu, że w lecie też używacie, w końcu, co łańcuch to łańcuch. I ograniczeń też nie przestrzegacie, bo was to wali i świateł też nie używacie, i kierunkowskazów, bo żaden @wrotycz nie będzie wam nic dyktował, ani pasów, ani kół zapasowych, przegląd też wam nie jest potrzebny. ... ... ... No cóż... na takim poziomie wasza twoja wypowiedź, towarzyszu. Pierdolisz chłopaku i omijasz sedno zagadnienia Ale skoro tak lubisz, to baw się dalej, mnie dyskusja z Tobą jest nie po drodze. Ps. Sprawdź sobie w słowniku znaczenie "zdrowy rozsądek". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deleteduser141 Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 Swoja droga zajebista rozkminka. xD Nigdy sie nie zastanawialem czy bede musial wozic plyte chodnikowa w bagazniku. Moze czas na inny woz. ) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kotek Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 Takie patenty sprawdzały się w Polonezach bez opon zimowych, w zime. Jedynym ratunkiem był docisk. Jeżeli jakieś nawet stare BMW pokroju E39/E46 ucieka Ci na zakrętach to jest po prostu niesprawne - opony z plastiku, zawieszenie do roboty, nie ma innej opcji. Dociążanie odpuść - bezsens. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Batory Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 Teraz, Kotek napisał: Takie patenty sprawdzały się w Polonezach bez opon zimowych, w zime. Jedynym ratunkiem był docisk. Jeżeli jakieś nawet stare BMW pokroju E39/E46 ucieka Ci na zakrętach to jest po prostu niesprawne - opony z plastiku, zawieszenie do roboty, nie ma innej opcji. Dociążanie odpuść - bezsens. Jedyny sensowny ratunek, to były i są łańcuchy. Dodatkowe, a w sumie zbędne obciążenie w bagażniku stanowi śmiertelne zagrożenie dla ludzi w aucie w przypadku kolizji. Zimą wożę ze sobą łańcuchy i poręczną saperkę. Z łańcuchów to mi się zdarzało nawet w Sopocie korzystać. Np. sytuacja, że z głupiego parkingu nie mogłem wyjechać. Wystarczyło założyć łańcuch na jedno koło i poszło. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrotycz Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 13 minutes ago, maroon said: Pierdolisz chłopaku O proszę bardzo, jaka qltura... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacman Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 20 godzin temu, wrotycz napisał: Takie tezy trzeba udowodnić. Zwłaszcza, ze przedstawiłem kontrargumenty, które zupełnie zignorowałeś. Tak więc, jak dorwiesz BMW i zrobisz taki eksperyment to będziesz mógł powiedzieć, że tak jest. Jak na razie, nie obaliłeś kontrargumentów i nadal twierdzisz, że masz rację. Jest zupełnie odwrotnie - nie czytasz tego co napisałem i dodatkowo dopisujesz sobie dodatkowe śmieszne teorie, które uważasz że ja wykładam. Szukasz na siłę starcia żeby udowodnić, że coś wiesz lepiej i pozornie 'wygrać' jakąkolwiek dyskusję, nawet jeśli druga osoba przekazuje w ogóle coś innego. No ale to trudno. PS. Tak się śmiesznie złożyło, że od wielu lat jeżdżę bmw i w zeszły weekend u mnie w wiosce spadł śnieg. Nie uważam jednak, że samo doświadczenie dużo znaczy w temacie czy wstawić sobie krawężnik do bagażnika czy nie. Warto się głębiej zastanowić, ja krawężnika sobie nie wstawiam. Co do ogólnej całorocznej przyczepności: bmw w ofercie posiada jako opcję tylne koła które są szersze od przednich (modele 5, 3, itp). Polecam to rozwiązanie do mocniejszych wersji. Powinny pasować do każdej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrotycz Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 15 minutes ago, Pacman said: Jest zupełnie odwrotnie - nie czytasz tego co napisałem i dodatkowo dopisujesz sobie dodatkowe śmieszne teorie, które uważasz że ja wykładam Przepraszam, że to powiem, ale te "teorie" są (trochę) śmieszne dla kogoś kto fizykę zna. Ale tylko trochę. Tak, że się nie przejmuj. I żeby nie było, to nie jest wiedza tajemna tylko szkoła średnia, którą 92,4% ludzi skończyło*. 16 minutes ago, Pacman said: Szukasz na siłę starcia Bo o siłę tarcia się cały czas rozchodzi. Bez tarcia nie ma jazdy, nie ma skręcania i twoja "niestabilność" musi być większa od tarcia inaczej niczego to nie zmienia. I o to się sprawa rozbija - kiedy bezwładność będzie większa niż tarcie. 27 minutes ago, Pacman said: żeby udowodnić, że coś wiesz lepiej i pozornie 'wygrać' jakąkolwiek dyskusję Nie żeby coś udowodnić tylko żeby dojść do prawdy, do stanu faktycznego. Różnica jest zasadnicza. 47 minutes ago, Pacman said: bmw w ofercie posiada jako opcję tylne koła które są szersze od przednich (modele 5, 3, itp). Polecam to rozwiązanie do mocniejszych wersji Akurat na śnieg i deszcz lepsze są opony węższe ** i nie jest to wynik, tak przez ciebie kochanych teorii a eksperymentu i doświadczenia przeprowadzonego przez ADAC. Doświadczenia, które wynika wprost z teorii (naukowej). 47 minutes ago, Pacman said: Nie uważam jednak, że samo doświadczenie dużo znaczy w temacie czy wstawić sobie krawężnik do bagażnika czy nie Czyli jednak teoria. Twoja teoria nie dowodzi słuszności twoich tez a eksperymentu, czyli najbardziej podstawowej i najważniejszej metody badawczej nie masz zamiaru zastosować. No więc nic się w tej kwestii nie da zrobić. Pozostaje tylko wierzyć w to, że masz rację. Najśmieszniejsze jest to, że przy pewnej prędkości samochodu i skręcania będziesz miał rację tylko sprawa się rozbija o ten mały szczegół - przy jakiej. Jeśli to będzie 100km/h i skręt > 30st/s to się to ma nijak do sprawy bo przecież pytanie było jak sobie radzić w trudnych warunkach zimowych, a nikt w tak trudnych warunkach nie zaiwania 100km/h. Jeśli to robi to albo jest idiotą albo warunki nie są takie ciężkie i nie wymagają krawężnika w bagażniku. Diabeł tkwi w szczegółach ale przecież ty się takimi detalami nie zajmujesz. * Jedynie 7,6% dorosłych w Polsce nie uzyskało kwalifikacji na poziomie ponadgimnazjalnym ** Fizyki nie sposób oszukać. Mniejsza powierzchnia styku z podłożem to większy nacisk, a więc i lepsza przyczepność (Węższe opony na zimę. Zmiana rozmiaru wpływa na jazdę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacman Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 2 godziny temu, wrotycz napisał: Bo o siłę tarcia starcia nie tarcia. 2 godziny temu, wrotycz napisał: Najśmieszniejsze jest to, że przy pewnej prędkości samochodu i skręcania będziesz miał rację Dziękuję, O takich prędkościach ciągle piszę. Prędkości 100+ są niebezpieczne. Powtarzam, że jak jedziesz 30km/h to nic się nie stanie, nikt nie zginie. Moja pierwsza rada, żeby unikać krawężnika, jest słuszna, bo większość ludzi właśnie 'zaiwania' tą 100wą w zimie i źle się to kończy. I nie wynika to tylko z bycia idiotą ale np. z nagłego oblodzenia, którego nie widać, niespodziewanej sytuacji na drodze. Tak powstają wypadki, których jest bardzo dużo. Ani razu nie zanegowałem, że krawężnik nie będzie pomocny przy niskich prędkościach. Od pierwszego posta próbujesz zasugerować, że nie ukończyłem szkoły. Bardzo nie ładnie. Zmuszasz mnie do odparcia ataku. Niestety Twoje wykształcenie może wypaść blado w konfrontacji. Jeśli kto co skończył i z jakim wynikiem jest dla Ciebie takie ważne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrotycz Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 Siła tarcia. Nie sugeruję, że nie ukończyłeś szkoły, nigdzie nawet z grusza tak nie napisałem ani nie sugerowałem ale twierdzę, że nie rozumiesz fizyki (siły tarcia) na poziomie szkoły średniej. I możesz się obrażać. Większość, co ja mówię, znakomita większość ludzi nie rozumie i nie przeszkadza im to żyć ale jak chcesz się wypowiadać na temat to wypadałoby coś o nim wiedzieć. W tym przypadku, jeśli siła tarcia w kierunku prostopadłym do ruchu jest większa niż siła skrętu to poślizgu nie będzie. I żadna ilość krawężników w bagażniku albo ich brak tego nie zmieni. Taka jest fizyka zjawiska. Jak chcesz możesz się na fizykę obrażać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orybazy Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 W Polonezie, jak pamiętam, warto było worek ziemniaków wozić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leniwiec Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 (edytowane) Wiadomo, że dociążenie tyłu poprawia przyczepność, którz nie stał na zderzaku malucha, jak nie mógł wjechać pod górkę zimą ? Lepiej 4x4 i nie ma problemu ? Edytowane 8 Października 2020 przez Leniwiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrotycz Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 On 10/7/2020 at 10:13 PM, Orybazy said: W Polonezie, jak pamiętam, warto było worek ziemniaków wozić To to samo, tylko krawężnik jest cięższy, i mniejszy, i bardziej poręczny. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfeusz Opublikowano 9 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 W dniu 6.10.2020 o 21:56, DOHC napisał: Ludzie latami jeździli dużymi i poldkami na gównianych oponach o szerokości 140-175 bez choćby ABS i dali radę. Akurat wąskie opony lepiej radzą sobie na śliskim (oblodzenia, woda, mokra trawa na ubitej ziemi, mokre liście, płytki śnieg) od szerokich. Prawo fizyki sprawia, że generują większy nacisk jednostkowy na powierzchnię. Lepiej zachowują się również na mokrej nawierzchni, szybciej odprowadzając wodę na boki. Szerokie opony wygrywają na suchej nawierzchni (większa powierzchnia tarcia) oraz np. na piasku i błocie (mniej się zakopują). Oczywiście mam na myśli wąską i szeroką oponę, wykonaną z tej samej mieszkanki i o podobnym wzorze bieżnika. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi