Skocz do zawartości

Jakie auto wybrać ?


Makary96

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.!
Mam do was pytanie ;)  Bo zamierzam  sobie kupić pierwszy samochód max to 10tyś i oczywiście LPG. I samochody które mnie interesują to:

- Seat Ibiza III 1,6 101 km 1999-2000

-Audi A3 8L Hatchbacka 1,6 102km

- Skoda Octavia 1 1,8 20V 125 km 1996-2001

-Audi A4 B5 sedan 1,8 20v 125km 1995-200

-Golf IV Hatchback 1,8 125km 1997-2000

 

 

Dodam,że auto dziennie będzie robiło ok 50km chodzi mi wyłącznie dojazd do pracy. Wcześniej jeździłem Daewoo Tico :D

 

Proszę o fachowe podpowiedzi bo nie chce kupić skarbonki a jak czytam na innych forach to krew mnie zalewa. Pozdrawiam Maciek ;)

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octavia i Audi A4 mają przyzwoite bagażniki, z drugiej strony jeśli nie potrzebujesz wozić powietrza, to ja stawiam na:

 

Audi A3

 

Silnik, który wybrałeś idealnie się nadaje do LPG, choć osobiście szukałbym czegoś niezakatowanego z 1,8T. Spalanie niewiele większe a radość z jazdy bez porównania, poza tym idealnie się gazuje. Przy okazji gdybyś robił instalację to nie drutuj tylko skorzystaj z porządnego fachowca, jak Nowotczyński w Mławie, albo Nikoś Wariat, ten co prowadzi LPG info forum. Silniki 1,8 bez turbo ze stajni VAG nie są zbyt lubiane na rynku, choć ja nigdy takiego nie miałem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Makary96

 

Przedstaw się w odpowiednim dziale nim cokolwiek napiszesz na forum

Zapoznaj się z regulaminem

 

Co do twego pytania, to tutaj na forum wszyscy stulejarze wiedzą, że prawdziwy mężczyzna jeździ Skodą. (taki mały, żarcik, poczytasz forum to zrozumiesz) ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie Skoda Octavia 1 1,8 20V 125 km 1996-2001, jako młody człowiek będziesz synonimem zaradności życiowej, potencjału reprodukcyjnego...Szczegóły omówisz z panem Sławkiem, słynnym handlarzem przedsiębiorca który w wolnych chwilach specjalizuję się miedzy innymi w sprowadzaniu aut tego typu  z Rumunii na LPG po znajomości...

Slawomir_Kowalski.jpgŻadna nie zrobi Ci loda, w samochodzie marki Skoda :)

 

 

 

Edytowane przez Assasyn
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Makary96 napisał:

Proszę o fachowe podpowiedzi bo nie chce kupić skarbonki a jak czytam na innych forach to krew mnie zalewa. Pozdrawiam Maciek

 

Akurat te co wymieniłeś w tych rocznikach to same skarbonki i do tego jeszcze chcesz w gazie :lol:

Brawo !!!

 

Jak chcesz auta niezawodnego, to kup stare volvo, albo np. forda na zwykłym dieslu 1.8 TD.

SH.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kumple kupił Audi A3 jako pierwszy samochód. Skończyło się tak, że władował w niego więcej niż auto było warte. Sama wymiana rozrządu i sondy kosztowała go sporo. Audi to skarbonka, a części drogie jak cholera. Teraz mój ziomek odkłada kasę na wymianę klocków i opon, bo już są łyse. Nie polecam audi, chyba, że jesteś mechanikiem. Powiem Ci szczerze, że ten golf chyba najlepszy. Tanie i popularne części, nie będzie pierdolenia z zamawianiem niedostępnych elementów. Ewentualnie Skoda, bo też jest w miarę tania w utrzymaniu. Musisz się liczyć, że i tak sporo kasy włożysz bo samochody, które opisałeś mają już swoje lata i przywrócenie ich do pełnej sprawności wymaga kosztów. Ja na Twoim miejscu zastanowił bym się na Focusem mk1, mieści się w cenie, jest w miarę tani i dobrze się prezentuję, ale to już moja opinia. Pozdrawiam :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę spoza zestawienia, ale ja kupiłem na początku czerwca Opla Astrę G 1.8  i póki co jestem zadowolony. Wczoraj przeszedł przegląd bez problemu, dwóch mechaników potwierdziło, że w najbliższym czasie raczej nie będę miał wydatków pod względem mechanicznym, bo wszystko jest dobrze.

Dałem za niego 4700 od prywatnej osoby. Samochód jest zadbany mechanicznie, ale w zamian zaakceptowałem drobne ubytki wizualne, jak lekkie otarcie na zderzaku, lekkie otarcie na drzwiach, odbarwione plastki i kilka innych pierdół, które można ogarnąć samemu za niewielkie pieniądze. Ogólnie wystrzegałem się tylko tego, aby nie miał rdzy.

 

Rozrząd, który będę wymieniał w przyszłym miesiącu to kwestia 700-800 zł, więc tragedii nie ma. Do tego planuję wmontować mu gaz, co stanowi koszt szacuję około 3000 zł. Plusem założenia świerzej instalacji jest to , że dostanę na nią gwarancję, no i silnik w benzynie nie powinien być tak zajeżdżony jak np. w samochodzie który od 7 lat śmgia już w LPG.

LPG powinno mi się zwrócić w 8-12 miesięcy. Aktualnie w jeździe tylko i wyłącznie miejskiej (Poznań) pali mi niestety około 10l/100km (kalkulacji dokonałem po przejechaniu 300 km).

 

Jeżeli masz 10 tys. na samochód rozważyłbym poszukanie benzyny w cenie około 6-7 tys. i zamontowanie gazu na własną rękę.

 

 

Edytowane przez Nomorepanic
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na poważanie do 10 tyś kupiłbym jakiegoś japończyka, np Honde Civic , Mazde 323F wersja BA to są auta niezawodne...Odradzałbym np modele Alfy w szczególności 147, 156, w tym drugim czasami można trafić na dobry motor, ale jednak jest spore ryzyko...

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawą jest stan tech. wybranego modelu a podstawą karoseria,jakiekolwiek naprawy blacharskie to spore pieniądze.

Mechanicznie wszelkie luzy wycieki itd., wybór modelu wg mnie to sprawa drugorzędna.

 

Ja kupiłem coś czego nie brałem pod uwage, ale jest w b.dobrym stanie i nie bite, 0 szpachli, palnika nie widziało,wszystko działa.

Ale i tak 1,5 tys musze dołożyć.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oo mazda 323 :3 mialem na myśli takie auto ale odradzali mazde

 

3 godziny temu, Krzysztof napisał:

Makary96 a myślałeś o czymś z poza grupy VAG? 

W Twoim budżecie poszukałbym czegoś nie tylko z wymienionych marek ale np. coś japońskiego.

Może Toyota Corolla E12? Opinie wśród użytkowników ma dobre, więc jeśli Ci odpowiada możesz się za zadbanym egzemplarzem rozejrzeć.

no fajna toyotka! No bede miał na uwadze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz kilka dobrych typów i tego się trzymaj. Niech wygra rozsądek.

Nie wpieprz się tylko w marki premium, rodzinne sedany (chociarz utrzymaną skodą bym nie wzgardził za 6tys). Jak dojazd do pracy to dojazd do pracy.

Ibiza - spoko. Golf - spoko. Musisz mieć klimę i trochę szczęścia. Taka Ibiza powinna mieć najniższy przebieg i być najpewniejsza.

O starych audi, czy japończykach pamiętaj tylko że były. To auta dla koneserów z zasobami pieniężnymi.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz kosztuje teraz poniżej 1,5zł, dlatego nie wierz w okazje ze ktoś chce sprzedać dobre auto w gazie i to jeszcze tanio. Gaz zakłada się zewy walić kilometry a nie jeździć do kościoła (pozdrawiam niemców- dziadków co tak jeżdżą BMW:D ). Lepiej kupić sprawdzoną benzynę i samemu zagazować (przynajmniej wiesz co masz).

Z VAG seat najtańszy, potem golf najdroższe audi ( z jakością i wykonaniem jest tak samo). Na dojazdy poszukaj ewentualnie jakiegoś TDI-ka, i celuj zeby był na pompie a nie pompowtryskach (jak się wysypią to dupa zbita).

9 godzin temu, Zerwito napisał:

Mój kumple kupił Audi A3 jako pierwszy samochód. Skończyło się tak, że władował w niego więcej niż auto było warte

Tak może być z każdym jednym autem jak się kupi od Mirka-handlarza i wierzy że 20 letni diesel ma 150 tyś przebiegu (hahaha).

Edytowane przez Matti
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz być zadowolony z zakupu musisz kupić auto w jak najlepszym stanie technicznym. W tym celu jak sam się nie znasz poproś kogoś o pomoc. Najtańsza i najszybsza metoda wstępnej diagnozy stanu auta to każda stacja diagnostyczna: za około 20 do 50 zł diagnosta sprawdzi Ci stan techniczny samochodu:

- stan amortyzatorów (procentowo)

- stan zawieszenia - przód i tył

- stan hamulców

- NAJWAŻNIEJSZE - badanie - emisja spalin (często pomijane) - test pozwoli na wykluczenie zużytych silników (spalających olej)

- opcjonalnie badanie zbieżności tez wykona każda stacja kontrolii, warto zrobić najlepiej komputerowe

 

To mały koszt a będziesz miał ogólny pogląd z czym masz do czynienia. Zobaczysz tez auto od spodu na kanale.

 

Z typów co wymieniłeś wybrałbym A3 z 1,6 SR. Idealnie się gazuje i spala zauważalnie dużo mniej niż 1,8 125 Km. W tej kasie 1,8 T nie kupisz nie zajechanego.

 

Za 10 tyś złotych ja szukałbym A3 z 1,9 TDI - nieważne który (najlepiej 6 bieg 131 KM) ale każdy nie bardzo zajechany jest dobry. Te silniki dociągają spokojnie do bańki bez większego remontu.

Ale jak trafiłbym 1,6 pod gaz ładne brałbym też śmiało.

 

A3 da Ci najwięcej frajdy z tych wszystkich.

 

S40/v40 też warte zachodu - fajne samochody i bezawaryjne ( 2,0 benzyna i 2,0 T ewentualnie 1,6, 1,8 to GDI od mitsubishi i nie bardzo nadaje się pod gaz)

w124 zachodzi na klasyka za 10 kola poszukiwanie ładnego to szukanie igły w stoku siana

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.