Skocz do zawartości

Motocykl dla 190+


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Roman Ungern von Sternberg napisał(a):

Co wybrać przy moim wzroście?

Ogarnij jakieś wiosenne rozpoczęcie sezonu podejdź pogadaj z właścicielem, szukaj gości o zbliżonym wzroście, chyba że chcesz na już.

Szosa, szuter, miasto, dalsze trasy?

Klimat PL czy coś cieplejszego.

 

Kask, buty, strój, rękawice...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na tym. Za to wiem, że wielu znajomych jeżdżąc poprawnie miało wypadki i długo się leczyli, do zdrowia nie wrócili w 100%, albo nie żyją. Ciekawe, ale jakoś nieproporcjonalnie często, zdarzenia powodowały witaminki w samochodach.

 

W PL ludzie nie widzą motocykli, za duże ryzyko jest. Ja odpuściłem całkowicie motory. Może kiedyś, ale tylko do jazdy poza drogami.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Śnieżnobiały napisał(a):

ludzie nie widzą motocykli,

Potwierdzam.

Dlatego mam dojebane halogenów, dodatkowy jasny stop itp

A jak jadę to tak jakby każde auto potencjalnie miało we mnie wjechać. Czuję się jak w grze, dzięki temu nie wpadłem w nałóg grania w gry bo mam to na żywo.:D

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, Napisz coś więcej czy moto nowe czy używka i jaki zakres cen. Z podanych przykładów widzę,  że uderzamy w  klimat ADV. Jeśli moto nowe to afryka przy twoim wzroście będzie odpowiednia, lub Triumph Tiger 900, Yamaha tenere 700 tez była by ok.  Nie wiem czy oglądasz kanał Zulak Moto ADV? Gość ma podobny wzrost do twojego i na co dzień śmiga starszą wersja tigera ale właśnie ta nowa mu bardzo podpasowała na testach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@redbull Nie chcę wydawać więcej niż 40tys PLN (zapewne zamknie się to w kwocie 45tys PLN)... Afryka jest fajna ale ja raczej będę jeździł wyłącznie po asfalcie (rozważam Afrykę wyłącznie ze względu na jej wzrostu). Tiger 900 to chyba dla mnie zbyt mocna zabawka, rozważałem Tiger 660 sport. Obiecująco wygląda multistrada. Porównując te same roczniki (np dla Ducati Multistrada) wychodzi, ze można go wyhaczyć do 10 tys pln taniej we Włoszech lub Francji. Ktoś wie skąd takie różnice w cenach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Śnieżnobiały napisał(a):

W PL ludzie nie widzą motocykli, za duże ryzyko jest.

 

Może dlatego, że przeważnie takowi jeżdżą przeważnie brawurowo (czyt. szybko) i równie często ze względu na mniejszy rozmiar poruszają się jak pojazdy uprzywilejowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok czyli zakres cenowy mamy to jeszcze czy motocyklem będziesz jeździł  w koło komina czy planujesz jakąś dalszą turystykę? Motocykle z Włoch raczej mają większe przebiegi lub są po delikatnej szkodzie jeśli to import i stąd może być tańszy.  Skoro to pierwszy motocykl nie porywał bym się na multistradę bo to 150 km i postawisz ją na koło na 3 biegu mimo, a uwierz  ze po jakimś czasie będzie korciło aby odkręcić manetkę. No i kwestia czy to ma być motocykl na kilka sezonów czy przejściowy. Moje pierwsze moto to yamaha xt660r taki mały osiołek ale już zaliczyłem nim 3 sezon i nawet porwałem się w tym sezonie na Rumunię.  za kwotę ok 20 tyś kupił byś w ładnym stanie yamahę xtz660 solidy motocykl, można powiedzieć pancerny, wysoko zawieszony, nie będziesz wyglądał jak byś siedział na psie:) z dość dobrą ochroną od wiatru ale silnik mocą nie porywa. Inną alternatywą może być też suzuki Vstrom DL 650o coś takiego https://www.olx.pl/d/oferta/suzuki-dl-650-v-strom-xt-CID5-IDV2CwS.html rówinież b. dobry motocykl, a reszta kasy to ubranie uzbiera się 10 tyś za markowe i jakiś wypad motocyklowy. 

A tutaj nowsza opcja DL1000 https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/suzuki-dl-1050-vstrom-xt-2021-bezwypadkowy-zadbany-dl-versys-v-strom-gs-ID6G5GgO.html?_gl=1*o20mfq*_ga*NTE0NDQ2MDg2LjE3MDA5OTIwMTM.*_ga_1MNBX75RRH*MTcwNDQ4NDMzNS4yNy4xLjE3MDQ0ODYwNzkuMC4wLjA.

Edytowane przez redbull
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Roman Ungern von Sternberg napisał(a):

Będzie to mój pierwszy motocykl. Co wybrać przy moim wzroście? Jakieś inne propozycje?

 

1. Najpierw ogarniasz jakie motocykle Ci się podobają i jaki przedział cenowy. To już z grubsza masz.

 

2. Odrzuć te, z których serwisem może być problem. już trochę wody upłynęło odkąd kupowałem swój jednoślad, ale wtedy np włoskie motocykle miały gorszy serwis niż japońskie i części zamienne były droższe. 

O każdym modelu z Twojej listy dowiedz się wszystkiego co się da. Pytaj przy tym wśród znajomych co takie maszyny mają… w necie teraz trudniej o rzetelność

 

2. Przetestuj każdy z nich. Absolutne minimum to obejrzenie na żywo i posadzenie tyłka na maszynie. Przy Twoim wzroście raczej nie będzie problemu, ale uwierz mi- nie chcesz żeby okazało się że ledwo dosięgasz nogami do ziemi albo że wyglądasz na nim jak na motorynce. Pomagałem kumplowi kiedyś przewieźć duże enduro- o ile w drodze wszystko ok, to na światłach o ziemię opierałem się tylko na palcach- bardzo nieprzyjemne i dość niebezpieczne na śliskim. Nie wiem jak sobie radził z maszyną- gość o pół głowy niższy ode mnie. 

 

Edytowane przez Albert Neri
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

@Roman Ungern von Sternberg jak tam sytuacja?

 

U mnie w tym sezonie coś się porobiło i nie chce mi się latać na moto.

A to nie mam czasu, a to za głośno, a to za gorąco w kasku...jakieś takie wymówki... dosłownie dziadzieję...

 

Z 2 kół bardziej rower mnie zaczyna kręcić...

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Roman Ungern von Sternberg napisał(a):

choppery, cruisery to nie mój klimat.

A takie ? Gdybym miał trochę więcej gotówki, to bym sobie kupił coś takiego.

 

 

Edytowane przez Druid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Roman Ungern von Sternberg napisał(a):

otrzebuję czegoś na czym można polegać :)

Akurat coś podobnego do Urala by tobie pasowało, masz dodatkowe siedzenie, możesz wziąć więcej rzeczy ze sobą i nawet pasażera :)

Zobacz jaki bajerandzki :)

 

 

Edytowane przez Druid
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę 6 rok na motocyklu. 80% Polska, 20% zagranica. 

Pomału się wycofuje. Zbyt niebezpiecznie w stosunku do przyjemność. W Polsce się jeździ fatalnie. Nasze drogi są bardzo wąskie. Tak już są projektowane pasy ruchu. Wszystko na styk. Dodatkowo dziurawe albo pofałdowana nawierzchnia. Brak poboczy powoduje nawiewane żwiru na zakrętach. Dla samochodu nie problem ale na moto uważać trzeba jak diabli. 

 

Nie ma jak uciec w razie niebezpieczeństwa. Już w Czechach jest znacznie lepiej. 

 

Raz w Bieszczadach przeskoczył mi nad głową duży Jeleń. Zjeżdżałem wzdłuż zbocza. Jakie to było duże bydle z bliska i silne. On skoczył z 10 metrów w dal jednym susem...

 

Z kolei we Włoszech, w Alpach stosując  technike martwego ciągu zjeżdżałem w dół serpentyną. Rozjebał mi się tylni hamulec, jakimś cudem wyhamowałem przednim z 5 metrów przed urwiskiem. Nie wiem ile tam było w dół. Może z 300m. Tam nie ma barierek. 

 

Kawasaki Z650 jest chyba najniższy z tych modeli co podałeś. 

 

Najlepiej przejdź się po salonach sprzedaży. Będziesz miał szerszy pogląd, ale tak jak pisałem - zastanów się czy w to wchodzić. 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2024 o 18:48, Roman Ungern von Sternberg napisał(a):

Postanowiłem kupić motocykl, mam niecałem 2m. Wstępnie wybrałem:

  1. Honda Africa, manual
  2. Triumph Tiger 660 sport
  3. Kawasaki Z650 RS

Będzie to mój pierwszy motocykl. Co wybrać przy moim wzroście? Jakieś inne propozycje?

 

1. To są zupełnie różna maszyny do innego stylu jazdy. Musisz to przemyśleć gruntownie

 

2. Posadź tyłek na każdy z tych motocykli i zobacz jak się na nich czujesz. 

Przy tym wzroście raczej nie będziesz miał problemu z niepewnym podparciem stopy na ziemi. 

Ale to jest pierwsza rzecz- musi Ci pasować jak na moto wsiądziesz. Tego nie da się inaczej sprawdzić. 

 

3. Weź pod uwagę dostępność i cenę części zamiennych i serwisu - nie wiem

jak to jest z triumphem, bo japońskie mają dobry serwis i dostępnośc części 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy twoim wzroście i planach to adventure. Na naked tylko koło komina/miasto.

Na pierwsze moto polecam średniaka w pojemności. Ja przerobiłem wiele sprzętów i czasem mniej znaczy więcej. motocykl powinien byc nowy zebys wiedzial jak jezdzi proste, niespawane z 2 moto. NIe polecam przekombinowanego elektronicznie motocykla (np BMW), ale co kto lubi. W kazdym BMW doplacasz do prestizu. Nie polecam Włochów (miałem MG Griso i było to slabe). Ducati ma rozwiązania zaworów desmodromiczne i tam częsty i drogi serwis jest jeśli się nie mmylę. Miałem 2 KTMy - za mocnono sportowe. Podobno te nowe są już spokojniejsze

Ja mam obecnie suzuki vstrom 800de nowy poza siecia dealerska za 44 kpln ale serwis robie sam. Japonia sie raczej nie psuje-wiadomo z gwarancja moglby byc problem. Uważam że to optimum pod względem prowadzenia (to już mój 3 vstrom i pod tym względem one wymiataja-zjezdzilem alpy i Rumunie i zadnym mi sie tak po winklach nie jezdzilo jak stromami 650 i 1000), silnika, obciążenia elektronika i ceny. Do zabawy mam z900rs ale tu wymagany był ECU flash bo kagance ekologiczne zabijają to moto prosto z salonu.

Jeśli nie chcesz na szutry i coś adventure to versys 1000 jest ciekawy - elastyczny i bez wibracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2024 o 19:59, Roman Ungern von Sternberg napisał(a):

Ogarniam prawko

To jesteś jak dziewica tak naprawdę jak nie przejeździłeś w terenie/mieście z co najmniej rok/dwa. Albo nie, jesteś jak taki kilkunastoletni niceguy i albo połkniesz bluepill (zalejesz i alimenty podwiniesz lagi) albo redpill (podejdziesz do tego z rozumem)...

964426_zawsze-dziala.jpg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.