Skocz do zawartości

Inwestycja lepsza niż lokata bankowa


Ksanti

Rekomendowane odpowiedzi

@mac, @rkons, @bzgqdn, @Piter_1982, @nihilus oznaczam, bo widziałem, że zajmujecie się handlowaniem zasobami giełdowymi.

 

Przyznam szczerze @mac, że po Twoim ostatnim temacie o inwestowaniu ruszył u mnie chomik w głowie. Posiadam pewną nadwyżkę finansową, ale lokaty bankowe mają śmiesznie niskie oprocentowanie w granicach 4-5%. Jednak to chwila kiedy wziąłem jakiś prosty kalkulator i przeliczyłem wpływ inflacji na moje oszczędności była dla mnie niczym kubeł zimnej wody. Przez te kilka dni poświęciłem już kilka godzin na lekturę zagadnień branżowych. Wspominałeś o członkostwie SII za 400zł, póki co kiedy jestem laikiem mam pewne obiekcje co do wydania takiej kwoty na (dla mnie) kota w worku czy coś czego nie wykorzystam potencjału. Widzę również, że online sporo ludzi chwali się jakie mają strategie inwestowania. Mimo wszystko to nie pomaga, bo każdy co innego i jest za dużo do ogarnięcia. Raczej chciałbym skupić się na inwestycji pasywnej mniej inwazyjnej. Alternatywa do lokat bankowych, by nie tracić dalej tak wiele. Oczywiście mam świadomość, że prawdziwe bogactwo i tak bierze się z pracy, a nie inwestowania. Jednak czytałem, że dobrze zainteresować się obligacjami skarbowymi (na co najmniej kilka lat) oraz ETF zagranicznymi. Założyłem sobie cel, aby zwrot średnioroczny z całej inwestycji wynosił co najmniej 10%. Wtedy ma sens te całe kombinowanie ponad zwykłą lokatę bankową.