Skocz do zawartości

Rozwój technologii- które zawody będą w cenie?


Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie. Które zawody będą w cenie? A które znikną, przestaną być opłacalne? Mówi się, że w cenie mają być zawody, w których potrzebna będzie zdolność manualna. Kiepsko niby wygląda przyszłość zawodów intelektualnych? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Raz niektórzy mówią, że na przykład psychoterapeuta to będzie świetny i pewny zawód, a z drugiej strony ma powstać robot, który będzie robił psychoterapię lepiej od człowieka. Słyszałem też teorie, że lekarze, prawnicy, piloci samolotów mogą czuć się zagrożeni, a na przykład zawód fryzjera jest nie do ruszenia. Temat jest ciekawy, ale jestem na tyle zielony w tym temacie, że trudno mi wyrazić własny pogląd. Chętnie bym przeczytał Wasze opinie. 

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo zmiennych żeby to realnie ocenić. Ta sztuczna inteligencja fajna rzecz, ale ona nie będzie za darmo. Zaczną ją monetaryzować. Trzeba będzie pod nią systemy po integrować. To proces na lata. 

 

W jednym z założeń miała wspomóc/zastąpić wysokoopłacanych specjalistów pracy intelektualnej.

 

Przede wszystkim bardziej widziałbym zmianę postrzegania pracy. Nie będzie płacone za dniówkę 8h, tylko za projekty lub inne mierzalne etapy. Nie dla jednego, a dla kilku pracodawców. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psycholog/ psychoterapeuta.

 

Wprawdzie AI szybko osiągnie taki poziom, że będzie mogła zastąpić człowieka, do tego taki psychologiczny asystent AI, będzie w abonamencie kosztował kilka dolarów miesięcznie.

 

Jednakże są czynniki, które wpływają na to, że żywy terapeuta będzie pożądany i kosztowny, po pierwsze ludzie nie ufają AI potrzebna będzie zmiana pokoleniowa, po drugie AI nie zastąpi w pełni kontaktu z żywym człowiekiem, po trzecie człowiek woli się zwierzać innemu człowiekowi, po czwarte zawsze będzie obawa, że AI szpieguje.