Skocz do zawartości

Zakup dużego SUVa


deleteduser90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.  Noszę się z zamiarem zakupu dużego  ( jak na polskie warunki ) SUVa. Mam teraz małe auto takie crossover typu honda HRV ,ale potrzebuję coś  dużo większego. Chcę coś z dużym bagażnikiem, napędem 4x4 oraz żeby  było wysokie, bezpieczne i komfortowe. Co  byście polecali? Chodzi mi o auto bezawaryjne i niedrogie w utrzymaniu.

 

Wiem co nieco na ten temat więc auta typu Audi Q7 czy mercedes ML / GL odpadają ze względu na zawieszenie pneumatyczne i gigantyczny koszt ewentualnej naprawy tego.  Myślę  nad Kia Sorento , Jeep Grand Cherokee ( bez pneumatyki więc  do 2011 roku ) , Mazda CX-9 lub Hyundai Santa Fe. Jest też  Toyota land cruiser 4.0 V6 lecz mało ich jest( reszta same D4D ).  Najbardziej jestem skłonny do mazdy CX9 ponieważ  ma dość mocny silnik 3.7 V6 i przede wszystkim łańcuch rozrządu  ( co jest dla mnie ważne ). Czytalem że  ta mazda jest bardzo dobrą propozycją w tej klasie i kasie ( około  35 - 50 tysięcy ) ponieważ jest bezawaryjna i dobrze się prowadzi jak na 2.1 tonowe auto. 

 

Macie może  jakieś propozycje co by kupić lub jakieś porady? Dodam że  interesuje mnie auto z silnikiem benzynowym lub PB + LPG ( diesle odpadają ) oraz bez turbo najlepiej,  żeby nie było niepotrzebnych napraw. Wolnossąca długowieczna jednostka w układzie  V. Jakie macie propozycje samochodów dla mnie ? Może jest jezcze jakiś model wart uwagi który pominąłem?

Edytowane przez Adrianoob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Adrianoob napisał:

odpadają ze względu na zawieszenie pneumatyczne i gigantyczny koszt ewentualnej naprawy tego. 

To jest bzdura powielana od lat. No chyba, że chcesz kupować części do pneumatyki w ASO, to będzie drogo. To zawieszenie jest proste i niezbyt awaryjne, świetny komfort i możliwość podniesienia zawieszenia o 100mm. Poleciłbym spojrzeć na Lexusa RX 3,0 V6 lub 3,56 (na łańcuchu) trochę brzydal, kwestia gustu. BMW X5 ma dobre silniki benzynowe, świetnie się prowadzi na asfalcie, jak żaden suv,pytanie, czy się podoba.Aktualnie przemieszczam się VWTouareg 4,2 V8 na pneumatyce i sobie chwalę, ale to już trochę stare auto.... No i nie licz na suva taniego w eksploatacji, no chyba, że jakaś KIA, ale do nich trochę gorzej z częściami. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kleofas napisał:

Proponuję SKOTa albo humvee. Najbezpieczniejsze są. Czołg też jest bezpieczny, ale ma lufę więc kijowo by na drodze wyglądał, a ponadto zahaczał by lufą o jakieś przeszkody na drodze. Nie wiem jednak jak jest z cenami i ewentualnymi naprawami.

Super, dzięki.  Bardzo przydatna i pomocna opinia. Typowo polska.... klasa sama w sobie.

18 minut temu, Leniwiec napisał:

To jest bzdura powielana od lat. No chyba, że chcesz kupować części do pneumatyki w ASO, to będzie drogo. To zawieszenie jest proste i niezbyt awaryjne, świetny komfort i możliwość podniesienia zawieszenia o 100mm. Poleciłbym spojrzeć na Lexusa RX 3,0 V6 lub 3,56 (na łańcuchu) trochę brzydal, kwestia gustu. BMW X5 ma dobre silniki benzynowe, świetnie się prowadzi na asfalcie, jak żaden suv,pytanie, czy się podoba.Aktualnie przemieszczam się VWTouareg 4,2 V8 na pneumatyce i sobie chwalę, ale to już trochę stare auto.... No i nie licz na suva taniego w eksploatacji, no chyba, że jakaś KIA, ale do nich trochę gorzej z częściami. 

Nie  chodziło mi że tanie w eksploatacji dosłownie ale wiesz w sensie że  nie coś  takiego jak Cayenne 1 generacja gdzie części są mega drogie.  Właśnie myślę  nad CX9 mazda i Kia Sorento 2 generacja taki 2011 na przykład.  Jeep super ale nie wiem jak z awaryjnością. Auta niemieckie odpadają typu X5 bo za dużo ich jeździ,  nie lubie co 3 minuty widzieć takiego samego auta na ulicy.

 

Lexus super ale te napędy tam są z tego co kojarze tak że jedzie na FWD a tył  dołącza się jakoś w razie dużego poślizgu,  że  niezbyt to  działa.  Do tej pory miałem  2x subaru AWD i suzuki Grand Vitarę 4x4 tam było wszystko stałe na 4 koła  i wspaniale się  sprawowało.

 

Co myślisz o mazda cx9 ?

Edytowane przez Adrianoob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Adrianoob said:

Chodzi mi o auto bezawaryjne i niedrogie w utrzymaniu.

Takich samochodów już nikt nie produkuje. Zakończono w latach 80-tych XX w. Bez szydery.

 

Polecam Hyundai, jeśli nie potrzebujesz się lansować. Lub Volvo.

Edytowane przez azagoth
  • Like 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, azagoth napisał:

Takich samochodów już nikt nie produkuje. Zakończono w latach 80-tych XX w. Bez szydery.

 

Polecam Hyundai, jeśli nie potrzebujesz się lansować. Lub Volvo.

No nie potrzebuje właśnie.  Ale jaki? Santa Fe 3.0 V6 ? Czy jaki? Bo te nowsze są ładne ale tragiczne silniki tam dają , zdaje się  1.6 turbo czy nawet biturbo. Takiego nie chcę znać. 

 

Jeśli Volvo to Xc 90 tylko nie wiem czy 3.2 lepszy motor czy ten 4.4 V8 od Yamaha ?

16 minut temu, BlacKnight napisał:

@Adrianoob

1.Jak czujesz się w danym aucie

2.Koszty utrzymania

3.Cena

4.Wyłącz emocje/Włącz logikę 

 

To są najlepsze porady dla ciebie. Nikt nie kupi ani nie będzie jeździł za ciebie.

 

Oglądaj oferty z tymi punktami.

 

ps.Volvo??

Ok XC 90 mi się podoba. Teraz który silnik ma opinię  bardziej trwałego i bezawaryjnego ? 3.2 V6 czy 4.4 V8 ? Bo nad tym modelem też  myślę  ( żadne  2.9 biturbo ani 2.5 T mnie nie interesują, tylko wolnossący).

11 minut temu, azagoth napisał:

@BlacKnight

Użytkowałem i byłem bardzo zadowolony. Poprzednią generację dla ścisłości.

Z jakiego powodu ten uśmieszek? Coś nie tak z Volvo?

Też byłem na jeździe próbnej XC90 ( takim około 10 letnim ), spoko się jezdzi ale przy podjeździe pod górę  jakoś przybuksowało więc to napęd nie jest typowy 4x4 jak mniemam. Jak tam jest z tym napędem  ? 

Edytowane przez Adrianoob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adrianoob

W tych wszystkich samochodach, które wymieniłeś napęd 4x4 to chwyt marketingowy. To miejskie auta i w terenie to by sobie nie poradziły.

A TYy chcesz w końcu tani samochód w użytkowaniu czy jak najlepszy? Bo z jednej strony piszesz o niedrogich w eksploatacji samochodach a potem zaraz pytasz o największe silniki. Jedno z drugim nie połączysz.

Jeśli koszty Ci nie straszne to z czystym sercem Cayenne S polecam - nie ma co się rozdrabniać.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Adrianoob napisał:

Właśnie myślę  nad CX9 mazda i Kia Sorento 2 generacja taki 2011 na przykład. 

Dobry wybór.

 

A Nissan Patrol nie byłby za stary dla Ciebie? Typowa terenówka  i ten wygląd ?.

 

Może coś zza wielkiej wody? Silniki w miarę proste w obsłudze. Lincoln Navigator/ Ford Expedition, Chevrolet Suburban lub Tahoe, Cadillac Escalade , Dodge Durango?

Edytowane przez Kiroviets
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, azagoth said:

@Adrianoob

W tych wszystkich samochodach, które wymieniłeś napęd 4x4 to chwyt marketingowy. To miejskie auta i w terenie to by sobie nie poradziły.

 

żeby pojechać w teren to nawet czasami typową terenówkę trzeba przerobić.
4x4 wjedzie w lekki teren i po piachu też da radę. ale czy warto inwestować - to zależy od potrzeb. Jak jest jakiś spec, to ja z chęcią poczytam czy lepsze volvo czy vw, jeśli chodzi o suvy/crossovery?
Volvo jest fajne i ma zazwyczaj duży prześwit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adrianoob napisał:

Jeep super ale nie wiem jak z awaryjnością.

Szczerze mówiąc, to niezbyt polecam Jeepa....

 

2 godziny temu, Adrianoob napisał:

Co myślisz o mazda cx9 ?

Silniki na bezpośrednim wtrysku benzynowym, więc problem z gazem...

1 godzinę temu, Adrianoob napisał:

Jak tam jest z tym napędem

Sprzęgło haldex, więc napęd dołączany, typowe w suvach ....do terenu się nie nadaje.

 

1 godzinę temu, azagoth napisał:

z czystym sercem Cayenne S polecam

Niestety cayenne nie ma dobrych silników benzynowych....z wyjątkiem 3,2 VR6. Jak dla mnie za słaby do tego auta, a i rozrząd jeśli trzeba będzie robić to z 5kzł trzeba położyć.

Samochody z silnikami V8 są dość drogie w utrzymaniu, więc jakim cudem chcesz auto z takim silnikiem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż. Swego czasu bardzo się motoryzacją interesowałem. U mnie to raczej wiedza teoretyczna i z doświadczenia innych ale zawsze coś. Tylko że tak ciężkie auto jak SUV, napęd na cztery no i często spora pojemność silnika nie sprzyja taniemu utrzymaniu. Pytanie co dla kogo oznacza tani w utrzymaniu. Volvo zawsze słynęło z bezpieczeństwa, silnik V8 4.4 tak od Yamahy miał świetne brzmienie i osiągi. Quattro to chyba jeden z wielu albo jak nie najlepszy napęd na 4. Kiedy Audi go stworzyło i wprowadziło do samochodów wyścigowych wtedy zaczął się sukces. Japońce słynęły przeważnie z doskonałych długowiecznych jednostek, z małych pojemności spore osiągi. Co do Kia to wizualnie ok jak dla mnie ale słyszałem już od paru osób że silnik to nieporozumienie. Ja osobiście wybrałbym Volvo jako fan tej marki swego czasu. Bezpieczeństwo, wyposażenie i mocne silniki. Czego chcieć więcej. Polecam stronę autocentrum.pl gdzie są opinie użytkowników o modelach i poszczególnych silnikach. Pozdrawiam.

Edytowane przez Tomkowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny SUV jaki brałbym pod uwagę to Range Rover, bo nie przepadam za tym rodzajem aut. Ale angol klasa, natomiast niewiele ma wspólnego z ekonomią. Szkoda.
 

Spojrz jeszcze na Rexona od SsangYong. Była kochanica miała i nie narzekała. Ceny całkiem spoko ale kompletnie nie doradzę Tobie odnośnie silników ale myśle, że wolnossak się znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piter_1982 napisał:

Dodatkowo na trasach wiatr uderza z boku i właśnie brakuje mu w nim poczucia bezpieczeństwa.

 

5 godzin temu, Adrianoob napisał:

odpadają ze względu na zawieszenie pneumatyczne

 

4 godziny temu, Leniwiec napisał:

świetny komfort i możliwość podniesienia zawieszenia o 100mm.

Obniżenia również.

 

5 godzin temu, Adrianoob napisał:

z dużym bagażnikiem, napędem 4x4 oraz żeby  było wysokie, bezpieczne i komfortowe.

A teraz:

3 godziny temu, BlacKnight napisał:

Włącz logikę 

 

3 godziny temu, Adrianoob napisał:

Ok XC 90 mi się podoba. Teraz który silnik ma opinię  bardziej trwałego i bezawaryjnego ? 3.2 V6 czy 4.4 V8

@Bonzo dużo pisał o tym modelu tu na forum.

5 godzin temu, Adrianoob napisał:

niedrogie w utrzymaniu.

 

SUV nie tańczy w tej parze ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, azagoth napisał:

@Adrianoob

W tych wszystkich samochodach, które wymieniłeś napęd 4x4 to chwyt marketingowy. To miejskie auta i w terenie to by sobie nie poradziły.

A TYy chcesz w końcu tani samochód w użytkowaniu czy jak najlepszy? Bo z jednej strony piszesz o niedrogich w eksploatacji samochodach a potem zaraz pytasz o największe silniki. Jedno z drugim nie połączysz.

Jeśli koszty Ci nie straszne to z czystym sercem Cayenne S polecam - nie ma co się rozdrabniać.

Nie no koszt mi nie straszny ale mam wymaganie żeby  były 3 rzędy  siedzeń  i żeby był silnik duży V. Porsche nie wchodzi w grę absolutnie nie mam zamiaru wydawać  100k na auto, chcę  tylko część  kasy wydać  na auto.  Jeszcze 3 rzędy  są w Subaru Tribeca, też się nad nim zastanawiam.

Ps . Nie zgadzam się  z Tobą,  gdyż  land cruiser i grand vitara bez problemu radzą sobie w terenie ( wiadomo że nie takim jak Nissan Patrol ale dają radę,  miałem  dość długo  ). Dużo  zależy od opon terenowych w sumie.

2 godziny temu, Kiroviets napisał:

Dobry wybór.

 

A Nissan Patrol nie byłby za stary dla Ciebie? Typowa terenówka  i ten wygląd ?.

 

Może coś zza wielkiej wody? Silniki w miarę proste w obsłudze. Lincoln Navigator/ Ford Expedition, Chevrolet Suburban lub Tahoe, Cadillac Escalade , Dodge Durango?

Nie Nissan Patrol super auto ale jednak też  czasem jeżdżę w trasę  więc  wiadomo jak tam huk w środku przy prędkościach  120 km/h.

 

Durango super, miałem już kilka aut z USA całkiem spoko są. Ja to przeważnie w gazie mam miałem  i V6 w gazie i V8 w gazie. Super sprawa jest czym jechać a wychodzi w PLN jazda tanio jak w oplu vectrze 1.8 na PB.

Edytowane przez Adrianoob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Brat Jan napisał:

Obniżenia również.

U mnie obniżyć mogę tylko na postoju, tzw tryb załadunkowy. Kiedy ruszę samochód wchodzi w tryb normalny, auto level. Samoczynnie także nieco się obniża powyżej 160km/h ale ja takimi prędkościami nie jeżdżę, więc nie wiem. Ogólnie ręcznie nie mogę go zablokować w niskim położeniu, może w innych samochodach jest inaczej.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kleofas napisał:

A możesz rozwinąć? 

Mogę  tak, zadałem  normalne pytanie , chcę  zmienić  crossovera małego  na duzego SUVa  zeby był  bezpieczny i komfortowy a Ty mi wyjeżdżasz z jakimiś wynalazkami opancerzonymi i jeszcze kur.... z czołgiem. Napisałem konkretnie co mnie interesuje,  czołgów tam zdaje się nie było  tak ?

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.