Skocz do zawartości

Głupota, jaka wychodzi z ludzi przy okazji zbliżających się wyborów


krzy_siek

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Libertyn napisał(a):

Luton-Londyn -56 km 

Paryż -Beauvois -105

Stansted-Londyn -60

 

Za jakość i miejsce trzeba płacić. Dużo

Z tym że Paryż/Francja ma już taki swój CPK, czyli CDG.

 

Nie wiem jak chciałbyś CDG w centrum miasta na Okęciu zmieścić, trzeba chyba zacząć osiedla burzyć i ekspresówki przesuwać

 

Charlesdegaulleairportaerial.jpg

 

 

Chopin dla porównania

file.jpg

 

Modlin to lotnisko dla tanich linii położone trochę z "dupy" strony względem centrum populacyjnego pańśtwa (południowej/centralnej Polski). Radom, Modlin i lotniska na wschodniej to lotniska podwójnego przeznaczenia- będą ważne ze względów militarnych.

 

W Londynie od dawna planuje się nowe lotnisko hubowe na 150m PAX

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Thames_Estuary_Airport

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Thames_Hub_Airport

 

Bez CPK Polska pozostanie krajem peryferyjnym a w dobie dominacji ekonomicznej i populacyjnej Azji-gdzie Polska jest geograficznie jednym z pierwszych państw po drodze do Europy-niewykorzytanie tego faktu będzie zbrodnią. Bo pewne jest że inni takie zaniechanie wykorzystają

Edytowane przez Tamerlan
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aceiro napisał(a):

Wiele w Twoim poście jakiegoś dziwnego zacietrzewienia, za to żadnych konkretów. No skądś ci mieszkańcy Polski muszą latać, a że jest ich dużo, toteż i latać pewnie będą dużo.

Za to tutaj same konkrety. Odniósłbyś się chociaż do przykładu z portem. Przecież tutaj można użyć tego samego argumentu, że gdzieś te towary trzeba będzie przeładowywać i wysyłać dalej a przecież Polska mistrzem Polski więc będzie ich dużo. No cyrk.

 

Nie dziwnego zacietrzewienia tylko dziwnego dla niektórych realizmu. Idiotyczne projekty polityczne, które robione są po to by były. Zupełnie jak przekop Mierzei Wiślanej. W tym ostatnim przypadku dodatkowo mogli to zrobić tak by statki mogły dopłynąć do Elbląga, co jak się okazuje miałoby sens ekonomiczny, ale tego nie zrobiono.

 

To samo jest z tym intergalaktycznym portem komunikacyjnym. Czy przewoźnicy lub firmy transportowe lobbowały żeby to zrobić? Jak to się ma do planów UE żeby zmniejszyć ruch lotniczy w Europie? Jaki to ma cel ekonomiczny?

Dla porównania port lotniczy Tokio Narita, który jest 9-tym co do wielkości portem lotniczym na świecie i obsługuje większość międzynarodowego ruchu lotniczego do Japonii, w tym większość z Azji, w 2018 obsłużył 33 mln pasażerów, w 2022 już połowę z tego. Japonia jest wyspą, w związku z czym nie ma innej szybkiej drogi przewozu ludzi spoza Japonii niż lotnicza. W dodatku żyje tam ponad 125 mln ludzi a w krajach sąsiednich to są już miliardy.

Teraz porównajmy to z ruchem jaki ma obsługiwać CPK - w pierwszym etapie 45 mln pasażerów... Gdzie tu sens, gdzie logika?

 

Skoro już jesteśmy w Azji to inny, podobnie argumentowany projekt to szybkie koleje w Chinach. Rząd też się uparł, że muszą to mieć i trzeba przyznać, że argument z liczbą ludności też mógłby być w tym przypadku użyty. Skończyło się tak, że nie ma wystarczająco dużo chętnych by to używać i dla celów wizerunkowych muszą to teraz utrzymywać (czyt. marnować pieniądze).

 

Budujmy to co się nam przyda a nie wywalajmy pieniądze na jakieś fanaberie. W tym momencie moglibyśmy choćby poświęcić te środki, czas i ludzką pracę na budowanie elektrowni jądrowych.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ To że jakieś chore plany zakładają nierealistyczne plany sztucznego zminiejszania ruchu lotniczego-to nie znaczy że to w życie wejdzie.

 

I niby giganty jak Chiny, Indie czy trochę mniejsze jak Indonezja, Pakistan, Iran, Filipinny, Wietnam czy Arabia Saudyjska, będa jakiegoś urzędasa unijnego słuchać czy ekologa żeby się nie bogaciły i nie korzystały z bogactwa? Mogę ci odpowiedzieć teraz- nie będą (tak jak teraz z energią atomową czy węglową)

 

Tymczasem lotnisko w Krakowie zbliży się do 10milionów PAX w tym roku.

 

Ruch lotniczy to jest duży biznes, dla firm transportowych, turystyki, hoteli, restauracji. Już nie mówiąc o lokowaniu nowych inwestycji. Przykre że sporo osób tutaj reprezentuje myślenie biednego człowieka.

Edytowane przez Tamerlan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tamerlan ale co to za argument, że "może nie wejdzie". A jak wejdzie? To samo z lotami Chin czy Indii. No będą sobie latać tylko pytanie czy do nas. Cały czas pytam, kto domaga się CPK? Jaki problem obecny lub przyszły to rozwiązuje? Chyba, że planujemy już na czasy Cesarstwa Polskiego od morza do morza.

 

Co do Krakowa czy Warszawy to od dawna było wiadomo, że potrzebna jest rozbudowa tych lotnisk, przewoźnicy to podnosili, widać było to w liczbach pasażerów więc lotniska się rozbudowuje. Ja nie mam z tym żadnego problemu. Właśnie tak to powinno się odbywać.

A na jaki rekord idzie w tym roku lotnisko Radom? W końcu skoro jest takie ciśnienie na loty a lotnisko jest ledwie 130 km od Warszawy to powinien być hicior. W końcu Katowice obsługuje część ruchu nawet z Małopolski to czemu Radom ma dwa rzędy wielkości mniej pasażerów? Po prostu, nie było potrzeby tego lotniska a rząd to i tak zrobił.

 

W końcu, rok 2022-2023 to lata zaraz po lockdownach i w trakcie wojny. Oczywistym jest, że ruch lotniczy w tym czasie się zwiększy, ze względu na migrację czy też odłożony popyt. Kolejną głupotą jest myśleć, że to jest trend i eldorado będzie trwało wiecznie.

Niestety, to nie jest czas żeby robić lekkomyślne inwestycje, na "a nóż się uda". I nie, nie jesteśmy Arabią Saudyjską, Indiami czy Chinami żeby sobie móc kozaczyć na dzień przed globalną recesją.

42 minuty temu, Tamerlan napisał(a):

Ruch lotniczy to jest duży biznes, dla firm transportowych, turystyki, hoteli, restauracji. Już nie mówiąc o lokowaniu nowych inwestycji. Przykre że sporo osób tutaj reprezentuje myślenie biednego człowieka.

Panie, świat to nie jest Sim City, że wybudujesz lotnisko i samoloty zaczynają same latać. Nie każda inwestycja oznacza sukces i zysk. Inwestycja musi rozwiązywać jakiś problem, spełniać jakąś potrzebę. Myślenie, że inwestycja spowoduje, że problem, który rozwiązuje się pojawi albo że pojawi się potrzeba to myślenie bogatego człowieka? To naiwność.

Edytowane przez Shark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rozwiązuje podstawowy problem Polski-brak lotniska hubowego z odpowienidą infrastrukturą. Okęcie jest już na granicy wykorzystnia. To lotnisko to nię bedzie żaden gigant-zwykłe lotnisko hubowe z miejscem pod przyszła rozbudowę. Przytoczona przez kolegę wyżej Francja ma takie lotnisko od dekad (ale też bardziej do Polski porównywalna Hiszpania). Niemcy mają takie 2 lotniska (3 może będzie Berlin kiedyś). Już teraz tracimi na tym pieniądze (plus inwestycje) bo nasz ruch przejmują niemcy/holendrzy itd.

 

Lotniska są projektowane pzynajmniej na dekady, ruch czasami spradnie-ale generalnie w Polsce będzie rósł bo jesteśmy pod tym względem zapóznieni. A ruch z Indii i Chin trzeba wyłapać-bez infrastruktury nawet z dobrym położeniem geograficznym tego nie zrobisz. Tak jak nie będziesz miał portu to statki nie przypłyną.

 

Turcja (pańśtwo biedniejsze od Polski) niedawno zastąpiło duży hub jeszcze większym

 

181026171033-istanbul-new-airport-17.jpg

Edytowane przez Tamerlan
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Tamerlan napisał(a):

Rozwiązuje podstawowy problem Polski-brak lotniska hubowego z odpowienidą infrastrukturą.

Ale to nadal jest tylko Twoja opinia. Chyba, że masz jakieś źródła, że budowa tego lotniska była lobbowana przez linie, że np. Lot miał potrzebę posiadania tam swoje bazy i zainwestował w to X, itp. Równie dobrze ja mogę powiedzieć, że w takim razie potrzebujemy centralnego portu morskiego (hubowego) bo jesteśmy z tym spóźnieni, zabierzemy ruch morski Niderlandom, itd.

 

27 minut temu, Tamerlan napisał(a):

To lotnisko to nię bedzie żaden gigant-zwykłe lotnisko hubowe

Pierwszy etap 45 mln pasażerów. Żaden gigant, tylko więcej niż największe Tureckie czy Japońskie lotnisko.

 

31 minut temu, Tamerlan napisał(a):

Francja ma takie lotnisko od dekad

Francja i Niemcy to po pierwsze dużo większe gospodarki, szczególnie w przeszłości cele imigracji i huby (:D) technologiczne. Posiadanie dużych lotnisk w krajach, które produkują samoloty (Airbus) też ma jak najbardziej sens. Dodatkowo Niemcy czy Turcja mają jedne z największych linii lotniczych w Europie. My mamy LOT, który przestał rozdawać małe wafelki PrincePolo żeby zaoszczędzić.

 

39 minut temu, Tamerlan napisał(a):

Turcja (pańśtwo biedniejsze od Polski)

Chyba pod względem poziomu życia i kultury bo PKB mają wyższe. Poza tym, jak by to powiedzieć, Turcja i Hiszpania to jest nieporównywalnie częstsze miejsce docelowe podróży niż Polska. I bynajmniej nie dlatego, że mają tam huby, tylko dlatego mają tam huby, że ludzie chcą tam latać.

 

@Tamerlan sorry ale gadasz jak uczestnik programu "Kuchenne Rewolucje"

- Jak myślisz, jaki problem ma twoja restauracja?

- Brak klientów

- Jak chcesz to rozwiązać?

- Większy lokal

 

Niech Polska ma hub lotniczy, niech ma też fabrykę samochodów elektrycznych Izera i inne fajne rzeczy, ale niech to będzie wynikiem inicjatywy prywatnych podmiotów, wynikającym z zapotrzebowania rynku a nie politycznego widzimisię za pieniądze podatnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, taki Eugeniusz Kwiatkowski to miał szczęście (a właściwie to Polska je miała), że żył i działał prawie 100 lat temu.

Dziś miałby na karku tysiąc besserwisserów, którzy by mu udowadniali, że port w Gdyni niepotrzebny (bo dubluje Gdańsk), magistrala węglowa też (bo przecież można wozić węgiel przez Częstochowę, Bydgoszcz i Toruń), a COP to powinni zbudować prywatni inwestorzy.

 

Edit: żeby nie było - co do fabryki elektryków w Jaworznie się zgadzam, takie inwestycje powinny być prywatne. Ale CPK to inna para kaloszy, to jest infrastruktura.

Edytowane przez aceiro
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Udostępniasz prawdę o mahlojach rządzącej partii? Minimum 8 lat więzienia bo destabilizujesz kraj. No i siejesz dezinformację, bo to przecież kłamstwo że rząd cie robi w ch*ja :))))

 

A no i wiadomo, cokolwiek się u nas nie dzieje, to Rosja jest zła, u nas jest super wolność 

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Shark napisał(a):

Niech Polska ma hub lotniczy, niech ma też fabrykę samochodów elektrycznych Izera i inne fajne rzeczy, ale niech to będzie wynikiem inicjatywy prywatnych podmiotów, wynikającym z zapotrzebowania rynku a nie politycznego widzimisię za pieniądze podatnika.

To niestety tak nie działa. Państwo musi mieć jakieś plany, widzieć zmiany makroekonomiczne, samo to nie będzie działać - nie te czasy. Ostatnio dowiedziałem się, że w naszym pięknym kraju istnieje coś takiego jak PKW Logistic. Mający na celu trzymanie ręki na wszystkich procesach logistycznych w tym kraju. Między innymi koordynowali logistykę rozprowadzania węgla do gmin w poprzednim roku. Bez państwa biznes staje się marchewkowy, zwłaszcza w logistyce. 

PS. Wkradła się literówka chodziło o GPW Logistic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aceiro napisał(a):

Ale CPK to inna para kaloszy, to jest infrastruktura.

Przekop Mierzei Wiślanej to też infrastruktura. Lotnisko w Radomiu to też infrastruktura. Szybkie koleje w Chinach to też infrastruktura.
Szkoda dyskutować, w kółko to samo, żadnego odniesienia do argumentów, wycieczki osobiste.

 

Godzinę temu, balin napisał(a):

To niestety tak nie działa. Państwo musi mieć jakieś plany, widzieć zmiany makroekonomiczne, samo to nie będzie działać - nie te czasy. Ostatnio dowiedziałem się, że w naszym pięknym kraju istnieje coś takiego jak PKW Logistic. Mający na celu trzymanie ręki na wszystkich procesach logistycznych w tym kraju. Między innymi koordynowali logistykę rozprowadzania węgla do gmin w poprzednim roku. Bez państwa biznes staje się marchewkowy, zwłaszcza w logistyce. 

PS. Wkradła się literówka chodziło o GPW Logistic

Nie działa bo Ty tak mówisz, czy tak Ci się wydaje, czy chciałbyś żeby tak było?

Poza tym: "Mający na celu trzymanie ręki na wszystkich procesach logistycznych w tym kraju". Jeśli to jest napisane nieironicznie to składam broń. Choć może taki właśnie jest cel. W końcu w PRL wszystko działało jak w najlepszym szwajcarskim werku.

 

Dobra panowie, żeby nie być już besserwisserem, zgadzam się, każda inicjatywa państwa jest dobra i uzasadniona ekonomicznie. Kto myśli inaczej ten ma small dick energy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Baca1980 napisał(a):

Polska już od dawna pod względem ekonomicznym, militarnym oraz politycznym. Jest zależna od państw trzecich.

A wybory służą tylko temu. Aby Ci na górze umoczyli pysk w melasie. :).

 

Jest to fajnie pokazane w filmie Vegi "Służby specjalne" gdzie to dowodzący z WSI próbuję obalić niewygodną władzę, ale nacina się na zewnętrzne służby europejskie które ustawiają szachownice. Po czym strzela sobie w głowę. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 hours ago, balin said:

Podane przez ciebie przykłady, to raczej efekty obecności Polski w UE.

Polska w UE była od 2004 roku.

Obiecane były autostrady na Euro 2012.

Premier z tego czasu, zgadnijcie kto, osobiście gwarantował, że będą.

Widać różnice?

Marnuję czas, bo kto widzi ten widzi a kto nie to nie zobaczy i ja cudu nie zrobię.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 hours ago, Tamerlan said:

Turcja (pańśtwo biedniejsze od Polski)

 

Z której strony biedniejsze? Państwo silne gospodarczo, druga armia w NATO.

 

Ile razy byłeś w Turcji? Czy masz świadomość jak wygląda ich gospodarka? Może PKB na mieszkańca mają mniejsze, ale ocenianie gospodarki i państwa na podstawie samego PKB nie jest miarodajne.

 

Turkish Airlines miał np 340 kierunków do 126 krajów na świecie, mając pierwsze miejsce pod tym względem. Według Wikipedii mają 400 samolotów.

 

Dla porównania LOT ma 120 kierunków i 85 samolotów. 

 

Czyli niemalże 3 razy mniej kierunków i 5 razy mniej samolotów.

 

Weźmy pod uwagę demografię Turcji oraz demografię Polski. Ludności Turcji jest niemalże 3 krotnie liczniejsza z lepszymi prognozami demograficznymi niż Polska.

 

 

Stawianie ich jako przykład pod kątem CPK, nie jest dobrym pomysłem. 

 

Sama idea CPK jest genialnym pomysłem,  kwestia jak to wszystko jest planowane, ile wałków pójdzie po drodze, ile pieniędzy przepalonych.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Shark napisał(a):

Ale to nadal jest tylko Twoja opinia. Chyba, że masz jakieś źródła, że budowa tego lotniska była lobbowana przez linie, że np. Lot miał potrzebę posiadania tam swoje bazy i zainwestował w to X, itp. Równie dobrze ja mogę powiedzieć, że w takim razie potrzebujemy centralnego portu morskiego (hubowego) bo jesteśmy z tym spóźnieni, zabierzemy ruch morski Niderlandom, itd.

 

Pierwszy etap 45 mln pasażerów. Żaden gigant, tylko więcej niż największe Tureckie czy Japońskie lotnisko.

 

Francja i Niemcy to po pierwsze dużo większe gospodarki, szczególnie w przeszłości cele imigracji i huby (:D) technologiczne. Posiadanie dużych lotnisk w krajach, które produkują samoloty (Airbus) też ma jak najbardziej sens. Dodatkowo Niemcy czy Turcja mają jedne z największych linii lotniczych w Europie. My mamy LOT, który przestał rozdawać małe wafelki PrincePolo żeby zaoszczędzić.

 

Chyba pod względem poziomu życia i kultury bo PKB mają wyższe. Poza tym, jak by to powiedzieć, Turcja i Hiszpania to jest nieporównywalnie częstsze miejsce docelowe podróży niż Polska. I bynajmniej nie dlatego, że mają tam huby, tylko dlatego mają tam huby, że ludzie chcą tam latać.

 

@Tamerlan sorry ale gadasz jak uczestnik programu "Kuchenne Rewolucje"

- Jak myślisz, jaki problem ma twoja restauracja?

- Brak klientów

- Jak chcesz to rozwiązać?

- Większy lokal

 

Niech Polska ma hub lotniczy, niech ma też fabrykę samochodów elektrycznych Izera i inne fajne rzeczy, ale niech to będzie wynikiem inicjatywy prywatnych podmiotów, wynikającym z zapotrzebowania rynku a nie politycznego widzimisię za pieniądze podatnika.

Nie to opinia rządu ( w tym kilku poprzednich-to lotnisko jest od PRL planowane w zasadzie, PO/Grabarczyk też planowało to budować).

 

Do tego opinia firm konsultingowych, IATA, i prywatnych międzynarodowych firm które w to wchodzą. To lotnisko będzie zarabiać na siebie.

 

Więcej to raczej twoja prywatna opinia.

29 minut temu, Moriente napisał(a):

 

Z której strony biedniejsze? Państwo silne gospodarczo, druga armia w NATO.

 

Ile razy byłeś w Turcji? Czy masz świadomość jak wygląda ich gospodarka? Może PKB na mieszkańca mają mniejsze, ale ocenianie gospodarki i państwa na podstawie samego PKB nie jest miarodajne.

 

Turkish Airlines miał np 340 kierunków do 126 krajów na świecie, mając pierwsze miejsce pod tym względem. Według Wikipedii mają 400 samolotów.

 

Dla porównania LOT ma 120 kierunków i 85 samolotów. 

 

Czyli niemalże 3 razy mniej kierunków i 5 razy mniej samolotów.

 

Weźmy pod uwagę demografię Turcji oraz demografię Polski. Ludności Turcji jest niemalże 3 krotnie liczniejsza z lepszymi prognozami demograficznymi niż Polska.

 

 

Stawianie ich jako przykład pod kątem CPK, nie jest dobrym pomysłem. 

 

Sama idea CPK jest genialnym pomysłem,  kwestia jak to wszystko jest planowane, ile wałków pójdzie po drodze, ile pieniędzy przepalonych.

Oczywiście że są tam wyspy bogactwa jak  Stambuł, Izmir itd, generalnie zachodnią Turcja jest bogatsza od wschodu, ale dalej to kraj w wielu miejscach bardzo  biedny, do tego ze sporą oligarchia, i niestabilny politycznie/ekonomicznie.

 

Dlatego zarabiają na czym mogą, a linie jak Turkish Airlines mają bo jest infrastruktura. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

56 minutes ago, Tamerlan said:

Nie to opinia rządu ( w tym kilku poprzednich-to lotnisko jest od PRL planowane w zasadzie, PO/Grabarczyk też planowało to budować).

 

Do tego opinia firm konsultingowych, IATA, i prywatnych międzynarodowych firm które w to wchodzą. To lotnisko będzie zarabiać na siebie.

 

Więcej to raczej twoja prywatna opinia.

Oczywiście że są tam wyspy bogactwa jak  Stambuł, Izmir itd, generalnie zachodnią Turcja jest bogatsza od wschodu, ale dalej to kraj w wielu miejscach bardzo  biedny, do tego ze sporą oligarchia, i niestabilny politycznie/ekonomicznie.

 

Dlatego zarabiają na czym mogą, a linie jak Turkish Airlines mają bo jest infrastruktura. 

 

Turkish Airlines były duże już na starym lotnisku, które było za małe, stąd budowa nowego lotniska. Bez równoległej inwestycji w LOT i kilkukrotnej rozbudowy linii lotniczej, te lotnisko będzie puste. Każda linia ma swój rodzimy HUB i nie będzie robić nam prezentu w postaci przesiadek u nas.

 

Air France - CDG

Lufthansa - Frankfurt

Turkish Airlines - Istanbuł

 

https://www.money.pl/gospodarka/czy-lot-udzwignie-ciezar-cpk-nowe-lotnisko-nie-wystarczy-by-stal-sie-wielka-linia-lotnicza-6794604401765248a.html

 

"z kolei hub w polsce, zwłaszcza w obecnej sytuacji, nie daje dobrej pozycji geograficznej do utrzymywania przewagi konkurencyjnej w oparciu o koszty. lotniska w polsce nie są bardziej "po drodze" istotnych międzynarodowych strumieni tranzytowych niż huby już istniejące w wielu innych miejscach - dodaje."

 

"Rozpatrywanie aktu wybudowania lotniska jako game changera, który zmieni globalny rynek lotniczy, jest bliższe dziecięcym marzeniom przedszkolaka niż prostej analizie ekonomicznej - komentuje Marcin Celejewski, były prezes PLL LOT i PKP Intercity."

Edytowane przez Moriente
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Moriente napisał(a):

 

Turkish Airlines były duże już na starym lotnisku, które było za małe, stąd budowa nowego lotniska. Bez równoległej inwestycji w LOT i kilkukrotnej rozbudowy linii lotniczej, te lotnisko będzie puste. Każda linia ma swój rodzimy HUB i nie będzie robić nam prezentu w postaci przesiadek u nas.

 

Air France - CDG

Lufthansa - Frankfurt

Turkish Airlines - Istanbuł

Tylko oni nas "starym" lotnisku obsługiwali prawie 70 milionów pasażerów. Okęcie nie ma podjeścia do starego Ataturka. Żeby mieć dużą linię z duża ilosćią pasażerów musisz mieć lotnisko które jest w stanie to obsłużyć

Edytowane przez Tamerlan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Tamerlan said:

Tylko oni nas "starym" lotnisku obsługiwali prawie 70 milionów pasażerów. Okęcie nie ma podjeścia do starego Ataturka. Żeby mieć dużą linię z duża ilosćią pasażerów musisz mieć lotnisko które jest w stanie to obsłużyć

 

Oczywiście. Zgadzam się, tylko tak jak napisali w podlinkowanym artykule, zabierają się do tego od dupy strony. LOT nie jest rozbudowywany. Nie zwiększa floty, nie zwiększa połączeń. Idea jest jak najbardziej słuszna, ale nie w takiej kolejności...

 

Tak jak budowa kanału w Elblągu. Super pomysł pod warunkiem, że pozostałe porty i ich infrastruktura jest rozbudowana, a sam port gotowy w Elblągu gotowy, a tak? Kasa w błoto. 

 

CPK jest i będzie studnią do drenowania pieniędzy. Do tej pory koszty spółki to 

  • Like 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Moriente napisał(a):

 

Oczywiście. Zgadzam się, tylko tak jak napisali w podlinkowanym artykule, zabierają się do tego od dupy strony. LOT nie jest rozbudowywany. Nie zwiększa floty, nie zwiększa połączeń. Idea jest jak najbardziej słuszna, ale nie w takiej kolejności...

 

Tak jak budowa kanału w Elblągu. Super pomysł pod warunkiem, że pozostałe porty i ich infrastruktura jest rozbudowana, a sam port gotowy w Elblągu gotowy, a tak? Kasa w błoto. 

 

CPK jest i będzie studnią do drenowania pieniędzy. Do tej pory koszty spółki to 

no nie- jak nazwałbyś budowę portu bez przekopu (bo chyba nikt nie wierzy już w dobre intencje Ruskich że statki by przepuszczali?) Żeby w Elblągu był port to musi być przekop najpierw-inaczej to nie ma sensu. A że w Elblągu samorząd opozycyjny to będą sobie teraz uszy odmrażać na złości rządowi (zdaje się teraz tam parking TIR jest)

 

Co do Okęcia to tam raczej nie ma wielkiej  możliwośći żeby skokowo zacząć otwierać nowe połączenia.

Edytowane przez Tamerlan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Tamerlan napisał(a):

A że w Elblągu samorząd opozycyjny to będą sobie teraz uszy odmrażać na złości rządowi (zdaje się teraz tam parking TIR jest)

Niestety...

Cała opozycja robi na złość interesom PL.

Nawet Tuskowi się ostatnio wymsknęło, że jak tylko zdobędzie władzę to pojedzie do Brukseli i odblokuje zablokowane środki. Czysta prywata.

  • Like 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, balin napisał(a):

premierzy obiecują różne rzeczy np. milion samochodów elektrycznych, czy setki tysięcy mieszkań z programu rządowego. :) 

 

Oraz elektrownie atomowe:). Mam nadzieje że pociągnę jeszcze jeszcze min. dekadę. Co by obejrzeć tą piękną katastrofę:).Aby zatańczyć na gruzach bantustanu :).

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.