Skocz do zawartości

Samochód używany do 35 tyś


Mordimer

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

jak w tytule samochód do 35k

- głównie do ruchu miejskiego/podmiejskiego 4-5 razy w tygodniu,

- nie mam sprecyzowanej marki,

- typowy samochód z pracy do pracy coś załatwić,

- samochód zamierzam użytkować  2-4 lata,

- nie chce specjalnie inwestować w niego ;) .

 

Myślałem na Kia Ceed, Toyota Auris - w tym przedziale dużo starsze roczniki niż KIA.

 

Coś radzicie? Może jest użytkownika KIA Ceed (wrażenia)?

 

KIA Ceed może?

https://www.otomoto.pl/oferta/kia-ceed-f-vat-salon-pl-gwar-opony-ID6AzNA6.html#a9f6a69f99

https://www.otomoto.pl/oferta/kia-ceed-1-6d-f-vat-salon-pl-gwar-opony-ID6zXamI.html

Edytowane przez Mordimer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mordimer napisał:

- głównie do ruchu miejskiego/podmiejskiego 4-5 razy w tygodniu,

 

Godzinę temu, Mordimer napisał:

Myślałem na Kia Ceed

Dobry wybór. Popatrz jeszcze na KIA Venga lub jej brat hyundai ix20. W mieście bardziej "poręczny".

Za wyrobami koncernu Hyundai-KIA przemawiają niskie koszty eksploatacji, znakomite ratio jakość:cena.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mnemonic napisał:

 

Dobry wybór. Popatrz jeszcze na KIA Venga lub jej brat hyundai ix20. W mieście bardziej "poręczny".

Za wyrobami koncernu Hyundai-KIA przemawiają niskie koszty eksploatacji, znakomite ratio jakość:cena.

 

Ten z linku Diesel, przebieg przekręcony? poniżej 100tys

https://www.otomoto.pl/oferta/kia-ceed-1-6d-f-vat-salon-pl-gwar-opony-ID6zXamI.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, MaxMen napisał:

To może Mazda 3 nie wiem czy ładniejsze ale w środku na pewno i Mazda dobre auta. 

Może dobre ale gniją na potęgę. To chyba jakaś tradycja marki.

 

KIA albo Hyundai dobry wybór ludzie sobie chwalą. Toyota też w miarę bezawaryjne auto. 

Ja bym wybrał coś z tej trójki w jak najlepszym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slavex niekoniecznie. To są bardzo solidne auta z wytrzymałymi silnikami. Od lat w czołówce bezawaryjności.

Ceny za części (o ile nie są to typowo mechaniczne rzeczy silnikowe) są podobne do innych aut z Niemiec.

Za to auto daje bardzo dużo frajdy z jazdy. Dźwięk silnika lepszy jak muzyka z radia.

Edytowane przez Jan III Wspaniały
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, SSydney napisał:

KIA albo Hyundai dobry wybór ludzie sobie chwalą. Toyota też w miarę bezawaryjne auto. 

Ja bym wybrał coś z tej trójki w jak najlepszym stanie.

Pooglądałem dzisiaj. Spodobały mi się Hyudnai I30, Toyoty w tym przedziale cenowym średnio o 2 lata starsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja pójdę pod prąd :)

BMW albo Audi, ewentualnie Subaru.

Fajne auta, frajda z jazdy chociaż Subaru pali ile mu wlejesz. Za 35 tyś jest w czym wybierać. 

Wiem, wiem BMW I Audi to Niemcy ale...

Gdyby nasi zarządcy nie wzięli i nie sprzedali za łapówy FSO to chętnie wsparł bym polski przemysł.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.07.2019 o 22:39, Lukulus napisał:

Kia ceed i Hyundai i30 słabo wyszły w teście łosia. Poza tym nie znam tych aut. Do miasta najlepsze coś małego, pewnie w benzynie i takiego co nie kradną. 

Chciałem jakiś samochód tej wielkości, Golfa nie chce kupować.

Większość samochodów w komisach (Ceed i I30) jest po leasingowych - pozostaje sprawdzenie VIN i wizyta w ASO przed zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.07.2019 o 09:37, Jan III Wspaniały napisał:

@slavex niekoniecznie. To są bardzo solidne auta z wytrzymałymi silnikami. Od lat w czołówce bezawaryjności.

Ceny za części (o ile nie są to typowo mechaniczne rzeczy silnikowe) są podobne do innych aut z Niemiec.

Za to auto daje bardzo dużo frajdy z jazdy. Dźwięk silnika lepszy jak muzyka z radia.

W Porsche co 100-150tkm wykonuję się remonty silników. Inaczej to nie pojeździ długo. Info od gościa co pracuje przy tych autach od 20 lat (Niemiec). Serwis takiego auta to nie grosze np komplet tarcz ham. zamienników to 1200zł, sprzęgło 1100zł. Raczej dla kogoś kto ma te minimum 8k m/c netto. Czołówka bezawaryjności to też wiesz nie do końca tak wygląda raz, że te auta nie robią po 40.000 na rok w dodatku to niemiecki adac/dekra robi testy  i dziwnym trafem ich auta są inaczej oceniane a niżeli konkurencja. Teraz tylko Japonia/Korea. Tutaj wywołać @Bonzo on siedzi w warsztacie to wie i może coś doradzi. :) 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, może @Bonzo podpowie ?.

@CzarnyR no nie mogę się z Tobą zgodzić, bo od wielu rzeczy zależy to czy trzeba robić remont silnika czy nie, tak samo jak ceny części.

 

Przykładowo, jak w swoim wymieniam olej co 8-10 tyś max, 5W50, filtry to samo. Pamiętać, żeby nie latać na zimnym silniku (niektórzy nawet nie czekają po odpaleniu na to aż olej się dobrze rozprowadzi) czy innych rzeczach o których ludzie nie myślą a co ma wpływ na żywotność.

Remonty prędzej co 250 tyś i dotyczy to bardziej silnika 3.2 ale to też nie jest reguła.

 

Komplet tarcz to kwota... 150 zł, więc nie wiem skąd tą cenę wziąłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie samochód ma być do codziennego użytku a nie na weekendowe przejazdy więc skąd tutaj Porsche? Ten samochód się nie nadaje na codzienną jazdę. No chyba, że mi źle w nim mając 191 cm wzrostu. Poza tym w środku i nie tylko to VW.

 

Bmw i Audi? Jakie silniki aby bezawaryjnie i bezstresowo je użytkować? :D

 

Skoro poszerzamy perspektywy to dorzucam Hondę Accord 8 gen. Tylko w benzynie. Założyć LPG i mamy bezawaryjny samochód tani w eksploatacji.  Rocznikowo starszy niż Hyundai czy Ceed będzie ale większy i wygodniejszy.

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SennaRot

Jeśli chodzi o silniki to ja starał bym się brać benzynowe. Więcej może palą ale warsztat tańszy.

Nie wiem jak Audi ale BMW ma różne rodzaje silników w tym samym modelu ( na przykład 2 rodzaje 2 litrowej benzyny w zależności od roku produkcji) więc najlepiej przeczytać w necie o konkretnym silniku i jego bolączkach. One mają symbole więc na pewno znajdziesz. Fajny jest kanał na yt, powiązany z OTO MOTO gdzie facet opowiada o samochodach, cenach napraw, czy komforcie jazdy. 

Z drugiej strony jak auto było serwisowane w aso i nie bite i przebieg jest prawdziwy to nie powinno robić problemów.

Moim zdaniem częsta nagonka na samochody jest wynikiem tego, że kupa złomu jest sprowadzana z zachodu, naprawiana przez Mirków- mechaników w stodołach, z przebiegami po 500 tyś i sprzedawana jako niebite. Później ludzie narzekają, że ta a ta marka jest do d...y ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.